کد خبر 1399669
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
حمله انتحاری در سومالی با ۵ کشته و ۱۴ مجروح

به گفته مقامات سومالی بر اثر انفجار انتحاری یک خودروی بمب گذاری شده در شهر جوهر، دست کم ۵ نفر کشته و بیش از ۱۴ نفر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یک مقام پلیس سومالی اعلام کرد که حمله انتحاری روز یکشنبه با استفاده از خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل هتل نورداب در شهر جوهر بوده است. 

وی افزود: بر اثر این انفجار حداقل پنج نفر کشته و بیش از ۱۴ نفر دیگر مجروح شدند. در میان مجروحان وزیر بهداشت ایالت هیرشابل حضور دارد. این انفجار همچنین بسیاری از ساختمان‌های مجاور این هتل را ویران کرد. 

حمزه عبدی بره، نخست وزیر سومالی، این حمله را محکوم کرده است.

جوهر مرکز اداری ایالت هیرشابل است و در ۹۰ کیلومتری شمال موگادیشو پایتخت سومالی واقع شده است. 

گروه تروریستی الشباب که با القاعده هم پیمان شده مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است. 

به گزارش ایرنا، خرداد ماه بود که منابع خبری گزارش دادند در درگیری میان نیروهای ارتش سومالی و نیروهای گروه تروریستی الشباب در مرکز این کشور، ۶۰ تن از آن‌ها کشته شدند. 

الشباب یک گروه مسلح تروریستی وابسته به شبکه القاعده است و بسیاری از عملیات‌ تروریستی را که منجر به جان باختن صدها نفر در آفریقا شده، پایه‌ریزی کرده است. 

الشباب بارها به نظامیان دولتی و نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا در موگادیشو پایتخت سومالی یورش برده‌ و چند عملیات‌ خونبار را هم در سایر نقاط آفریقا اجرا کرده است. 

گروه الشباب قصد حمله به واحدهای اتیوپی در نیروهای مأموریت اتحادیه آفریقا در سومالی «AMISOM» داشته است و نیروهای هوایی اتیوپی علیه گروه الشباب در سومالی بارها دست به حمله زدند. 

نیروهای اتحادیه آفریقا در سومالی تحت پشتیبانی سازمان ملل متحد است و نزدیک به ۲۰ هزار سرباز که اتباع اوگاندا، اتیوپی، بوروندی و کنیا هستند در آن فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس