وزارت خزانه داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در تداوم رویکرد دوگانه خود، تحریم‌هایی علیه ۱۳ شرکت مرتبط با بخش انرژی ایران وضع کرد.

به گزارش مشرق، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه ای ادعا کرد: ۱۳ شرکت در حوزه های متعدد که فروش صدها میلیون دلار محصولات پتروشیمی ها و فرآورده های نفتی ایران به خریداران در شرق آسیا را تسهیل می کردند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: اقدام امروز، دور پنجم تحریم هایی است که تجارت نفت و پتروشیمی ایران را از ماه ژوئن سال جاری میلادی هدف قرار می‌دهد.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، ادعا کرد: اقدام امروز روش های پیچیده فرار از تحریم ها را نشان می دهد که ایران برای فروش غیرقانونی محصولات نفتی و پتروشیمی خود استفاده می کند. آمریکا به اجرای تحریم‌ها علیه بازیگرانی که این تجارت را تسهیل می‌کنند ادامه خواهد داد.

شرکت‌هایی که آمریکا تحریم کرده است در امارات، هنگ‌کنگ، جزایر مارشال و چین مستقر هستند و دولت آمریکا مدعی است این شرکت‌ها به نیابت از شرکت‌های تحریم‌شده صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی تریلیانس و شرکت ملی نفت ایران در رساندن محصولات نفت و پتروشیمی ایران به دست خریدارانی در شرق آسیا نقش داشته‌اند.

آمریکا در تداوم جنگ ترکیبی خود علیه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد شش شخصیت حقیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از جمله رئیس سازمان صدا و سیما و چند خبرنگار این رسانه را تحریم کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    باید آفرین گفت به انقلابیون و مدافعان ولایت و پیروان ولایت فقیه و سربازان مخلص امام خامنه‌ای، که دشمن را چنان عصبی کرده اند که پس از شکست دز فتنه انگیزی، در مدت چند روز تحریم ها و قطعنامه های عجیب و غریبی را بر علیه ایران عزیز مقتدر اعمال کرده اند. استکبار دیگر یه خود زنی رو آورده و صمن بیگاری کشیدن از مزدوران مواجب بگیرش ، خودش نیز یقه دارنی های جاهلانه می کند به زبان قرآن به همه دشمنان اهل بیت و انقلاب اسلامی می گوییم «موتوا بغیضکم. بااین همه عصانیت و کینه بمیرید». مرگ بر امریکا.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    خب چرا کامل متن تحریم را بیان نمیکنید؟ مثلا اسم اشخاص حقیقی و حقوقی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس