کد خبر 1432886
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
امیرعبداللهیان - نمایه

وزیر امور خارجه گفت: اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نخواهیم بود.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه برگزاری نشست دوستان منشور سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: بر ما پوشیده نیست که کاخ سفید همواره در ۴۳ گذشته برای تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است.

وی افزود: در مذاکرات هسته‌ای نیز این موضوع به صراحت به طرف آمریکایی گفته شده که رفتار شما، صادقانه و مبتنی بر حل مشکل نیست و همواره اهداف پنهانی برای پیگیری منافع خود در منطقه دنبال می‌کنید.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آن‌ها این نیت را داشتند و از مدت‌ها پیش گفته بودند آمریکا پلن بی را دنبال می‌کند. آنچه را که ملت ما در هفته‌های اخیر شاهد بودند، همه‌ی پلن بی آمریکایی‌ها بود و الحمدالله در این مسیر با بصیرت ملت و هدایت مقام معظم رهبری شکست خوردند.

وی در ارزیابی همکاری ایران و روسیه گفت: هدف اصلی نشست دوستان منشور که امروز با حضور حدود ۱۸ تن از معاونین وزرای خارجه کشورهای عضو این نشست در تهران برگزار می‌شود، مقابله با یکجانبه گرایی و تحریم‌های ناعادلانه‌ی برخی کنشگران غربی و ارسال پیام قوی به جامعه جهانی است.

امیرعبداللهیان گفت: مناسبات ما و روسیه بر اساس منافع متقابل و همسایگی است و من همین جا تاکید می‌کنم این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداختند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده است، بخش موشک آن کاملاً غلط است و بخش پهباد آن درست است و ما مقدار معدودی پهباد، ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.

وی افزود: با وزیر خارجه اوکراین توافق کردیم چنانچه هر گونه مستندی در اختیار دارند که روسیه از پهپاد ایرانی در اوکراین استفاده کرده است، آن را در اختیار ما قرار دهند.

وی افزود: چنین قراری را دو هفته پیش داشتیم که در یک کشور اروپایی هیئت دفاعی و سیاسی ما به آن کشور اروپایی رفت و در دقیقه نود هیئت اوکراینی حضور پیدا نکرد و علت آن نیز این بود که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به طور ویژه آلمان از اوکراین خواسته بودند که در حالی که ما می‌خواهیم علیه ایران به واسطه ارسال پهباد اعمال کنیم، شما می‌خواهید در یک کشور اروپایی قهوه بنوشید!

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اما بعد از آن در گفتگوی تلفنی که من هفته‌ی پیش با همکارم وزیر خارجه اوکراین داشتیم، توافق کردیم چناچه مستندی وجود دارد، در اختیار ما قرار دهند و قرار است چناچه طرف اوکراینی بر عهدش پایبند بماند، طی روزهای آینده ما بتوانیم این موضوع را بررسی کنیم و مستندات آن‌ها مورد توجه ما است.

وی افزود: البته اگر برای ما ثابت شود که روسیه از پهباد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نخواهیم بود.

امیرعبداللهیان گفت: موضع ما نسبت به جنگ اوکراین توقف جنگ و بازگشت طرفین به مذاکره و بازگشت آوارگان است و در این مسیر تلاش‌های زیادی را از ابتدای جنگ اوکراین در سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه انجام شده است و همچنان نیز این تلاش‌ها را ادامه خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    8 3
    مرگ بر امریکا
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 3
    پس پهپاد ارزان میدهیدروسیه که بهش بگیدمهندسی معکوس بکن یا نکن وکجا بزنه یا نزنه!؟(اگر واقعا بتوانید اینکار بکنید واقعا ابرقدرت شده ایم)
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 3
    پس پهپاد ارزان میدهیدروسیه که بهش بگیدمهندسی معکوس بکن یا نکن وکجا بزنه یا نزنه!؟(اگر واقعا بتوانید اینکار بکنید واقعا ابرقدرت شده ایم)
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 0
    خدایی زشته ،
  • جوان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 5
    مشرق اگه مردی از قیمت دلار و طلا که هر روز داره میره بالا هم خبر بذااار!!!!
    • هموطن GB ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      12 7
      دوست گرامی، شوخی می‌فرمایید ؟ با ایجاد تا آرامی و اغتشاش توقع کاهش نرخ ارز و سکه دارید؟ کدام سرمایه‌گذار حاضر است ایجاد شغل کند وقتی سر هر موضوع مسخره، یک مشت وطن فروش احمق کشور را به آشوب میکشانند. سرمایه گذار در این مواقع سرمایه را تبدیل به ارز و سکه و طلا میکند. آرامش پیش‌نیاز بهبود اقتصاد است.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 0
    بخش پهباد آن درست است
  • حسین IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 0
    کلا فاتحه مذاکرات رو بخونید.
  • موریس IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    9 1
    سال 1451 ،روند مذاکرات همچنان خوب است
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 6
    این یعنی ادعای اوکراین ثابت شده برای اینکه از تحریم ها فرار کنید چنین ادعایی کردید
  • Ali DE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 1
    برجام با یک جماعت برانداز و منافق یعنی چه؟ برجام دیکته شده غرب و جاده یکطرفه برای چه و کی؟ برجام تا کنون بجز صدها تحریم تازه چه حاصلی داشته است؟
  • FR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 1
    ای بابا ! مگر میشود به کشوری قبل از جنگ سلاح فروخت و بعد به او گفت نباید از آن سلاح استفاده کنی ؟ آقای عبدالهیان در اوج هجمه و نامردی امریکا و غرب روسیه را هم تهدید میکند ؟!
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
      2 1
      کدام تهدید این فقط حرف است
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    6 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 1
    شما که میخواهید اعتراف کنید برای چی تکذیب کردید
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    1 1
    چیه پهبادهای خودشو به خودش دادید ناراحتید؟
  • سجاد IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    0 0
    فرصت رو سوزوندی اقتصادو به فنا بردی لطفا وخواهشا برین مذاکره کنین وضع مملکت رو به سر حد انفجار کشوندین چرا از فرصت ها استفاده نمیکنید خون های ریخته شده در اغشاشات به علت بی مسولیتی مسوولینی مثل شماست شما خراب میکنید جوان ها ومردم باید هزینه بدن اون نیروی انتظامی اون بسیجی اون جوون معترض رو شما به این روز انداختید با تعلل های مزخرفتون مسولیت تمام این خون ها بر عهده شماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس