کد خبر 1434377
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
کشته سازی

مرضیه، ندا، نگین، سارینا، آیتک، اسرا، پردیس، هانا، مائده، ناهید، نسرین، نسیم، غزاله، پارمیس، آرنیکا، حدیث، پریسا و نیکا اسامی است که در ۵۰ روز اخیر برای نظام فاکتور کردند.

به گزارش مشرق، نظام در چهار دهه گذشته تجربه‌ای غنی از اعلام جنگ خیابانی جبهه معارضه  کسب کرده است. فرمول نیز ثابت است. بهانه‌ای علم می‌شود و این بهانه کلید رمز شروع یک پروژه خواهد شد. البته بهانه ادعایی پس از گذر زمان فراموش و بلا استفاده می‌شود. از جمله آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • ۱: رمز کارزار ۲۹۵۷ روزه ترور توسط جنایتکارترین فرقه قرن چهاردهم(رجوی): برکناری بنی‌صدر 
  • ۲:  رمز شروع غائله کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸: توقیف روزنامه سلام
  • ۳: رمز شروع کودتای ۵۸۲ روزه میرحسین موسوی: اعلام تقلب در ساعت ۲۲ روز ۲۲ خرداد
  • ۴: رمز شروع ناآرامی دی ۱۳۹۶: تخم مرغ!

پروژه ۵۰ روزه اخیر نیز با رمز مهسا امینی شروع شد. دستگاه اطلاعاتی به این نتیجه رسیده بود که روز آغاز پروژه ۱۴۰۱ اول مهر است. دو موضوع نیز به عنوان سرفصل پروژه انتخاب شده بود: اول؛ حجاب. دوم؛ معیشت. امّا حادثه مهسا امینی روز شروع را جلو انداخت و همین باعث سکته آشوب‌های داخل شد. فی‌الحال ماجرای مهسا امینی به عنوان یک حادثه قضاوت می‌شود و هنوز دستگاه امنیتی برآورد نهایی خود را از واقعه عصر ۲۲ شهریور اعلام نکردند.

طرحی که قرار بود از دانشگاه شروع شود، از سقز شروع شد. تمرکز نیز به طرز ناشیانه‌ای به سمت برهنگی و متعاقباً خشونتِ داعشی‌ رفت و همین امر باعث شد که بعضی از معترضین با پروژه همراه نشوند. وقایع اخیر حتی نتوانست بدنه کف خیابانی دی ۹۶ را همراه کند.

نکته قابل توجه استفاده متعدد از تصاویر دختران جوان تحت عنوان «کشته شده توسط نظام» است. رویه‌ای که در سال ۸۸ با ماجرای مبهم ندا آقا سلطان تجربه شد و منجر به سنگین‌ترین تحریم تاریخ علیه ایران شد. هدف نهایی نیز تشکیل یک اجماع برای تحریم ملت است. تاکنون فوت بیش از ۱۵ دختر و زن جوان از سوی رسانه‌های لندنی-سعودی و بات‌های سایبری به اسم نظام فاکتور شده. وجه مشترک اغلب این داستان سرایی‌ها ضربه باتوم به سر و بعد تمایز آن تعلق به هریک از اقوام مختلف ایرانی است!

مرضیه دشمن زیاری، ندا بیات، نگین عبدالملکی، سارینا اسماعیل زاده، آیتک رضایی، اسرا پناهی، پردیس جاوید، هانا دوزدوزانی، سارینا ساعدی، مائده جوانفر، ناهید مصطفی پور، نسرین قادری، نسیم صدقی، پارمیس همنوا، آرنیکا قائم مقامی، پریسا بهمنی و نیکا شاکرمی اسامی است که در ۵۰ روز اخیر برای نظام فاکتور کردند. ماجرای هر کدام از این دختران متفاوت اما برنامه‌ ضدانقلاب یکسان بود؛ در واقع حاکمیت تا امروز هیچ اقدام امنیتی از خود نشان نداده است و به معنای واقعی کلام، از امنیتی شدن فضای کلی کشور جلوگیری کرده است و از روش های گوناگون و غیر خشن نسبت به رفتارهای داعشی‌ گونه معترضین، از گسترده شدن آشوب جلوگیری کرده است، ولی ضد انقلاب تنها با یک روش در حال عملیات روانی است؛ آن هم استفاده از این عبارت: نظام کشته است!

* ندا بیات

یکی از کارمندان شبکه منوتو در صفحه توئیتری خود نوشت:‌ «یک نفر بهم پیام داده از کسی که در بیمارستان امام حسین زنجان کار میکنه شنیده که ندا بیات دیروز فوت شده. میگن بهش مککرر تجاوز شده و خونریزی داخلی داشته و نذاشتن عمل بشه. نوشته خانوادش حتی مراسم تشییع رو نذاشتن اعلام کنن. من زنگ زدم بیمارستان و گفتن فقط باید با حراست اونم حضوری صحبت کنین! وقتی اسم حراست میاد میدونیم یعنی چی … فقط اینکه برام نوشته بودن که این دختر ۱۵ سال بیشتر نداشت … #مهسا_امینی »

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

چهار نکته در این داستان سرایی وجود دارد:‌

اول؛ شخصی به اسم ندا بیات اصلا وجود خارجی ندارد.

دوم؛ اشاره رسانه‌های لندنی-سعودی به دختر ۲۳ ساله جوانی است که روز ۴ آبان ماه روی سقف خودروی نیروی انتظامی در خیابان سعدی زنجان رفته بود.

سوم؛ فردی که لندن نشنین ادعا کردند کشته شده، دیروز در دادگاه حاضر شده بود!

چهارم؛ اسم این دختر جوان «اعظم عمندی» است.

فیلم حضور «اعظم عمندی» درد دادگاه را ببینید:

* مرضیه دشمن زیاری

یک اکانت توئیتری با شایعه سازی و ادعای دوستی با مرحومه دشمن زیاری و خانواده آن، کشته شدن وی را بر اثر ضربات باتوم ماموران در اغتشاشات عنوان کرده و یک پیج اینستاگرامی نیز به این موضوع دامن زده است. این دختر جوان اهل بوشهر بود.

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

عبدالرحیم دشمن زیاری پدر مرحومه مرضیه دشمن زیاری در گفتگو با فارس در بوشهر اظهار کرد: دختر عزیزمان در هفته ‌های گذشته بر اثر سانحه تصادف که همه مستندات صحنه‌ای موجود است، فوت کرده است ... افراد مغرض در فضای مجازی شایعه سازی می‌کنند که مرگ مرحومه بر اثر تصادف نبوده که اینجانب عبدالرحیم دشمن زیاری ولی مرحومه این شایعه را به شدت تکذیب می‌نماییم و از مقامات محترم قضایی درخواست رسیدگی مجدانه و اشد مجازات از این گونه افراد داریم.»

راننده خودرویی که با مرحومه تصادف کرده، همان لحظه دستگیر و در حال گذراندن مراحل قانونی است.

* نگین عبدالملکی 

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

ابتدا داستانِ شبکه سعودی درباره نگین عبدالملکی را بخوانیم. کارمند ایران اینترنشنال روز ۲ آبان با حفظ کردن متنی پیرامون خانم عبدالملکی می‌گوید: «روز ۲۰ مهر، نگین در اعتراضاتی که در سطح همدان بوده شرکت می‌کنه و در آن جا ضربات باتوم به سرش می‌خوره، به تعداد خیلی زیاد و خیلی شدید. بعد از اعتراضات برمی‌گردد به خوابگاه. در خوابگاه جانش را از دست می‌دهد ولی در واقع توسط نیروهای امنیتی کشته می‌شود ... همون موقع وقتی حراست دانشگاه متوجه می‌شود، حمله می‌کند با نیروهای امنیتی به اتاق اون دانشجویانی که در جریان کشته شدن نگین قرار گرفته بودند

کارمند سعودی در اینجا شک می‌کند متن را درست حفظ کرده است یانه! تصویر از روی او برداشته می‌شود تا بتواند به متن سناریو نگاه کند. او ادامه می‌دهد: «بله! قرار گرفته بودند و در همانجا به آن‌ها می‌گویند که حق ندارید این موضوع را خبر رسانی کنید.» فیلم زیر را ببینید:

امّا ماجرا از چه قرار بود؟ بخش استان‌های خبرگزاری فارس روز ۲۱ مهر خبری در خصوص مصرف مشروبات الکلی تقلبیِ دست‌ساز توسط چند جوان در همدان منتشر کرد. روز ۲۴ مهرماه دادستان همدان توضیحات تکمیلی در این خصوص ارائه می‌کند: « صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه، دختر و پسر جوان با علائم شدید مسمومیت، توسط جوانی دیگر که او نیز دچار مسمومیت شده بود، به دو بیمارستان همدان انتقال داده می‌شوند ... هر سه نفر در ویلایی در همدان بر اثر مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شده اند ... با وجود اقدامات درمانی، دختر و پسری که حالشان وخیم‌تر بود، بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه فوت می‌کنند.».

تا روز ۲۴ مهرماه اصلاً اسمی از نگین عبدالملکی نیست. روز دوم آبان یورو نیوز فارسی نوشت:‌ «نگین عبدالملکی بر اثر ضربات متعدد باتوم نیروهای امنیتی در همدان جان باخت.» شبکه سعودی ایران اینترنشنال نیز داستان فوق را سرهم کرد. فیلم زیر لحظه پذیرش بیمارستان نگین عبدالملکی است:

پدر  این دختر جوان ادعای رسانه‌های لندنی - سعودی را تکذیب کرد. در متن نامه‌ای که به امضای پدر و عموی مرحومه نگین عبدالملکی رسیده عنوان شد: «بعد از گذشت چند روز از فوت دخترم به علت مسمومیت باخبر شدم رسانه‌های ضد انقلاب و معاند بی‌شرمانه با سوء استفاده از این حادثه دلخراش که ارتباطی با اغتشاشات اخیر ندارند قصد بهره‌برداری و ایجاد تفرقه و تشویش اذهان دیگر دانشجویان را دارند؛ من به صراحت ضمن اعلام برائت از اقدامات و خبررسانی‌های کذب رسانه‌های کردی و غیر کردی که به دنبال متشنج کردن اوضاع و احوال کشور هستند اعلام می‌کنم مرگ دخترم ارتباطی به اغتشاشات اخیر نداشته است». نگین عبدالملکی از کردتبار بود.

* سارینا اسماعیل زاده

ایران اینترنشنال روز ۱۵ مهر نوشت: «سارینا اسماعیل‌زاده، دختر ۱۶ ساله، تازه‌ترین قربانی دستگاه سرکوب حکومتی است که به گفته سازمان حقوق بشر ایران، ۳۱ شهریورماه زیر ضربات باتوم ماموران امنیتی کشته شد.» تصویر زیر نیز مربوط به پست اینستاگرامی شبکه بهائی منوتو است.

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

واقعیت ماجرا چه بود؟ «سارینا» دختر نوجوان کرجی  ساعت ۲۰ دقیقه بامداد روز دوم مهر ماه متاسفانه بر اثر سقوط از ساختمان فوت کرده است. مادر سارینا نیز داستان موهوم فوت بر اثر ضربه باتوم را رد کرده است. فیلم زیر مصاحبه با مادر سارینا اسماعیل زاده و شرح آنچه رخ داده است:

* آیتک رضایی / اسرا پناهی / پردیس جاوید / هانا دوزدوزانی

بی‌بی‌سی فارسی می‌نویسد: «گزارش‌ها حاکی از جان باختن یک دانش آموز در مدرسه شاهد اردبیل به دلیل خونریزی داخلی است. شاهدان عینی گفته‌اند این دانش آموز بعد از حمله نیروهای امنیتی به دبیرستان شاهد به بیمارستان منتقل شده و در بیمارستان جان باخته، بر اساس گزارش‌ها، هفت دانش آموز هم با همکاری مدیر مدرسه به نیروهای امنیتی تحویل داده شده‌اند.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

از این سناریو دو اسم به عنوان کشته معرفی کردند. در ابتدا نام آیتک رضایی مطرح شد. کانال‌های پان ترک نیز با هدف تهییج احساسات، خبر کشته شدن یک دانش‌آموز در روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه را نشر دادند. یکی از این کانال‌ها نوشت: «نام دانش آموزی که در دبیرستان شاهد به دست نیروهای سرکوبگر به قتل رسیده است، آیتک می‌باشد و  عکس متعلق به وی می‌باشد.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

کارمند شبکه سعودی ایران اینترنشنال نیز روز ۲۳ مهرماه،  زبان به رجزخوانی از فاصله ۵۰۰۰ کیلومتری ایران می‌گشاید و  می‌نویسد: «داغ دیگری بر تن ایران/ آیتک هم رفت کنار مهسا، نیکا، سارینا، غزاله و .... زیر بار این همه داغ دفن تان می‌کنیم.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

دروغ آتیک رضایی خیلی زود فاش شد. خبرگزاری رکنا در روز ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ (سه ماه قبل از ادعای رسانه‌های لندنی-سعودی) خبری تحت عنوان «خودکشی دانش آموز نخبه به دلیل سومدیریت کادر مدرسه» منتشر کرد. نام دانش آموز مذکور آیتک رضایی بود. 

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم
خبر رکنا درباره آیتک رضایی | تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ 

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم
تصویر واقعی آیتک رضایی دانش آموز اردبیلی

فیلمی که رکنا از آیتک منتشر کرد

رسانه‌های لندنی با فرار رو به جلو بلافاصله یک نام دیگر را جایگزین کردند: اسرا پناهی. رادیو فردا در همین رابطه ضمن ادعای ارتباط گیری با نزدیکان خانم پناهی نوشت: « این دختر نوجوان نه خودکشی کرده و نه دچار ایست قلبی شده، بلکه بر اثر خونریزی داخلی ناشی از ضرب و جرح جان باخته است.» جالب است در کانال‌های تلگرامی برای اسرا پناهی از عکس دروغ منتسب به آیتک رضایی استفاده کردند!

عموی «اسرا پناهی» روز ۲۳ مهرماه گفت: «برادر من یک ماه پیش فوت کرد و دخترش (اسرا پناهی) هم ناراحتی مادرزادی قلبی داشت. متاسفانه سه روز پیش ساعت ۱۲:۳۰ شب حالش خراب شد و با آمبولانس او را به بیمارستان بردند و همانجا فوت کرد. به هیچ تجمع و شورشی هم ربطی ندارد.»

برادر مرحومه اسرا پناهی نیز گفت: «به درغ گفتند که [خواهرم] در مدرسه شاهد درس می‌خواند و به دست ماموران کشته شده است. این خبرهای کذب را رسانه‌های مثل بی بی سی و ایران اینترنشنال منتشر کردند.» 

امّا این همه ماجرا نبود. همزمان رسانه سعودی «ایندیپندنت فارسی» روز ۲۲ مهر  از شخصیتی جدید این بار در سنندج رونمایی کرد. این رسانه سعودی نوشت: «پردیس جاوید، دانشجوی ۲۰ ساله اهل سنندج، در جریان اعتراضات روز ۱۶ مهر در بلوار پاسداران سنندج، در اثر شلیک مستقیم نیروهای امنیتی مجروح شد. به گزارش سازمان هه‌نگاو(!)، نیروهای امنیتی خانه‌ای را که پردیس در آن پناه گرفته بود، به رگبار بستند و او را با خشونت زیاد بازداشت کردند. » این رسانه از این واقعه هیچگونه فیلم و سندی منتشر نکرد. 

نکته جالب ماجرا اینجاست: عکس ادعایی پردیس جاوید همان عکسی است که برای آیتک رضایی نیز منتشر شد. این موضوع نشان می‌دهد که رسانه‌های لندنی با کمبود عکس برای داستان‌های دروغ خود روبرو شدند و در برهه زمانی یکسان، از یک عکس برای دو اسم مجزا اسفاده کردند. رسانه‌های معاند، دیگر خبری با اسم پردیس جاوید منتشر نکردند. 

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

همزمان اکانت‌های اینستاگرامی ضمن انتشار یک عکس، شایعه‌ای به این شرح منتشر کردند: «هانا دوزدوزانی دختر ۱۶ ساله دبیرستان دخترانه شاهد شهید رانی نظام بود که در حمله نیروهای نظامی به مدرسه کشته شد.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم
تکذیب خبر کذب مربوط به شخصیت خیالی هانا دوزدوزانی

پس از گسترش شایعه، صاحب عکس که یکی از فعالان اینستاگرامی بود، واکنش نشان داد. این عکس متعلق به فردی به نام هانا جعفری است و هانا دوزدوزانی اصلا وجود خارجی نداشت.  آیتک رضایی، اسراپناهی و هانا دوزدوزانی پروژه علم کردن یک دختر ترک پس از مهسا امینی کُرد بود.

* سارینا ساعدی

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

یکی از بزرگترین جنایات ضد انقلاب این است که یک خانواده عزادار را در شرایط حالی نامساعد مجبور به کنش‌گری سیاسی می‌کند. سارینا ساعدی دختر ۱۶ ساله سنندجی روز ۵ آبان در منزل فوت کرد. معارضین به دروغ مرگ این دختر را به اغتشاشات ربط داده بودند.

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

پدر سارینا در شرایط روحی نامناسب درباره لحظه فوت دخترش می‌گوید: «من خواب بودم. مادرم صدا زد که هرچه صدا می‌زنم، دخترت [سارینا] از خواب بیدار نمی‌شود. دیدم که از دهانش کف بیرون آمد و بدنش سیاه شد. حدود ساعت ۶ و ربع به بیمارستان رسیدیم ... [گفتند] دو ساعت قبل فوت کرده است ... گفتند خودش را  مسموم کرده امّا معلوم نیست چه چیزی خورده است.»

* مائده جوانفر

ساعت ۱۷ روز سوم آبان ماه خانمی به اسم مائده جوانفر پس از شرکت در کلاس آموزشی خود در استان قزوین، با خودرو ۲۰۶ خود از گردنه کوهین به رشت در مسیر بازگشت به منزل بوده که به خودروی او دلیل خواب آلودگی و ایضاً سرعت غیرمجاز منحرف  شده و به گاردریل جاده برخورد می‌کند.

روز ۴ آبان ۱۴۰۱ رسانه‌های لندنی نظیر شبکه بهائی منوتو مدعی شدند: «مائده جوانفر، پرستار ۲۸ ساله یک بیمارستان در رشت، در خیزش سراسری(!) چهارم آبان‌ماه در رشت توسط نیروهای امنیتی کشته شد.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

دادستان مرکز استان گیلان شایعات منتشره درمورد فوت مائده جوانفر در اغتشاشات را مردود دانست و گفت: این فرد بر اثر تصادف فوت شده است. مائده جوانفر پرستار شاغل در گیلان بوده است که بر اثر تصادف در اتوبان رشت به قزوین جان خود را از دست داده است.

اسماعیل جوانفر پدر مرحومه روز ششم آبان در مصاحبه با ایرنا گفت: «دخترم مائده جوانفر در حادثه رانندگی جان باخت نه در اغتشاشات اخیر رشت که رسانه های بیگانه آن را اعلام می کنند  ... دخترم مائده در درگیری‌ها اخیر به هیچ عنوانی حاضر نشد و ایشان جزو پرستاران که در دوران کرونا فعالیت‌های فداکارانه ای داشتند محسوب می شد ... جای تاسف و تعجب است که در جامعه برخی برای اهداف خودشان با جو سازی باید از فوت دخترم سوء استفاده و بهره برداری کنند.»

پدر مرحومه جوانفر در ادامه پیرامون حواشی ایجاد شده حین خاکسپاری گفت:«امروز در مراسم خاکسپاری دخترم، یک جوان ناشناس یک عکس از ایشان را که شخصی و در شان دخترم نبود را از رشت به همراه خود آورده بود و به دنبال برهم زدن مراسم بود که همسرم،(مادر مائده) با ناراحتی عکس دخترم را از ایشان گرفت ...در مراسم خاکسپاری دخترم، یک دختر جوان ناشناس شروع به دادن شعار کرد که با برخورد از سوی خانواده محل خاکسپاری را ترک کرد.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

* ناهید مصطفی پور

تعدادی از کاربران عکسی از ناهید مصطفی پور منتشر کردند و در توضیحات آن مدعی شدند که ایشان در اغتشاشات کشته شده است! داستان سرایی اکانت‌های توئیتری بر این فرض بود که خانم مصطفی پور در تهران ربوده شده و بعد از ۹ روز جسدش تحویل خانواده‌اش شده است.

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

یک روزنامه نگار اصلاح طلب در صفحه شخصی توییتر خود در خصوص این خبر نوشت: «مواظب خبرهای ساختگی باشیم. یکی از رفقای قدیمی‌ام – احسان رضوی – که سابقه دوستی‌مان ۲۰ سال است متاسفانه چند روز پیش همسرش ناهید (زهرا) مصطفی‌پور را به علت آنفلوانزا از دست داد. اما خبرش به دروغ با عنوان قربانی اعتراضات پخش شده. خود احسان در اینستاگرامش ماجرا را توضیح داده است.»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم
توئیت خبرنگار اصلاح طلب

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم
توهیت همسر مرحومه مصطفوی پور

ناهید مصطفی پور از اقوام لر در یاسوج بودند و پس از نیکا شاکرمی دومین موردی است که معارضین نظام، بساط پروژه کشته سازی خود را در میان این قوم پهن کرده است.

* نسرین قادری

نسرین قادری ۳۵ ساله اهل مریوان روز ۱۴ آبان در منزل خود در تهران فوت می‌کند اما رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به ضدانقلاب در ادامه پروژه کشته‌سازی، فوت این مرحومه را به اغتشاشات ربط دادند.

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

خانواده نسرین قادری خبر دروغ کشته شدن دخترشان را تکذیب کرده‌اند. پدر نسرین قادری درباره فوت دختر خود گفت: «دخترم تشنج داشت و به آنفلوآنزا هم مبتلا شده بود و شب همان روزی که فوت شده، برادرش تا ۱۲ شب پیش او بود و ما هم با او تماس تلفنی داشتیم و جویای حالش بودیم.» وی هرگونه شایعه درباره حضور دخترش در تجمعات اعتراضی و اغتشاشات را رد کرد.

* نسیم صدقی

«نسیم صدقی» دختر ۲۳ساله اهل شاهین‌دژ است که  به‌طرز مشکوکی در محلی خارج از محدوده شهر ارومیه به قتل رسید. همین موضوع باعث شد کانال‌های ضدانقلاب این موضوع را به نیروهای امنیتی منتسب کنند. کارمند بی بی سی فارسی در این رابطه می‌گوید: «روز نهم آبان در ارومیه، ماموران امنیتی با ۲ گلوله جنگی به او [نسیم صدقی] شلیک کردند.»  خانواده و نزدیکان نسیم صدقی این ادعا را تکذیب ‌کردند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی نیز از شناسایی قاتل و دستیاران وی در ماجرای قتل نسیم صدقی خبر داد.

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

* پارمیس همنوا

شبکه منوتو نوشت: «پارمیس همنوا دانش آموز ایرانشهری بدلیل پاره کردن عکس خمینی در کتاب درسی کشته شد.» این شبکه درحالی این ادعا را انجام داد که اصلاً دانش آموزی به نام پارمیس همنوا در ایرانشهر وجود ندارد!

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

آموزش و پرورش ایرانشهر با صدور بیانیه‌ای کشته شدن یک دانش‌آموز در مدرسه پروین اعتصامی این شهرستان را تکذیب کرد. در متن بیانیه آمده است: «... روز گذشته یکی از کانال‌های معاند، کشته شدن یکی از دانش‌آموزان دختر با مشخصات پارمیس همنوا در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که این خبر از اساس کذب بوده و در کل حوزه آموزش و پرورش ایرانشهر دانش‌آموزی با این مشخصات وجود نداشته و هیچ دانش‌آموزی در شهرستان کشته نشده است.»

«شمس آبادی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: «انتشار خبر کشته شدن دانش آموزی به نام پارمیس همنوا در شهرستان ایرانشهر کذب است و صحت ندارد. هیچ دانش آموزی در شهرستان ایرانشهر کشته و یا حتی برای تحقیقات احضار نشده است.»

این ادعای دروغ بدنبال اضافه کردن دختر بلوچ به چرخه کشته سازی دختران در میان اقوام مختلف ایران بود. قریب به یک ماه قبل از ادعای فوق، منطقه جنوب شرق کشور به دلیل تحریکات عبدالحمید دچار التهاب شده بود و دروغ مذکور را در همین راستا می‌توان سنجید.

* آرنیکا قائم مقامی

نهاد خودخوانده کانون حقوق بشر ایران در صفحه توئیتری خود مدعی شد:‌«آرنیکا قائم مقامی ۱۷ ساله، براثر ضربات باتوم از پشت سر جان سپرده و به دروغ گفته شد از طبقه چهارم پرتاب شده است! مقامات امنیتی او را عمدا به بیمارستان ارتش بردند. »

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

«ساسان قائم مقامی» پدر مرحومه آرنیکا درباره نحوه فوت دخترش گفت: «صبح روز شنبه ۲۳ مهرماه، با همسرم به اتاق دخترم رفتیم که او را برای رفتن به مدرسه بیدار کنیم که دیدیم پنجره اتاق باز است و او از آنجا به حیاط منزل سقوط کرده است.»

پدر آرنیکا قائم مقامی تصریح کرد: «فرزندم چند روز در ICU بود و شنبه هفته بعد یعنی یکم آبان ماه فوت کرد، در حالیکه توئیتی که پخش شد و خبر از فوت او می‌داد، روز جمعه منتشر شده بود و فرزندم در آن روز هنوز زنده بود ... دخترم در این اغتشاشات شرکت نمی‌کرد و بسیار درس‌خوان، هنرمند و ورزشکار بود.»

صحبت‌های بازپرس ویژه قتل در مورد آرنیکا قائم مقامی

صحبت‌های پدر آرنیکا قائم مقامی  

قائم مقامی در مورد انتشار تصاویر دخترش در بیمارستان گفت: «نمی‌دانم چه کسی از او در آن وضعیت عکس انداخته و این خبر را منتشر کرده است. من از شخصی که این عکس را گرفته شکایت دارم و از قاضی پرونده خواستم که پیگیر این قضیه باشد.»

*پریسا بهمنی

پریسا بهمنی سه شنبه مورخ سوم آبان ماه حدود ساعات ۱۹ شب و در پی تصادف رانندگی در تقاطع بزرگراه‌ شهید چمران و آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) به نحوی که وی پیاده و در خط بی‌آرتی (BRT) در حال تردد بوده که یک دستگاه کامیون با مرحومه برخورد می کند و وی بر اثر آن جان خود را از دست می‌دهد. امّا شبکه منوتو روایت یک حادثه را  اینگونه می‌نویسد:‌ «دکتر پریسا بهمنی در صحنه سازی تصادف کشته شد!»

 این ۱۷ دختر را نظام کشته است!+ عکس و فیلم

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کل کشور گفت: دکتر پریسا بهمنی متخصص جراحی عمومی براثر تصادف جان باخته است و خبر کشته شدن وی توسط ماموران امنیتی صحت ندارد.

علی صالحی دادستان تهران در خصوص فوت دکتر پریسا بهمنی بیان کرد: فوت خانم بهمنی هیچ ارتباطی با تجمعات در مقابل سازمان نظام پزشکی نداشته و اساسا درگذشت ایشان قبل از زمان اعلام شده بوده است.

نکته اینجاست: خانم بهمنی روز سوم آبان تصادف کرده بود اما رسانه‌های معاند تلاش کردند که با جعل خبر حضور وی در اجتماع مقابل سازمان نظام پزشکی در روز چهارم آبان، فوت خانم بهمنی را به اغتشاشات مرتبط کنند!

* نیکا شاکرمی

نیکا شاکرمی در ردیف اولین اسامی بود که در پروژه کشته سازی پس از شروع اغتشاشات مطرح شد. بی بی سی مدعی شد که نیکا در تجمع ۲۹ شهریور مفقود شد و پس از ۱۱ روز جسد را به خانواده تحویل می‌دهند. ماجرای نیکا شاکرمی جز پیچیده‌ترین پرونده‌های قضائی اخیر شد. مستند کوتاه زیر را ببینید:

سه فرد دیگر به نام‌های حدیث نجفی، غزاله چلاوی و فرشته احمدی در میان کشته شدگان هستند. پرونده این افراد کماکان باز است.

حدیث نجفی اولین فردی بود که پس از شروع آشوب‌ها فوت کرد. در ابتدا برخی از اعضای خانواده مرحومه، انگشت اتهام را به سمت نیروی انتظامی دراز کردند و معتقد بودند ماموران با ۳ گلوله جنگی به حدیث شلیک کردند. امّا نیروی انتظامی حاضر در میدان مسلّح نیست. گواه آن نیز وقایع روز چهلم حدیث نجفی است که تروریست‌ها، ماموران فراجا را با قساوت تمام به خون کشیدند. اگر ماموران فراجا مسلح بودند، هرگز شاهد صحنه‌های فجیع روز جمعه ۱۳ آبان در بزرگراه تهران - کرج نبودیم. فیلم زیر لحظه‌ای از اقدام تروریستی روز ۱۳ آبان در کرج است:

پدر حدیث نجفی معتقد نیست که ماموران نیروی انتظامی دخترش را به قتل رسانده باشند. او از دستگاه قضایی خواست که قاتل دخترش را پیدا کنند. مصاحبه روز ۵ مهر پدر حدیث نجفی را ببینید:

«غزاله چلاوی» نیز بر اثر شلیک گلوله در نا آرامی های مقابل فرمانداری آمل در تاریخ ۳۰ شهریورماه جانباخت. رئیس پلیس آگاهی مازندران در این رابطه گفته است: «رد گلوله بر پیکر مرحوم چلاوی نشان می‌دهد که گلوله‌ از ارتفاع بالا (محل حضور نیروهای انتظامی) شلیک نشده بلکه فردی از بین جمعیت (هم تراز با خانم چلاوی) به وی شلیک کرده است.»

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در رابطه با جزئیات فوت خانم فرشته احمدی در شهرستان مهاباد اظهار کرد: «در حال حاضر پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل شده و بازپرس جنایی در حال بررسی موضوع و انجام تحقیقات مقدماتی است ... طبق بررسی هایی که تا امروز انجام شده اثبات گردیده، شلیک گلوله از داخل منزل این فرد انجام شده و این موضوع را اعضای خانواده این خانم هم تایید کرده اند. حسب اعلام مراجع انتظامی و امنیتی در محدوده منزل این خانم در زمان وقوع حادثه هیچ گونه تجمع، اغتشاش و حضور پلیس نیز وجود نداشته است.»

جبهه معارضین به دنبال حقیقت نیست و صرفاً در پی جسدهای بی‌جانی است تا آن را علم کند. پیگیری‌های فارس در روز ۴ آبان نشان داد که از ابتدای اغتشاشات در شهر تهران تا روز مذکور هیچ معترضی کشته نشد و در عوض نیروهای بسیج و فراجا در پایتخت ۴ شهید را تقدیم امنیت مردم کرده‌اند. آمار دقیق شهدای اغتشاشات اخیر هنوز مشخص نیست، امّا قریب به ۴۰ اسم از شهدای فراجا و بسیج در اغتشاشات تاکنون رسانه‌ای شده است.

ایران قریب به ۹۰ میلیون جمعیت دارد. هیچ کدام معصوم نیستند و امکان ارتکاب خطا و گناه دارند. این امر در نهادهای انتظامی و امنیتی هم صادق است. امّا اگر نظام تصمیم بر سرکوب مسلحانه داشت، این تعداد از افراد انتظامی و بسیجی  ناجوانمردانه به شهادت می‌رسیدند؟ از طرفی، افرادی که در وقایع به دنبال حقایق هستند، باید این سوال را از خود بپرسند که سود کشتن یک فرد در یک تجمع نظیر ماجرای غزاله چلاوی و حدیث نجفی و سایرین چیست؟ چرا باید ماموران به حدیث ۳ گلوله شلیک کنند؟ چرا باید به فرشته احمدی در خانه‌اش شلیک کنند؟ چرا قربانیان ادعایی، جملگی از میان دختران جوان هستند؟

حقیقت روشن می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    45 25
    مرگ بر اینترنشنال تروریست
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      21 9
      میگن در آخر الزمان شیاطین به انسانهای خبیث و فاسد ظاهر میشن و مستقیم دستور میدن الان این شبکه های فارسی زبان در حقیقت خود شیطانن.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      12 3
      باید یک فیلم مستند قوی و حرفه‌ای تهیه بشه، کلیپهای کوتاه اثرگذار برای هر کدام از کیس‌ها، با حضور بستگان نزدیک، هم.کلاسی‌ها و...، خدایی ضعیف عمل کردیم در اطلاع‌رسانی
    • SE ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      5 6
      سالومه تجربیات خودش از تجاوز همکارانش در لندن را به حساب ندا بیات فاکتور کرده
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      2 5
      تسنیم: الهام افکاری بازداشت شد چه خبر خوبی. خداروشکر خواهر یک قاتل که توسط خانواده مقتول قصاص شده بود دستگیر شد. روزمو ساختین با این خبر. انشالله دستگیری نفرات بعدی
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      1 3
      خیلی جالبه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    25 11
    خذعبلات دجال ودجاله های فاسدتهمت زن زمانه
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    36 39
    لااقل یکیشو گردن بگیرین !!!!
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      23 10
      تو رو خدا یکیشو گردن بگیریم؟ خخخخخ عجب
    • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      32 33
      ببین خیلی احمقانس. نظام 43 سال دختران مردم رو در مهرو صفا پرورش داده بعد یکهو در عرض دوماه قاتل این همه دختر آن هم همه هم جوان شده؟ خدا بهتون عقل بده. هم دشمنمون احمقه همکسانیکه دروغهاشوباور میکنن. این قدر پای رسانه های دشمنان ننشینید.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      14 5
      خخخخ
    • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 3
      چرا؟ واقعا دوست دارم بدونم پشت رفتارها و موضع گیری های شما ها چه منطقی هست،
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      11 7
      وقتی دروغه چرا گردن بگیرن
    • ناشناس IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      12 5
      روزانه صدها جوان دهه هشتادی تو ایران فوت می‌شه. اگه با استدلال تو باشه که باید بگیم "مگه می‌شه از این همه فوتی یدونش کار نظام نباشه؟!"
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      13 5
      فقط آیتک کافیه برا فهمیدن اینکه رسانه های سعودی و انگلیسی چقدر رذل هستن
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    17 19
    یک نکته ای بین همه اینا مشترکه و اون اینه که تقریبا اسم همه این خانم ها غیر اسلامیه.
    • مهرداد IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      5 9
      منظورت غیر ایرانیه
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      11 10
      به تو چه که اسم این بنده خدا ها چی بوده!!!!
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 14
    فرض رو بر صحت سخن اغتشاشگران هم بگذاریم ،یعنی اغتشاشگران اینقدر مرد نیستند که دخترها رو فرستادن جلو کشته بشوند ودریغ از اسم یک مرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟! اینا میخوان از زنان حمایت کنند؟! :))
    • للاللدورلا IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      0 1
      وقتی اینجا فقط اسم دخترارو نوشته دلیل نمیشه که مردی نمرده
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
      4 1
      اگر اینجا فقط اسم چندتا دختر نوشته (که خانوادشون رو مجبور به دروغ گفتن کردن) دلیل نمیشه که هیچ مرد و پسری نمرده
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    26 11
    مرگ بر شیطان بزرگ
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    11 3
    بااراحیف این ...باشه هرروزمیخوان مردم روبکشند یه جافحش وداغون کنند
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    12 9
    اینا اگه فکرزن بودند به پروندهه ای تجاوزسران کاخ سفیدوصهیونیستهابه هم رسیدگی میکردند خودشون هرکدوم فاسده های رسمی اند
  • . IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 10
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ﴿۶﴾سوره حجرات اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ ايد پشيمان شويد (۶)
  • . IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    14 10
    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ﴿۶﴾سوره حجرات اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ ايد پشيمان شويد (۶)
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 12
    یه سوال جرابه امارتجاوزدرارتش سنتکام که بافسادلیبرالیست بالاترین امارخودکشی رادرون جامعه امریکاایجادکرده کاری ندارند چراباحجاب کشورهاومذاهب دیگه کاری ندارندچراازخشونت علیه زنان درکشورهای دیگرکه باضرربه حیثیتشان همراه است کاری ندارندوبه کشورعاری ازخشونت سیستماتیک درون ایران کاردارند
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      ازنظرشرع اسم بعضی از اعمال ساده تجاوز نیست ولی ازنظربعضی تجاوزه و مجازات داره تعاریف متفاوته هیچ انسانی نمی تواند به خودش دروغ بگوید پس هرکس هر سخنی میگوید یا راست است یا دروغ چیزی بینا بین نداریم پس ببینید در کدام سوی این جریان قرار دارید اگر به خدا ایمان دارید ازآخرت بترسیدواگربه دنیا اعتقاد دارید از نتیجه عمل بترسید واقعیت رابدانیددیگرقابل انکارنیست
  • سعید موسویان فرد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 6
    یکی از بهترین تصمیم ها و خبرهای این چند روز اعلام ه تروریستی نام گرفتن شبکه اینترناشنال سعودی بود ! با کمترین هزینه، پسوند تروریستی و کاربرد فراگیرش هم تأثیر مستقیم روی مخاطب فریب خورده میگذاره و هم آرامشه مطلقی که کارکنان و کارمندای این شبکهٔ ( به راستی ) تروریستی دارند رو ازشون میگیره !! دست خوش، شدت و پافشاری بیشتر در این مورد نیازه. ....
  • محمد IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    14 4
    قُتِلَ الْخَرَّاصُونَ، مرگ بر دروغ گویان!
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      2 5
      قُتِلَ أَصْحابُ الْأُخْدُودِ/مرگ بر کانال های آتش افروز/بروج آیه_۴
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 11
    دشمنان ایران مثل اینترنشنال بی بی سی صدای امریکا منافقین همشون بچه دارند إن شاءالله داغ عزیزانشون بیفته تو دلشون
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 4
      این فاسدهای دروغگوی ویرانی پرست عزیزمیدونند اصلاچی هست برای پول ادم هم میکشندانگارتحلیلهاشون رودنبال نمیکنی طرف روبقتل رسوندن میگه کارحکومته دیروزاینترنشنال گفته اگه حکومت هم نکشته شمابگین کشته وفوتیهاروقتل جابزنین دنبال خون وتخریبن
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      1 2
      این فاسدهای دروغگوی ویرانی پرست عزیزمیدونند اصلاچی هست برای پول ادم هم میکشندانگارتحلیلهاشون رودنبال نمیکنی طرف روبقتل رسوندن میگه کارحکومته دیروزاینترنشنال گفته اگه حکومت هم نکشته شمابگین کشته وفوتیهاروقتل جابزنین دنبال خون وتخریبن
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 10
    از بس از اول مماشات کردین اییینقدر پر رو شدن عزیزان من با گذشت وچشم پوشی بر اغتشاش کار درست نمیشه از همون اول باید محکم برخورد میشد ودر دم خفه میشد تا اییینقدر کش پیدا نکنه از دشمن جز دشمنی کردن انتظاری نیست پس همون اول محکم جمعش می‌کردید هنوزم میشه جمعش کرد
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    18 11
    مکتبی که حاج قاسم در آن تربیت شده، انقلاب و نظامی که حاج قاسم از آن دفاع کرد و جان خویش رو فدای آن و مردم آن کرد، میلیارد ها سال نوری از این اتهامات مسخره به دور هست.
  • کاکتوس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    17 11
    این 17 دختر را نظام کشته ولی به نیروهای انتظامی اجازه بکار بردن سلاح در برابر قداره بندان و اراذل مسلح که نیروهایش را تا دم مرگ میزنند، نمیده!! جل الخالق . یعنی واقعاً کسانی مانند علی دائی که ادعای فهم و شعور بالا نسبت به اکثریت جامعه را داره به این موضوع فکر نکرده.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 6
    خیلی طولانی بود حوصله نداشتم بخونم اسم این دخترها زیاد بود فراموششان کردم
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 11
    مثلا چه چیزی را میخواهید به این جماعت بزدل و منافقین توجیه و ثابت کنید ؟؟ هر فیلمی از اتفاقاتی با مدرک و شواهد هم ارائه شون دهید باز حرف و رآه خودشان پیش خواهند گرفت ، اگ بگید ماست سفیده میگن نع سیاهه......!!!!!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    25 2
    لعنت بر قاتلاشون ، مشرق منتشر کن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      6 13
      خدا بهت عقل بده
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      8 7
      چشم بفرما حالا راحت بخواب شب بخیر
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      5 0
      مثبت دادم. اونایی که خودشون مردن که هیچ، اونایی که کشته شدن لعنت به قاتلاشون که دست پروده شبکه های معاند هستن و لعنت به قاتلای عقلانیت مردم
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    8 7
    استکباربرای تجاوزوادمکشی هزینه میکنه بارسانه که تولیدفسادوخشونته وخط قرمزدینی نداره نه انقلاب شکوهمند اسلامی
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 5
    نگران آنلاین شدن کلاس های درس بودن دقیقا از دانشگاه و مدرسه قصد شروع داشتن
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    11 4
    چرا قاتلین افرادی که در آشوب ها کشته شده اند دستگیر نشده اند؟
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
      0 6
      پس دستگیری‌های اخیر کشکه؟
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 8
    سالومه چاقی و گواتر گردنش را درست کند بد طوری در حال پوشاندنشان هست
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    9 16
    دختری که اینقدر عکس بی حجاب و زننده ازش بیرون باشه ...وضعیتش مشخصه! انقدر نظام آزادی داده نمیدونن چیکار کنن دنبال کشته سازی و داستان بافی هستن
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    7 11
    اینکه یه عده ای دروغهای رسانه های بیگانه رو باور میکنن بخاطر دوری از قرآنه چون خداوند در قرآن فرموده: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ ﴿۶﴾ سوره حجرات اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد اگر فاسقى برايتان خبرى آورد نيك وارسى كنيد مبادا به نادانى گروهى را آسيب برسانيد و [بعد] از آنچه كرده‏ ايد پشيمان شويد (۶)
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    10 9
    جالبیش اینه که هر دختر مال یه قومه
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 4
    ایران اینترنشنال فقط در حال هدایت افکار عمومی به مقاصد شوم و پلید خود میباشد آنها و اربابانشان هدف نهایی را تجزیه ایران میدانند و در این راه از هر روش که مورد بهره برداری و سواستفاده مردم شود دریغ نمیکنند اساس تاسیس ایران اینترنشنال برای تجزیه ایران شکل گرفته
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 1
    باید ثابت کنه
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    1 2
    گزارش بسیار خوبی بود ولی مشکل اینجاست مشکلات اقتصادی باعث شده هیشکی اینارو باور نکنه.یه کاری کنین لطفا!
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    3 5
    مرضیه، ندا، نگین، سارینا، آیتک، اسرا، پردیس، هانا، مائده، ناهید، نسرین، نسیم، غزاله، پارمیس، آرنیکا، حدیث، پریسا و نیکا اسامی است که در ۵۰ روز اخیر برای نظام فاکتور کردند. وهیچ گونه سندیتی هم در موردش ندارن
  • یاسر NL ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 2
    داداش... شما هیچکسو نکشته ای فهمیدی
    • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 2
      داداش ما میدونیم کسی رو نکشتیم ..برای امثال تو داریم میگیم که بفهمی که بعید می دونم بفهمی !!!چون اگه قرار بود بفهمی همون ۷/۸ اول فهمیده بودی
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    4 5
    اینترنشنال فورا با خانواده های داغدیده تماس میگیرد با تطمیع و فریب یا تهدید مجبور میکنه و اینه که دو سه تاشون اعتراف می کنند جمهوری اسلامی کشته. به این نارسانه تروریستی بگید شماها دست شیطان رو از نظر ترویج خشونت و وحشی گری داعشی و طرفداری از تروریست های منافقین خلق رجوی و الاحوازیه و داعش سوریه بستید
  • منصف IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    5 2
    یادش به خیر قدیمها را میگویم البته نه خیلی قدیم حدود پنجاه روز پیش و قبل از ان را میگویم، در ان زمانها همه حق داشتند از کرونا انفولانزا و بیماریهای دیگر یا تصادف یا دعوا و نزاع بمیرند ولی از حدود پنجاه روز پیش تا حالا و یا بعد از این کسی یا حق مردن ندارد یا باید به دست نیروهای امنیتی جان به جان افرین تسلیم کند. این است منطق سعودی اینترنشنال و سایر رسانه های همسو
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
    6 1
    قاتلینیشون رو چرا دستگیر نمی کنید؟
    • ح IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      2 3
      اونایی قاتل داشتن که دستگیر کردن وای مثلا برا نیکا شامرمی کیو دستگیر کنن؟ خودشو؟
  • . IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 1
    متولیان فرهنگی کشور خوابن تاکی اونا باید مین گزاری کنن ما خنثی کنیم متاسفانه بعضی ها هم منفجر میشن
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 1
    خود ضد انقلاب که اعتقاد دارن وسیله هدف رو توجیه میکنه این دخترا رو کشتن انداختن گردن نظام. نظام اعتقاد نداره که هدف وسیله رو توجیه میکنه. چون به خدا و حساب کتاب خدا معتقده و ظلم نمی کنه
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    0 1
    غرب گراها صحنه انتخابات را برای بدست آوردن قدرت به کف خیابان آوردند.برای آرام شدن اوضاع فقط باید نقطه ضعف آنها را یعنی رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گیرد..
  • Fara hare IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    2 1
    هزار دفعه چندین ساله همین جا وجاهای دیگه نوشتم که چرا یک شبکه بیست چهار ساعته با چند جوان خوش چهره وطن پرست برنامه ریزی نمیکنید که به صورت هم زمان مقابل اون سیصد شبکه ضد ایرانی فارسی دروغ ها شایعه هاواراجیف اونها وسلبریتی ها و افسادات رو بصورت جذاب تجزیه تحلیل ودروغ هاشون رو به مردم بگن.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    1 2
    اینها به هردلیلی کشته شده باشند حکومت مدعی(اسلام،شیعه،عدالت،صداقت....) وظیفه اش با (تشکیل پرونده دادگاه،مستندات مدارک شهود طرفین،رسانه های بیطرف،بازرسی،قضات ووکلای بیطرف ومردم)دلیل کشته سازی رامشخص کنند
    • بی‌نام IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻💔💔💔💔💔💔💔
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
    6 4
    همه خودکشی کردند
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۹
      1 1
      خفه ش
  • سکوت IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
    6 0
    ایا دور و ورتان کسی را میشناسید که از سگ گزیدگی مرده باشد؟باتشکر...
  • پوریا IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۵
    4 0
    برو خجالت بکش
  • سوران اکباتانی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    1 0
    مطالب قدیمی است
  • ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 1
    مردن به جهنم که مردن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس