تظاهرات مردمی در برلین در اعتراض به عرضه سلاح به اوکراین+ فلیم

هزاران نفر در شهر برلین پایتخت آلمان امروز در اعتراض به هزینه‌ های میلیاردی کشورشان در عرضه سلاح به اوکراین و دامن زدن به درگیری های نظامی تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر در شهر برلین پایتخت آلمان امروز شنبه در اعتراض به افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی و صرف هزینه‌های میلیاردی دولت کشورشان برای خرید سلاح به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس اعلام این رسانه، ساکنان برلین علیه افزایش قیمت‌ها و عرضه سلاح برای دامن زدن به درگیری‌های نظامی به ویژه در اوکراین تظاهرات اعتراضی بزرگی را آغاز کردند.

تظاهرکنندگان اروپایی با در دست گرفتن پلاکارت‌های اعتراضی همچون «اروپا تا عمق بلا توسط آمریکا فرو رفته است» و «بیایید مخازن را در خطوط لوله گاز ذوب کنیم» نسبت به سیاست‌های مقامات اروپایی اعلام انزجار کردند.

سازمان دهندگان این اعتراضات تاکید کردند که مقامات آلمان و ناتو به بهای رفاه شهروندان خود اقدام به تحریک درگیری‌ها می‌کنند.

پیش از این رسانه‌های آلمانی از آغاز رکود در اقتصاد آلمان نیز خبر داده بودند.

در هفته‌های گذشته هم چندین هزار نفر در مرکز برلین در پاسخ به فراخوان حزب «جایگزین برای آلمان» (موسوم به آف اف دِ AFD) حزب راست افراطی، در اعتراض به سیاست دولت اولاف شولتز صدراعظم آلمان در زمینه انرژی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان که برخی از آنها پرچم‌های آلمان و پرچم‌های روسیه و پرچم‌ هایی به رنگ‌ های سیاه، سفید و قرمز را که نماد راست افراطی آلمان است، به اهتزاز در می‌ آوردند، شعار می‌ دادند ما مردم هستیم. (روبرت) هابک باید برود.

گفتنی است که روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان است. تظاهرکنندگان به ارسال تسلیحات غربی برای اوکراین نیز اعتراض کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
    0 1
    اخه شما چرا حالا که دارین روسیه رو شکست میدین و نشون میدین یک ابر پوشالی بیشتر نبوده شما که با برنامه مشکل گاز رو حل کردین بقیه مشکلات هم حل میکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس