کد خبر 1436293
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۸
ترور جوان یمنی در عربستان به سبک خاشقچی

نیروهای امنیتی عربستان یک جوان یمنی را به شیوه خاشقچی ترور کردند.

به گزارش مشرق از رسانه های عربی، نیروهای امنیتی عربستان با یک جنایت وحشتناک دیگر در ریاض، خاطره ترور جمال خاشقچی در کنسولگری این کشور در استانبول را زنده کردند.

در این جنایت که قربانی آن یک جوان ۲۴ ساله یمنی به نام علی عاطف هضبان العلیی است، نیروهای امنیتی سعودی پس از ربایش وی از محل کارش در ریاض به دلایل نامعلوم، وی را شکنجه و خفه کرده اند.

این داستان که در شبکه های اجتماعی با نام "خاشقچی یمن" مشهور شده، سر و صدای زیادی برپا کرده است.

سازمان حقوق بشری "انسان" اعلام کرده است که این جوان یمنی پیام های تهدید آمیزی را از طریق شماره های دستگاه امنیتی عربستان دریافت کرده بود.

براساس گزارش و اسناد منتشر شده توسط این سازمان حقوقی، دستگاه های امنیتی عربستان این جنایت را مخفی و جنازه جوان یمنی را بدون طی کردن روند قانونی، شبانه دفن کرده اند.

برخی از نزدیکان قربانی نیز توسط مسئولان سعودی تهدید شده اند در صورتی که درخواست کالبدشکافی یا دریافت گزارش امنیتی این جایت کنند زندانی می شوند.

این یک نمونه از ده ها جنایت روزانه عربستان و مزدوران آن در حق ملت یمن است.

پیش از این نیز گزارش هایی درباره تجاوز به زنان و دختران ساکن در اردوگاه های مناطق تحت اشغال عربستان در یمن منتشر شده بود.

مزدوران عربستان در این اردوگاه ها، زنان و دختران را مجبور می کنند برای دریافت غذا، تن به فساد اخلاقی دهند.

خاشقچی روزنامه‌نگار ۵۹ ساله و منتقد هیات حاکمه سعودی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۸) یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید و جنازه وی هرگز پیدا نشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    چشم اصلاح طلبان فاسد روشن!که همگام با ضد انقلاب فراری و غرب وحشی و شیطان بزرگ امریکا از اصلاح طلبی بن سلمان اره گر استقبال کرده و او را نماد همه خواسته های خود می دانند :باز شدن بارهای مشوبات الکلی، مجالس رقص و آواز مختلط، برپایی جشن های فساد و فحشا محور والنتاین و بالماسکه و خرافه هالوین و... و در نهایت شکنجه و قتل و آدم ربایی که در فتنه اخیر که اراذل با تیمار و حمایت اصلاح طلبان فاسد کاملا به نمایش گذاشتند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس