کد خبر 1438461
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹

زمرد سنگی بسیر زیبا و ارزشمند که زندگی من را به کلی تغییر داد و باعث رشد و پیشرفت من در کسب و کارم شد و همینطور باعث ثروتمند شدنم بود. من برای شروع کسب و کارم بر روی تمامی کالا و محصولات تحقیق کردم و در آخر بهترین مورد را انتخاب کردم و بر روی همان کارم را شروع کردم من با انواع سنگ زمرد توانستم در دنیای کسب و کارها اول باشم، در ادامه با انوع کار ما آشنا می شوید.

زمرد سبز

باستانیان عقیده داشتند این گوهر برای صاحب خود پاکدامنی و نجابت به ارمغان آورده، او را از ارواح شیطانی مصون می‌دارد. در یونان باستان، زمرد سبز بسیار مورد احترام بود ،ولی در روم کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت و به ندرت کاربرد پیدا می‌کرد. در تورات زمرد یکی از سنگ‌های زیربنای شهر بیت‌المقدس معرفی شده، بدین جهت نزد قوم بنی اسرائیل ارج و قرب خاصی دارد. باید توجه داشت که در گذشته‌های دور، گوهرهای اصل بیش از آنکه به عنوان زیور استعمال شوند، جنبه دارویی داشتند و پزشکان، خوردن یا تنقیه پودر و جوشانده آن‌ها را تجویز می‌کردند.

زمرد گوهری با ارزش که زندگی من را متحول کرد

زمرد اصل

در زمرد اصل فلز کروم فراوانی وجود دارد که اغلب دارای ناخالصی می باشد و بخاطر همین به این سنگ باغچه می گویند و رنگ سبز سنگ زمرد بسیار آرامش بخش بوده و چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

در کشور ایران بخاطر داشتن معادن سنگهای زینتی و با غلظت رنگ بالایی وجود دارد و با ترکهایی که بروی سنگ وجود دارد که بعضی از آنها با ذره بین قابل دیدن هستند و ناخالصی در تمام سنگهای زینتی وجود دارد مه اگر با نور به آن تابیده شود بخوبی خلل فرج خود را نمایش می دهد.

زمرد گوهری با ارزش که زندگی من را متحول کرد

زمرد افغانستان

زمرد افغانستان از معادن واقع در دره پنجشیر به دست می آید که این معادن در شمال شرقی پایتخت افغانستان واقع شده اند و در حدود 120 کیلومتری شهر کابل قرار دارند که از نظر آب و هوا منطقه ای سرد سیر و کوهستانی می باشد. زمرد درخشندگی و شفافیت بالایی دارد که بر اساس رنگ، رگه، برش خوردن و غیره عیار آن مشخص می شود و اکثر افراد سنگ شناس با دیدن زمرد اصل، قابلیت تشخیص آن را از سنگهای بدلی و تقلبی دارند.

در کشور افغانستان معادن بسیار زیادی از زمرد قرار دارد که از حدود 1000 سال پیش تا کنون بیش از 150 معدن زمرد در این کشور، کشف شده است اما متاسفانه به دلیل نبود امکانات مدرن، ایجاد نا امنی و درگیریهای سیاسی و اجتماعی، نبود دانش کافی برای استخراج سنگ زمرد و غیره فقط تعداد انگشت شماری از معادن این کشور در حال بهره برداری می باشند و تعداد زیادی از این معادن، از کار افتاده اند و هیچ گونه برداشت و استخراجی از آنها صورت نمی گیرد.

زمرد گوهری با ارزش که زندگی من را متحول کرد

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس