حمله هوایی به خودرو حامل عناصر الشباب/ ۲۰ تروریست کشته شدند

در حمله هوایی به خودرو حامل تروریست‌های تکفیری الشباب، ۲۰ نفر از عناصر آنان کشته شدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی حمله هوایی به یک خودرو حامل تروریست‌ های گروهک تکفیری الشباب ۲۰ نفر از آنها به هلاکت رسیدند.

تلویزیون دولتی سومالی در این خصوص اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی این کشور با همکاری نیروهای متحد بین المللی حمله هوایی را علیه تروریست‌ های الشباب در شهرک «شاو» واقع در منطقه «هیران» در استان «هیرشبیلی» انجام داده است.

این حمله هوایی خودروی عناصر تروریستی الشباب را هدف قرار داد که بر اثر آن ۲۰ نفر از آنان به هلاکت رسیدند.

دولت سومالی یکشنبه هم با صدور بیانیه ای از هلاکت بیش از ۱۰۰ نفر از عناصر گروهک تروریستی الشباب در جریان عملیات ارتش این کشور خبر داده بود.

در بیانیه صادره از سوی دولت سومالی در این باره آمده بود: ۱۳۶ عضو الشباب از جمله ۳ سرکرده این گروهک کشته شدند. این عملیات در منطقه شابل پایین روی داد و در جریان آن، ۹۸ تَن دیگر هم در این عملیات زخمی شدند.

گروهک تروریستی الشباب که کنترل برخی از روستاها و شهرک‌ ها در جنوب سومالی را در دست دارد، به طور مکرر با بمب‌ گذاری نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را در موگادیشو و شهرهای بزرگ هدف قرار می‌ دهد.

نیروهای سومالی طی چند ماه اخیر توانستند ده‌ ها شهر، شهرک و روستا را از اشغال گروه تروریستی الشباب آزاد و تحت کنترل خود درآورند.

از سوی دیگر، صدها تن از مردم پایتخت سومالی ماه پیش در تظاهراتی علیه گروهک تروریستی الشباب شرکت کردند.

«حسن شیخ محمد» رئیس جمهور سومالی، که در این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی حاضر بود، از مردم کشورش خواست تا برای بیرون راندن عناصر گروهک الشباب از این کشور وارد عمل شده و به دولت کمک کنند.

رئیس جمهور سومالی در این باره گفت: من از شما می خواهم که امروز برای از بین ببردن آنها با هم متعهد شویم. ما قتل یا غارت مردم خود را نمی‌ پذیریم و نیز با کشتار مردم بی‌گناه خود کنار نمی آییم. ما از آنها در برابر الشباب محافظت خواهیم کرد. هر کسی که این کار را انجام دهد [مردم بی گناه را بکشد] محاکمه و عدالت در انتظار وی خواهد بود.

«هدان علی» مشاور ارشد رئیس جمهور سومالی، نیز در این باره گفت: زمان آن فرا رسیده است که شهروندان قیام کنند زیرا در سراسر کشور شاهد افزایش شدید الشباب هستیم.

طی چند سال گذشته انفجارهای تروریستی متعددی از سوی گروهک تروریستی الشباب در شهرهای مختلف سومالی به ویژه در پایتخت این کشور به وقوع پیوسته است. حداقل از سال ۲۰۰۷ تا کنون، عملیات‌های تروریستی الشباب جان هزاران نفر را در سومالی گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    خدا را بینهایت شکر. در شب میلاد حضرت امام حسین (ع) خبر بسیار خوبی بود. بکشید این سگ صفتان را
  • ح IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    1 0
    الان آمریکایی ها محکوم شون میکنن!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس