آمریکا

پس از پرتاب موشک کره شمالی که به گفته ژاپن می‌تواند تا آمریکا برسد، واشنگتن به همراه سران پنج کشور دیگر نشست اضطراری تشکیل دادند.

به گزارش مشرق، چند تن از سران آسیا و اقیانوسیه که برای نشست اقتصادی اَپک در بانکوک، تایلند گرد هم آمده بودند، از نشست روز جمعه خود جدا شدند تا تبعات آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی را بررسی کنند.

به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، پس از آزمایش موشک بالستیک دوربرد توسط کره شمالی، سران کشورهای استرالیا، آمریکا، کانادا، نیوزیلند، ژاپن و کره جنوبی در حاشیه نشست سران سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در تایلند جلسه اضطراری برگزار کردند.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در این نشست پرتاب موشک کره شمالی را «نقض بی شرمانه» قوانین بین المللی توصیف کرد و گفت: «این اقدام امنیت را در منطقه بی‌ثبات می‌کند و تنش‌ها را افزایش می‌دهد». هریس در ادامه گفت: «ما به شدت این اقدامات را محکوم می‌کنیم و از کره شمالی می‌خواهیم که اقدامات غیرقانونی و بی ثبات کننده خود را متوقف کند.»

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا و جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند نیز ضمن محکوم کردن اقدام کره شمالی گفتند: «ما به درخواست برای پایان دادن به استفاده از موشک ادامه خواهیم داد». نخست وزیر نیوزیلند تاکید کرد: «ما همچنین به درخواست برای پایان دادن به هرگونه اشاعه تسلیحات هسته‌ای ادامه خواهیم داد.»

صبح امروز، کره‌شمالی یک موشک بالستیک شلیک کرد که در نزدیکی استان «هوکایدو» در شمال ژاپن فرود آمد. دقایقی بعد، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این موشک از نوع بالستیک قاره‌پیما بوده است. وزیر دفاع ژاپن ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد موشک قاره پیمای کره شمالی برد کافی برای رسیدن به آمریکا را داشته است.

کره شمالی می‌گوید افزایش آزمایش‌های موشکی در هفته‌های اخیر نتیجه تشدید حضور نظامی آمریکا در منطقه است؛ چرا که آمریکا در هفته‌های اخیر به دفعات با کره جنوبی و ژاپن رزمایش نظامی مشترک برگزار کرده است. روز گذشته، چوی سون هوی، وزیر دفاع کره شمالی نسبت به «پاسخ نظامی شدیدتر» هشدار داد و گفت: «واشنگتن در حال انجام قماری است که از آن پشیمان خواهد شد».

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    حکومت جهانی آمریکا همان حکومت جهانی امام زمان مسیح بود
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    1 0
    واقعا کره شمالی یک سروگردن ازما در استکبارستیزی بالاتر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس