کد خبر 1434784
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
هلاکت ۹۷ تروریست الشباب در سومالی

وزارت اطلاع رسانی سومالی بامداد جمعه اعلام کرد، در جریان ۲ عملیات ارتش و نیروهای امنیتی این کشور، ۹۷ تروریست الشباب به هلاکت رسیدند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی سومالی (صونا)، وزارت اطلاع رسانی سومالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۵۰ تروریست الشباب به دست ارتش این کشور و با همکاری نیروهای مقاومت مردمی در منطقه «عیل غروف» واقع در ایالت «گلگادود» کشته شدند.

بر اساس این گزارش، در جریان عملیات دیگری از سوی نیروهای امنیتی در منطقه «گیشان» در ایالت «شابیلی سفلی» ۴۷ تروریست کشته شدند.

به تازگی نیز در عملیات نیروهای سومالی ۲۱ نفر از عناصر گروه تروریستی الشباب در ایالت «شابیلی سفلی» به هلاکت رسیدند.

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است.

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است.

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به «AMISOM» را داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زده‌اند.

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس