شیخ الازهر در گفتگویی پایان مسلمان کشی و کشتار در جهان اسلام را خواستار شد و بر اهمیت نزدیکی پیروان مذاهب مختلف اسلام به یکدیگر تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، احمد الطیب شیخ الازهر در گفتگو با روزنامه کویتی الأنباء از روحانیون اهل تسنن و تشیع خواست که با صدور فتوایی، کشته شدن سنی توسط شیعه و شیعه توسط سنی را حرام اعلام کنند.

وی در ادامه بر لزوم توقف برادرکشی در میان مسلمانان و پایان یافتن کشتار در جهان اسلام تاکید کرد. احمد الطیب با تاکید بر اهمیت تقریب مذاهب اسلامی گفت: الازهر همواره خواستار تقریب میان اهل تسنن و تشیع بوده است و این موضوع اهمیت بسیاری برای الازهر دارد.

وی با بیان این مطلب افزود: من از شخصیت های بلندپایه اهل تسنن و شیعه می خواهم که با تشکیل یک نشست مشترک در الازهر فتوایی را درباره حرام بودن مسلمان کشی در میان مذاهب اسلامی مختلف صادر کنند تا بدین طریق کشتار در منطقه پایان یابد و جهان اسلام از توطئه ها و توطئه چینان رهایی یابد.

شیخ الازهر اظهار داشت: نباید به عاملان فتنه و تفرقه در میان اهل تسنن و تشیع بها بدهیم، متاسفانه این افراد در رسانه های گروهی فعال هستند و بر اساس دستور کار خاصی عمل می کنند که هدفشان برانگیختن آتش فتنه در میان مسلمانان است و نمی خواهند آتش این فتنه خاموش شود. ما خواهان نزدیکی پیروان مذاهب اسلام به یکدیگر هستیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    علمای شیعه که مدتها است چنین فتاوایی داده اند. اگر می توانید مفتیهای وهابی و دیوبندی را مجاب کنید.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    شیعیان خون هیچ مسلمانی را حلال نمی دانند و از کشته شدن یک مسلمان سنی همانقدر رنج می برند که از شکته شدن شیعیان ناراحت می شوند . این علمای اهل تسنن کشور های عربی هستند که خون نه تنها شیعیان بلکه مسلمانان سنی را هم حلال می دانند.با این این حال این پیشنهاد خوبی است . خدا کند که زودتر اتفاق بیفتد و مسلمانان باز باهم متحد شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس