کد خبر 1436023
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
طالبان- آمریکا

خطای استراتژیک طالبان این است که نمی‌داند، با پناه بردن به شیطان، خود را در معرض قربانی شدن قرار می‌دهد، چراکه امریکا، طالبان را «ابزار» می‌خواهد و آخرین ایستگاه تعامل با امریکا، نابودی طالبان است.

به گزارش مشرق، هادی محمدی کارشناس مسائل بین‌الملل طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت:

جنبش طالبان در مهم‌ترین امتیاز خود، پس از سیطره بر کابل، بر این ویژگی تأکید داشت که توانسته پس از ۲۰ سال مبارزه مستمر، بزرگترین ابرقدرت نظامی و هم‌پیمانان غربی آن‌ها را در افغانستان شکست داده و موجب اخراج آن‌ها شود. البته اگرهای زیادی برای این ثبت امتیاز وجود دارد که با جدی تلقی کردن آنها، ادعای طالبان کم‌رنگ می‌شود. یکی از این اگرها، این است که «اگر» بستر شکل‌گیری و سازندگان پروژه غرب برای مبارزه با ارتش اتحاد شوروی در افغانستان را نادیده بگیریم و فراموش کنیم که دستگاه‌های اطلاعاتی انگلیسی و اماراتی و امریکایی و سعودی چگونه بر مدارس دینی واقع در شمال پاکستان با آخوندهای وهابی و دلارهای نفتی و عرب‌های افغان، نقشی در این ولادت و ماهیت آن نداشته‌اند و اینکه بپذیریم، طالبان دارای یک ریشه قومی و واقعیت غیرقابل انکار است که با اینکه با تدبیر غربی و دلارهای نفتی و آخوندهای وهابی ساخته شده، ولی دارای یک شناسنامه پشتونی است و از ظرفیت‌های غربی برای احیای قدرت قومی خود بهره گرفته تا بر افغانستان سیطره پیدا کند.

واقعیت هم همین است و به همین دلیل امریکا برای ساقط کردن آن‌ها و با بهانه‌های شناخته شده و البته با اهدافی بزرگ‌تر از جغرافیای سیاسی افغانستان به آن‌ها حمله کرده و آن‌ها را کنار زده تا بدون واسطه به اهداف بزرگ خود در این شاهراه استراتژیک دست یابد. اگر دیگر این است که با توجه به ویژگی‌های آن مرحله و رویکردهایی که امریکا دنبال می‌کرد، پاکستان دیگر منفعتی در سوار شدن بر ظرفیت‌های طالبان و پشتون‌ها نداشت و حتی تعداد قابل‌توجهی از آن‌ها را به زندان روانه کرد تا امتیازهای مستقیم را از امریکا کسب کند، لذا طالبان در همین دوره ۲۰ ساله، با کمک‌های تعیین‌کننده دیگران توانست بر پای خود بایستد و اگر این حمایت و کمک‌ها نبوده، ادامه حیات طالبان هم که در این دوره درمقابل امریکا، با انگیزه‌های قومی و حتی مذهب مبارزه می‌کرد، با سؤال مواجه بود.

نکته بسیار مهم‌تر این است که اگر طالبان، امریکا را دشمن و کافر در ادبیات خود معرفی می‌کند و از فتنه‌های آن هم نگران است، چگونه است که با واسطه‌های شبه‌قاره‌ای دور جدیدی از مذاکرات پنهانی را به‌وسیله مسئول استخبارات خود با معاون سازمان سیای امریکا دنبال می‌کند و برای مشروعیت دادن به حاکمیت تک‌قومی خود، دست‌به‌دامان امریکا و غرب شده و برخی بده‌بستان‌ها هم با آن‌ها شروع شده است. خطای استراتژیک طالبان این است که نمی‌داند، با پناه بردن به شیطان، خود را در معرض قربانی شدن قرار می‌دهد، چراکه امریکا، طالبان را «ابزار» می‌خواهد و در نهایت هم همانند آنچه برای دیگر متحدان عرب منطقه، توصیف کرده و آن‌ها را گاو شیرده می‌داند، از جرم امریکایی‌کشی طالبان نخواهد گذشت و آخرین ایستگاه تعامل با امریکا، نابودی طالبان و رهبران آن است.

این تجربه تلخ فقط در قبال طالبان نیست و کینه‌توزی امریکا اجازه نمی‌دهد تا به قاتلان خود مشروعیت دهد، مگر اینکه، به ابزار دست‌آموز تبدیل شود و زمانی که تاریخ مصرف آن‌ها تمام شود، قربانی شوند و این تجربه را در کشورهای مختلف شاهد بوده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    25 6
    جمهوری باکو کم بود یک تحدید امنیتی دیگه هم شروع شد... ای کاش قاجار این همه خاک وطن رو بذل و بخشش نمیکرد
    • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      28 4
      ای کاش نادر سردار بزرگ ایران بود و دوباره همه اینها رو پس می گرفت
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      8 9
      هر جفتتان در تخیلات زندگی می کنید
    • هاشمی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      محمد مرسی
  • احسان US ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    23 15
    چرا؟ جنبش اصیل منطقه بودن که...
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      3 9
      از نظر تو اینجوری بوده وگرنه کسی چنین ادعایی نکرده
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      10 6
      دمت گرم اینجا تو قسمت کامنتهای مشرق نیوز . یک گله بوقلمون وجود داره . هر چی از طرف مشرق گفته بشه همه با هم تکرار میکنن پارسال مرداد ماه که مشرق نیوز بوق تبلیغاتی به نفع طالبان راه انداخته بود . و اسفند ماه که روسها طی عملیات ویژه !! به خاک اوکراین تجاوز کرده بودن و مشرق نیوز طرفدار روسها بود . این گله بوقلمونها واقعا باعث خنده و تفریح بودن !! حالا جالبه اگه از پس فردا مشرق نیوز به طالبان فحش بده . همونا همصدا باهاش به طالبان فحش میدن !!!! آهای بچه های تحریریه مشرق نیوز .. بساط خنده و تفریحتان با این طرفدارانتان به راه است . خسته نمیشین ها !!!
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      8 1
      این بوقلمون رو خوب اومدی خوشم اومد. ولی بوقلمون موجود مفیدیه
    • ناشناس IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 5
      به 15:34 آفرین ... آفرین ... مفید بودن حس خوبی داره ... آفرین
  • Sohrab IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    9 12
    طالبان باید خیلی خام وناپخته باشد که فریب ریاکاری شیطان بزرگ را بخورد.دراین صورت باعث تعمیق انزوای خود درسطح بین الملل خواهد شد.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    17 4
    اه طالبان که خوب بود تا چند وقت پیش اینا تز نطفه آمریکا و انگلیسن واسه بی آبرو کردن دین واقعی
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    6 6
    البته اینا پولی ندارن خر عنبر نسارا برا آمریکا تولید میکنند.گاو شیرده ارباب پاکستان و طالبان عربستان بیناموسه
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    8 2
    دقیقا مثل مرسی و قذافی و ....
  • حبیب IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    10 12
    پشتون قوم گمشده یهود است، سند:مقامات اسرائیلی شخصاً اعلام کردند پشتون از ماست(از آن ها حمایت خواهیم کرد)، اشعار پشتو در شعر هیچ یک از شاعران فارس کهن نیست و شاعری کهن ندارند که نشان از ابداعی بودن آن در کمتر از پانصد سال دارد، هنوز زبان پشه ای کتاب ندارد پشتو ترکیبی از کنعانی و فارسی است ، این قوم پس از آمدن در منطقه آریانا (اسم اصلی منطقه خراسانی آریاناست نه افغانستان ) در آه و فغان بوده و مردم اصلی آریانا به اینها کمک کردند و به علت کلمه آه و فغان اسم این قوم آوغان نامیده شد که آن ها و را حذف و افغان برای خود نامیدند، ستان نشان مالکیت است، افغانستان یعنی کشور فقط مال قوم افغان است که پس از جدایی از ایران نام به خود نهادند ،ا این قوم فریب کار کینه اشتر بنی اسرائیلی همان طور که در یک روز 60 پیامبر را کشتند، به وسیله عبدالرحمان خان تمام مردم فارس آریانا را از قندهار و...جمع آوري و چشمهایشان را در آورده و اجساد را نیز سوزاندند و مردم هزاره به کوهستان های سرد بی علف و بی حاصل مثل ناهور، جاغوری، بامیان و... فرار کردند ،نشانه دیگر : چرا طالبان چهره چشم بادامی بت 5500 ساله بامیان را که نشان تمدن و سکونت هزاره ها هست را نابود کردند و با دیگر قسمت ها کاری نداشتند؟ از چه میترسیدند؟، چرا سنگ نبشته های فارسی آرامگاه ها و زیارتگاه های کهن چند صد ساله هرات و قندهار و مزار را نابود کردند؟ این قوم یهود برای برتری و جنگ با مردم هزاره اشخاصی را به عنوان سید تربیت و آن ها جاسوس در بین هزاره ها فرستادند تا از تمام جلسات نظامی تشکیل شده در مراسمات و مجالس شیعیان اطلاعات کسب کنند و اینگونه موفق شدند آریانا را فتح و افغانستان را افتتاح کنند.در افغانستان سید واقعی وجود نداشته و ندارد
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      6 5
      یمن هم ازیهودیان مسلمان شده هستد طالبان خواستارنابوی صهیونیست است
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      2 2
      وقتی اطلاعات تاریخی نداری ادعای دروغ نکن. در هیچ منبع تاریخی ذکری از یهودی بودن مردم یمن نشده .
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 1
      وقتی اطلاعات تاریخی نداری ادعای دروغ نکن. در هیچ منبع تاریخی ذکری از یهودی بودن مردم یمن نشده .
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 3
      یک مشت چرند مزخرف سرهم کردی که چی مثلن خاستی بگی خیلی اطلاعات داری
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    10 2
    از اول همه پیدا بود تا طالبان دل آمریکا را بدست نیاورند کشورهای غربی آنها را به رسمیت نمی شناسند . هر چی جلو تر بریم طالبان بیشتر درک می کند که هر چقدر بیشتر با آمریکا راه بیاید ، به همان اندازه آمریکا چشمش را روی تندروی طالبان خواهد بست و این یعنی یک ال سعود دیگر .
  • Ali IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    8 1
    اینکه طالبان امروز دنبال اتکا به آمریکا و ایجاد ارتباط با اسرائیل است ، خطای آشکار سیاست مداران ایران را بیشتر و بیشتر نشان میدهد آن هنگام که بسیاری از مردم افغانستان و دانشجویان و مهاجران ساکن ایران به اینکه چرا ایران اینقدر با طالبان مماشات می کنند اعتراض داشته و عواقب آن را گوشزد کردند متاسفانه هیچ گوش شنوایی نبود اما حالا که طالبان جواب سر بالا میدهد و گاهی پا را فراتر میگذارند تازه عده ای متوجه شده اند که چه خطری شکل گرفته .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    8 1
    كاملا مشخصه.امريكا دارن طالبان رو حمايت ميكنه كه اگر جمهوري اسلامي ضعيف شد طالبان از اين ور حمله كنه وبه كمك داعش بر ايران مسلط بشه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    3 12
    طالبان ۲۰ سال با آمریکا جنگید تا انداختش بیرون خیالتون راحت از خیلیا ضد آمریکایی تره
  • مجتبی GB ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    8 1
    چرا فکر نمیکنید طالبان و گلبدین حکمتیار همان گاوهای شیرده هستند؟ زلمی خلیلزاد و اشرف غنی طی یک سال مذاکرات محرمانه با طالبان دولت را تحویل طالبان خود و منافع آمریکا را تامین کرد و آمریکا هم پیمان کمک مالی و نظامی به طالبان شد ، آمریکا نیرو هایش را برای جنگ بزرگتری که میخواهد در شرق آسیا رخ دهد فرا خوانده...
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    7 2
    چه قدر هشدار دادیم که طالبان مزدور و تروریست است و اساسا تاکتیک و ابزار جدید شیطان بزرگ برای ایجاد ناامنی در کشورهای منطقه به خصوص جمهوری اسلامی ایران است اما گوشی شنوایی نبود؛ یکی می‌گفت طالبان جنبش اصیل منطقه است، یکی می‌گفت گام دوم انقلاب در وجود نازنین طالبان تبلور یافته است و یکی می‌گفت طالبان پوزه آمریکا را به خاک مالید؛ حتی پیام‌هایی که برای خبرگزاری های مشرق نیوز، تسنیم و فارس فرستادیم و هشدار دادیم، سانسور شده پخش نشد. هر هفته قرار بود ۴۰ میلیون دلار توسط غربی‌ها برای طالبان ارسال شود که متأسفانه در این یکی دو ماه اخیر، هفته‌ای چهار ۴۰ میلیون دلار تحویل طالبان شده‌ است. علاوه بر این که زمزمه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه به زودی پایگاه نظامی جدید شیطان بزرگ در شمال افغانستان ایجاد خواهد شد. اگرچه خودکرده را تدبیر نيست ولی باز هم تا دیر نشده و تا طالبان مزدور، تمام مخالفین را در داخل افغانستان از دم تيغ نگذرانده اند باید کاری کرد.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 1
    طالبان درس عبرت بزرگی برای همه غرب گداها خواهد بود ...
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    طالبان مطلق نیست و اگر با آمریکا تعامل کند مشکلات بسیار بزرگی برایش پیش خواهد آمد شاید طالبان از اقوام افغانی شکل گرفته باشد ولی ماهیتا نمیتواند با آمریکا تعامل کند و در غیر اینصورت ماهیت خود را از دست خواهد داد. کافی است با ریشه های قومیتی شکل دهنده طالبان ارتباط داشته باشیم آنگاه میتوان طالبان را از راه اشتباه برهذرداشت
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 1
    از اولم یکی بودن ..مگه آمریکا جا رو براشون خالی نکرد .تعجب نداره .چرا بعد بیست سال نتونست نابودشون کنه چون نمیحواست
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 2
    اولا یمنی ها ایرانی الاصلند نه اسرائیلی.ثانیا طالبان ازظهورتاامروز سرباز آمریکا وابزار او بوده است بنابراین تربیت سربازان اسلام ناب از مردم افغان که درایرانندبایددراولویت قرارگیرد
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
      0 0
      توهم زدی یمنی ایرانیه 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • یاسر IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    اینها با نقشه دموکراتهای امریکا دوباره برگشتند. خاورمیانه باید همیشه ناامن نگه داشته باشه
  • سعید موسویان فرد IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    3 1
    بماند که دودستی همه شغل ها و مسکن در اشغال مهاجران چند میلیونی آن هاست این اواخر شورش و در آووردن خیلی خیلی خیلی زیاد شدن ، گفتیم مهمون نه اینکه......!!
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      1 0
      افغانی هایی که چشم بادامی اند اکثر از قوم هزاره اند و مردمان بسیار شریفی هستند هزاره ها شیعه اند بقیه را بفرستند افغانستان چون خطری متوجهشان نیست ی می خواهید بفهمید که افغانستان چند طایفه است تاسفانه در ایران نهاد هایی که بودجه می گیرند برای اطلاع رسانی در خواب اند
  • صادق IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    5 0
    ایران به غیر سیاست خودش سیاست هیچکس را قبول ندارد و این هم مملکت داری هست تو ایران بیش از ۷۰ درصد مردمش الان زیر خط فقرن با این سیاستهای مسخره
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 0
      قطعا ایران سیا ست شیطان بزرگ و مزدوران داخلی اش را قبول ندارد !!!
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    5 1
    طالبان دست پرودره جمهوری اسلامی ایران
  • مح IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 3
    در ایران قوم پانفارس فعلا یکه تازی می کنه البته با کمک اینگلستان با کودتا سرکار امدند
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    کاش سیاست طالبان را داشتیم.افسوس فرصت را از دست دادیم .وای به حال مردم.
  • نقی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    جناب طالبان !!!... برای نجات ملت وکشور افغانستان از امریکا وغرب کمک بگیرجنگ وخونریزی رو تموم کنید وبسان کشور های هم پیمان ش ۹۹٪ جهان مثل کره جنوبی وژاپن واروپا و امارات وقطر وعربستان ومالزی وسنگاپور بشوید....نوکری بلوک شرق ونتیجه اش کره شمالی وتایوان وتایلندوارمنستان و...جز توحش وتورم واختناق ودیکتاتوری وویرانی نبوده ونخواهد بود...
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    4 0
    جنبش اصیل منطقه. خخخخخ
  • نیما IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    مگر ایران نیز با آمریکا برجام نبست
  • مراد IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    اولا وابستگی به امریکا سگش شرف دارد به وابستگی روسیه در ثانی در حمله امرکیا به طالبان ایران هم به گفته خاتمی و احمدی نزاد همکاری کرد. در ثانی بعلت دشمنی های و اتفاقات قدیمی نمیشه امنیت و اینده یک کشور را نابود کرد مثل کاری که شما دارید باد مردم ایران میکنید و در فقر و بدبختی قرارمون داید.
  • زهیر IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    به نظر می رسد که متن فوق دارای تضادی نامرئی است که نویسنده شاید متوجه آن نبوده باشد ؛ وماحصل آن این میشود که من دلسوز طالبان هستم و از طرف دیگر ماهیت طالبان را زیر سوال برده ؛ بالاخره به کدام موردی که اشاره کرده ؛ میشه باور کرد؟
  • ساس IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 0
    چرا در لفافه وبا اما و اگر و مگر صحبت کنیم پتانسیل سیاسی اعطا شده به طالبان در راستای منفورسازی آنان در بستر زمان است گام بعدی گرفتن بله برای انتقال موج رادیکالیزم چندبعدی و چند صدا به تبت و اویغور و تاجیکستان و ازبکستان و قزاقستان و ترکمنستان و باشقیرستان و قرقیزستان و عمق مغولستان و سیبری و پشت دیوارهای چین است. ٧ هزار افسر وفادار پشتون عضو سازمان اطلاعات مرکزی سی آی ای و تربیت شده توسط ناتو در لباس و ریش و عمامه و لچک بسر افغانستان را ایزوله و به کار زیرساخت شبکه ارتباطی و مواصلاتی و فیزیکی در عمق استراتژیک چین و روسیه مشغولند.‌
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    افغانستان باصدورموادمخدرملیونهاایرانی رابه کام اعتیادکشانده واززمان روی کارآمدن طالبان قیمت تریاک چندبرابرگرانترشده وهزینه سنگینی رامتوجه مردم وکشورایران کرده انددولت مابایدچاره ای بیندیشدتا حداقل ثروت مردم دراختیارطالبان قرارنگیرد
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    خلاصه میگم،فقط خدا بهمون رحم کنه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    یک افغان میگفت یعنی حاصل هیجده ماه گفتگو در دوحه بین طالبان و آمریکا شده همان چند بند اعلامی چطوره آمریکا همچنان پول میفرستن و اسکناس با حجم بالائی براشون چاپ میکنه و کمک های بین المللی هم جریان دارد با این احوال تغییر چندانی در زندگی مردم بیکار و گرسنه و نیازمندو آنهائی که میتوانند بخاطر فقر و بیکاری راهی به بیرون پیدا میکند حاصل نشده و باز بدنبال آمریکا صدا میزنند که کمک کنید و غربی ها برگردند در حالیکه مدعی شکست آمریکا هستند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 0
    طالبان دولت مستعجل با اهدافی خاص بنظر میاید بهمین خاطر بیش از پانزده ماه گذشته و یک اتفاق راضی کننده و مورد نظر و انتظار جمیع افغانان رقم نخورده و مشغول پول جمع کردن بیشتر هستند مثل با حرام اعلام کردن کشت و قاچاق مواد مخدر فقط نرخ را بشدت بالا بردند و الا بگفته هائی میزان زیر کشت بیشتر شده
  • صدر IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    0 1
    ناموسا فیلتر موضاعات ضعیف شده ،هر کی هر چی دوست داشت میگه،مشرق این کامنت های تنش زا رو حذف کن
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    2 0
    یادش بخیر پارسال راجب طالبان نظر متعادل هم میذاشتیم مشرق منتشرش نمیکرد اگرم میکرد 25 نفر میریختن سر آدم که چرا به جنبش اصیل داری انتقاد میکنی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس