کد خبر 1438397
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
تصویب قطعنامه علیه روسیه در مجمع پارلمانی ناتو

مجمع پارلمانی ائتلاف نظامی ناتو در قطعنامه‌ای به فدراسیون روسیه لقب «دولت تروریست» داد.

به گزارش مشرق، رئیس هیات نمایندگی دائمی اوکراین در مجمع پارلمانی ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد، این مجمع در اجلاس سالانه خود در مادرید، امروز دوشنبه با تصویب قطعنامه‌ای خواستار ایجاد یک دادگاه بین‌المللی ویژه برای حمله روسیه به اوکراین شده و روسیه را به عنوان یک «دولت تروریست» شناسایی کرد.

به نوشته پایگاه شبکه «سی.ان.بی.سی»، «یهور چرنف»، رئیس هیات دائم اوکراین در مجمع پارلمانی ناتو در بیانیه‌ای گفت: «کل ۳۰ کشور ائتلاف ناتو از پیشنهادات ارائه شده از سوی هیات ما حمایت کردند.»

او ادعا کرد:‌ « تشکیل این دادگاه نه فقط محاکمه مسببان مستقیم جنایات جنگی بلکه همچنین رهبران ارشد فدراسیون روسیه را امکانپذیر می‌کند.»

چرنف گفت، این قطعنامه شامل پیشنهادات برای تشدید بیش از پیش ارسال تسلیحات به اوکراین، برنامه‌ریزی گامهای بیشتر برای پیوستن اوکراین به ناتو و تشکیل یک مکانیسم جمع‌آوری غرامت بوده و برای همه کشورهای عضو ناتو فرستاده خواهد شد.

به نوشته پایگاه سی.ان.بی.سی، او ادعا کرد: «تصویب این قطعنامه یک گام سیاسی مهم است که روحیه محافل پارلمانی غرب را بازتاب داده و بنا بر این بر تصمیم‌گیری‌های رهبران کشورها تاثیر می‌گذارد.»

به رغم تمامی کمک های تسلیحاتی و دیگر کمک‌هایی که غربی‌ها تا کنون برای کی‌یف ارسال کرده و آتش جنگ در این کشور را تشدید کردند، در اجلاس سالانه مجمع پارلمانی ناتو در شهر مادرید، کشورهای متحد در ائتلاف ناتو و اتحادیه اروپا تقویت تعهد خود به حمایت نظامی و مالی پایدار درازمدت از اوکراین را اعلام کردند.

پیشتر در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۱ مهر ۱۴۰۱) مجمع پارلمانی شورای اروپا نیز به اتفاق آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن در اقدامی مشابه به فدراسیون روسیه برچسب «دولت تروریست» زد.

برخی پارلمان‌های کشورهای اروپایی از جمله مجلس سنای لهستان و مجلس سفلای پارلمان جمهوی چک هم در راستای خصومت با مسکو، تصمیم به تروریستی خواندن روسیه گرفته بودند.

«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین امروز دوشنبه بار دیگر از غرب خواست با پیوستن کشورش به ناتو و اتحادیه اروپا موافقت کنند.

وی در سخنرانی ویدئو کنفرانسی در نشست مجمع پارلمانی ناتو در مادرید اسپانیا افزود: «من از شما می‌خواهم تا از درخواست ما برای عضویت در اتحادیه اروپا و ائتلاف(ناتو) حمایت کنید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    ناتو یک سازمان تروریستی و ضد بشری هست و همین مار احمقانه باعث شکاف در این سازمان خواهد شد. بایستی کشورهای مستقل یک دادگاه برای کشورهایی که به اوکراین سلاح ارسال میکنند تشکیل دهند و عوامل اروپایی که پست این کار بودند رو حتما دادگاهی کنند. اوکراین یک کشور متجاوز هست چون توافقنامه مینسک را زیرپا گذاشت. روسیه در پاسخ به این شکستن توافقات بین المللی در صدد کاهش خسارات روس زبانان اوکراین وارد عمل شد. در ضمن اوکراین با انقلاب رنگین که توسط اروپایی ها انجام شد عوامل نیونازی را در مسند قدرت نشاند تا راه را برای تهییج روسیه از طریق زیرپا گذاشتن معاهده مینسک انجام دهد.
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    0 0
    حسابی حالشون گرفته شده نه موضوع سر جنگ با روسیه باشه، بپرس از این اومده وسط جنگ بین روسیه و آمریکا اینها بیشتر هزینه کردند، وقتی توسط آمریکا و اسراییل میایی سر کار معلومه باید همه کار بکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس