ربایش، قتل و دفن شبانه یک تبعه یمنی توسط نیروهای امنیتی سعودی

یک نهاد حقوق بشری خبر داد که نیروهای امنیتی سعودی یک جوان یمنی را در ریاض ربودند، به قتل رساندند و شبانه دفن کردند.

به گزارش مشرق، یک سازمان حقوق بشری خبر داد که یک خانواده یمنی ساکن در عربستان سعودی به این سازمان گفته که فرزندانشان در عربستان سعودی کشته شده است.

سازمان حقوق بشری «انسان» گزارش داد، شهروند یمنی که به دست نیروهای سرویس اطلاعاتی عربستان کشته شده است، «علی عاطف هضبان العلیی» نام داد که به صورت «فجیعی» در ریاض کشته شده است.

خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) به نقل از این سازمان خبر داد، بر اساس ادله‌ای که خانواده این جوان 24 ساله ارائه کردند، وی در نزدیکی محل کارش ربوده شد و پس از شکنجه سنگین، خفه شده است.

ادله نشانگر این است که العلیی پیش از ربوده شدن از طریق واتساپ پیام هشدار آمیزی از نیروهای امنیتی سعودی دریافت کرده بوده است. این پیام در ۱۸ شهریور سال جاری به شهروند یمنی فرستاده شده بود و چند ساعت بعد از این تماس، جنازه وی در ریاض پیدا شد.

به گفته این سازمان، نیروهای امنیتی سعودی تلاش کردند این جنایت را پنهان کنند و به همین دلیل جنازه العلیی را شبانه و بدون اقدامات قانونی دفن کردند. برخی از نزدیکان وی نیز گفتند که مسئولان سعودی آنان را تهدید کرده‌اند که اگر درخواست کالبدشکافی یا دریافت گزارش امنیتی را مطرح کنند، زندانی خواهند شد.

سازمان انسان خاطر نشان کرد، آنچه بر سر العلیی آمد، «جنایت ترسناکی است که نشانگر رفتار وحشیانه رژیم سعودی و مخالفت با همه قوانین است. این نخستین جنایتی نیست که مسئولان سعودی علیه تبعه‌های یمنی انجام می‌دهند.

این سازمان ضمن محکومیت این جنایت، تأکید کرد که به گردآوری تمامی ادله و اطلاعات پیرامون این جنایت ادامه می‌دهد و گزارش کاملی از آن ارائه خواهد کرد.

مسئولان سعودی سابقه طولانی در کشتار خودسرانه شهروندان بی‌گناه دارند؛ معروفترین فردی که به دستور  محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی کشته شد، جمال خاشقچی بود.

با وجود کشتار وحشیانه خاشفچی،وکلای محمد بن سلمان به یک دادگاه در آمریکا گفتند سمت جدید او به عنوان رئیس شورای وزیران باعث مصونیت قضائی او از پیگرد در پرونده قتل جمال خاشقچی می‌دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس