کد خبر 1432631
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
الازهر مصر خواستار گفت‌و‌گوی علمای شیعه و سنی شد

شیخ الازهر مصر از علمای شیعه خواست تا در راستای «مقابله با فتنه» و «درگیری فرقه‌ای» با علمای اهل سنت وارد گفت‌وگو شوند.

به گزارش مشرق، «احمد الطیب» شیخ دانشگاه الازهر مصر به عنوان مهم‌ترین نهاد دینی اهل سنت، امروز (جمعه) در اختتامیه کنفرانس گفت‌وگوهای بحرین، خواستار برپایی گفت‌وگوی اسلامی-اسلامی با حضور علمای شیعه و سنی شد.

به نوشته المیادین، او که در حضور پاپ فرانسیس که روز گذشته وارد بحرین شده بود، سخن می‌گفت، افزود: «من و علمای بزرگ الازهر و شورای "حکمای مسلمان" از صمیم قلب و با آغوشی باز آماده هستیم تا با برادران مسلمان شیعه خود دور یک سفره بنشینیم».

احمد الطیب هدف از برپایی گفت‌وگوی شیعه و سنی را مبارزه با فتنه‌انگیزی و درگیری فرقه‌ای اعلام کرد و افزود: «از تمامی علمای اسلام در جهان می‌خواهم با تمامی اختلافات مذهبی و طائفی و مکتبی به سرعت برای برپایی گفت‌وگوی جدی اسلامی- اسلامی در راستای وحدت و نزدیکی و شناخت یکدیگر وارد عمل شوند».

شیخ الازهر مصر تأکید کرد که هدف از این نشست عبور از گذشته و تقویت اسلام و یکدست کردن مواضع اسلامی است و گفت که باید سخنرانی‌های خصمانه و نفرت پراکنی از سوی هر دو طرف متوقف شود و تحریک و تکفیر از میان برود.

او گفت که باید از اختلافات تاریخی و معاصر با تمامی اشکال آن، عبور کرد.

شیخ الازهر در بخش دیگری از سخنانش به جنگ اوکراین و روسیه پرداخت و در این باره بر ضرورت توقف این جنگ و نشستن دو طرف بر سر میز گفتگو و مذاکره تاکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساسان IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    2 0
    شیخ الازهر دروغ میگه ... سالهاست علمای شیعه ازش میخان باب گفتگو را باز کنه اما مخالفت می کرد.
  • خسرو IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    0 0
    آقای احمد الطیب بنده بعنوان یک شیعه بخاطر پیشنهاد شما دستتان را میبوسم چون خیلی جرات کردید که چنین پیشنهادی را مطرح کردید لذا آمریکا و صهیونیسم و وهابی ها شدیدا مخالفت خواهند کرد و شما را تهدید خواهند نمود و در یک صورت موافقت خواهند کرد که علمای شیعه ایرانی در جلسات حضور نداشته باشند یعنی نتیجه هیچ و اما دعا میکنم موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس