بن سلمان

محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، در سفر خود به کره جنوبی، بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در کره جنوبی را انجام داد.

به گزارش مشرق، در سفر ولیعهد عربستان به کره جنوبی ۲۵ قرارداد و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف صنعتی میان شرکت‌های این دو کشور به امضا رسید.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد، در سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به سئول، ۲۵ قرارداد و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف صنعتی میان شرکت‌های دو کشور به امضا رسید که از جمله آنها پنج قرارداد میان شرکت‌های کره‌ای و وزارت سرمایه‌گذاری عربستان و ۱۷ قرار داد میان نهادهای دولتی و خصوصی کره جنوبی و نهادهای دولتی عربستان، و سه قرارداد میان شرکت "اس اویل" وابسته به شرکت آرامکو و شرکت‌های ساختمان‌سازی کره جنوبی بودند.

یونهاپ تاکید کرد، در پروژه‌های امضا شده، طرح‌های بزرگی ارزیابی می‌شوند و ارزش تقریبی هر کدام از آنها بیش از یک تریلیون وون است.

یکی از این پروژه‌ها، پروژه "شاهین" است که توسط شرکت "اس اویل" اجرا می‌شود و هدف از آن ساخت مرحله دوم تاسیسات پالایشگاه اولسان واقع در جنوب شرق کره جنوبی است.

شرکت "اس اویل" همزمان با سفر ولیعهد عربستان به سئول، سرمایه‌گذاری خود در این پروژه را به صورت رسمی اعلام کرد.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، پروژه شاهین به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار، بزرگترین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کره جنوبی است.

همچنین امروز طرح‌های متعددی در ارتباط با پروژه عربستانی شهر هوشمند "نئوم" میان دولت‌ها، نهادها و شرکت‌های دو کشور امضا شدند.

پروژه بزرگ شهر نیئوم، یک طرح ملی بلند مدت در عربستان برای ایجاد شهر بزرگ و جدید نئوم است که بن سلمان در سال ۲۰۱۷ برای آزاد کردن اقتصاد این کشور از وابستگی به نفت ارائه کرد.

این پروژه عبارت است از ساخت یک شهر مدرن در شرق تنگه العقبه در حدفاصل عربستان و مصر که هزینه اجرای آن ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

شرکت تجاری و مهندسی سامسونگ نیز با صندوق سرمایه‌گذاری عربستان یادداشت تفاهمی برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر نئوم به امضا رساند و شرکت هیوندای روتم با شرکت راه‌آهن عربستان برای طرح خط راه‌آهن شهر نئوم قرارداد همکاری امضا کردند که در صورت اجرای این پروژه، اولین بار خواهد بود که قطارهای سریع السیر کره‌ای در خارج از این کشور به حرکت درمی‌آیند.

همچنین عربستان و کره جنوبی توافقی برای ایجاد صندوق مشترک حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط تازه‌تاسیس در دو کشور امضا کردند.

هدف از این توافق حمایت مالی از این شرکت‌ها در دو کشور و توسعه فعالیت‌های آنها در بازارهای جهانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس