تکرار ادعای پهپادی بلینکن علیه ایران و تهدید به تحریم

وزیر خارجه آمریکا در توییتی ضمن تاکید بر ادامه فشارها علیه ایران گفت واشنگتن به شناسایی شرکت‌های نفتی که با ایران همکاری دارند، ادامه می‌دهد.

به گزارش مشرق، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در خصوص تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در توییتر خود نوشت: «ما همچنان در تلاش‌هایی که برای دور زدن تحریم‌های ایران صورت می‌گیرد، اختلال ایجاد می‌کنیم. وزارت خزانه داری آمریکا در حال تعیین شرکت‌های مختلفی است که در امور پتروشیمی و نفت با ایران مشارکت دارند. هرکسی که در تسهیل این مبادلات دخیل باشد، تحریم‌های آمریکا را نقض می‌کند».

شب گذشته، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که شامل ۱۳ شرکت فعال در بخش نفت و گاز می‌شود. ادعا شده این ۱۳ شرکت فروش صدها میلیون دلار محصولات نفتی و پتروشیمی ایران به خریدارانی در شرق آسیا را تسهیل کرده اند. این شرکت‌ها در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند.

اقدامات خصمانه غرب علیه ایران در روزهای اخیر افزایش یافته است. روز چهارشنبه نیز وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه فعالان رسانه‌ای کشورمان اعلام کرد. بر اساس بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، پیمان جبلی، محسن برمهانی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه‌سادات ذبیح‌پور و علی رضوانی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته اند. کانادا نیز در همان روز، با ادعای فروش پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ، صنعت پهپادی کشورمان را هدف قرار داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    کور خوندید ... هر غلطی دلتون میخواید بکنید ... ایرانی جماعت ساخته شده برای دور زدن تحریم و شکستن شاخ قول... ما را زسر بریده میترسانید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس