کد خبر 1438721
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
فعال شدن پدافند هوایی کریمه؛ سرنگون شدن 2 پهپاد

منابع رسانه‌ای از فعال شدن پدافند هوایی روسیه در «کریمه» و سرنگون شدن دو فروند پهپاد خبر دادند.

به گزارش مشرق، فرماندار شهر«سواستوپل» در شبه جزیره کریمه سه شنبه شب به وقت تهران از فعال شدن یگان‌های پدافند هوایی منطقه و سرنگون شدن دو پهپاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، فرماندارشهر سواستوپل از شلیک پدافند هوایی این شهر علیه ۲ پهپاد و سرنگون شدن آن‌ها خبر داد. شهر سواستوپل در کریمه سال ۲۰۱۴ ضمیمه روسیه شد.

بر اساس این گزارش، سواستوپل مقر ناوگان دریای سیاه روسیه است. روسیه، اوکراین را مسئول حمله پهپادی اخیر به این بندر در ماه اکتبر دانست و در پاسخ برای مدت کوتاهی مشارکت خود را در تسهیل صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه به حالت تعلیق درآورد.

وزارت دفاع روسیه در آن برهه اعلام کرد که اوکراین،‌ ۱۶ پهپاد را برای حمله به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه ارسال کرد. طی این حمله، ردیاب‌های پروازی یک پهپاد جاسوسی آمریکا را بر فراز دریای سیاه در نزدیکی کریمه رهگیری کردند.

بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه تمامی پهپادهای ارتش اوکراین که برای هدف قرار گرفتن کشتی‌های روسیه اعزام شده بودند، منهدم شدند. برنامه‌ریزی برای حمله به کشتی‌های روسیه و آموزش نظامیان اوکراینی توسط نظامیان انگلیسی در شهر «اوچاکف» استان نیکولایف انجام گرفت.

روسیه در ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز و از آن زمان تاکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی است و به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور کاری ندارد. چندی پیش در چهار منطقه اوکراین شامل منطقه زاپوروژیا همه‌پرسی بر سر پیوستن به روسیه برگزار شد که اکثریت قاطع مردم این مناطق به این پیوستن رای مثبت دادند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس