کد خبر 1438545
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
اوضاع اقتصاد انگلیس وخیم‌تر شد/کدام بخش‌ها بدترین شرایط را دارند

میزان تولید در انگلیس بر اساس آمارها به کمترین میزان از شیوع بیماری کووید ۱۹ رسیده و صنایع این کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

به گزارش مشرق،‌ آمارهای بانک لوید نشان می‌دهد که تولید در انگلیس به کمترین میزان از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ رسیده است.

بر اساس این گزارش در ماه اکتبر مناطق بسیار مهم و حساس اقتصاد انگلیس ارزیابی شد و نشان داد که کاهش قابل توجهی در رشد اقتصادی و تقاضا در کالا و خدمات وجود داشته است. ۱۲ از ۱۴ بخش تولید، خدمات و زیرساخت‌ها افت شدیدی را در ماه گذشته تجربه کردند که این رقم در ماه سپتامبر ۹ بخش بود.

تعدادی از صنایع که در سفارش‌های جدید خود کاهش شدیدی داشتند، از زمان شیوع بیماری در ماه می ۲۰۲۰ تعدادشان به مراتب افزایش یافته است. آمارها نشان می‌دهد که بخش‌های مواد شیمیایی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته و شاخص ۲۹.۵ را ثبت کردند. پس از آن گروه فلزات و معادن با شاخص ۳۱.۱ و تولیدات خانگی با شاخص ۳۸.۴ قرار گرفته‌اند.

از ماه جولای بیش از نیمی از بخش‌های اقتصادی انگلیس که توسط بانک لوید رصد شده حاکی از کاهش شدید در عملکرد و تقاضا بوده که نشان می‌دهد شرایط اقتصادی در این کشور در ماه‌های اخیر به شدت وخیم‌تر شده است.

شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصاد انگلیس به احتمال زیاد به رکود برود و سوال اساسی این است که این کاهش رشد اقتصادی تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، بخش‌های گروه‌ مواد شیمیایی، فلزات و معادن، تولیدات خانگی و بانکی به کمترین رشد خود از ماه اکتبر رسیدند.

تحلیل‌گران می‌گویند افزایش تورم پس از آن اتفاق افتاد که مشاغل اقتصادی و مصرف‌کنندگان، میزان مصرف و سرمایه‌گذاری خود را برای کنار آمدن با این افزایش هزینه‌ها کاهش دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس