85 درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات در کردستان آزاد شدند

رییس ‌کل دادگستری کردستان گفت: ۸۵ درصد از دستگیرشدگان اغتشاشات در کردستان آزاد شدند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسینی در جلسه شورای اداری استان در سنندج، با گرامیداشت ۱۳ آبان روز استکبارستیزی، اظهار کرد: در راستای اجرای قانون کاداست و تثبیت اراضی کشاورزی طی چند سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: در بیش از یک ماه اخیر با اتفاقاتی در کشور و استان مواجه بودیم که دستگاه قضا در راستا انجام وظایف و رسالت‌های ذاتی و قانونی تمام توان خود را به کار گرفت.

وی تصریح کرد: نقد و گفت‌وگو و اعتراض طبیعی است اما متاسفانه این گفتوگو و اعتراض‌ها با آن سیاست مزورانه دشمن به اغتشاش کشیده شد.

حسینی گفت: هر وقت مشکلی به اعتراض منجر می‌شود دشمنان خیلی سریع شروع به موج‌سواری می‌کنند و امنیت کشور را مختل می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر بسیار برنامه‌ریزی شده حرکت کرد، افزود: دشمن از فتنه ۸۸، ۹۶ خیلی نرم مشغول برنامه ریزی برای اجرای سیاست مزورانه در کشور ما بوده است.

حسینی اضافه کرد: دشمن دنبال هدف دیگری است و در راستای دستیابی به این هدف بسیار برنامه ریزی شده در ابعاد مختلف ورود پیدا کرده و این رسالت تک تک ماست که از نظام دفاع و اهداف دشمنان را تبیین کنیم.

رییس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه اغتشاشات نباید ما را از وظایف اصلی غافل کند، گفت: دشمن دنبال این است که با ایجاد اغتشاشات امورات کشور را مختل کند.

وی تصریح کرد: مردم از ما انتظار کار و رفتار و تصمیم درست دارند باید به امورات جامعه برسیم و دچار تکبر و غرور نشویم.

حسینی افزود: از مسائل تنش‌زا و اقداماتی که ایجاد تنش و نارضایتی می‌کند باید پرهیز کنیم چرا که گزارش آن به ما می‌رسد.

وی عنوان کرد: یک کارمند و یک زیرمجموعه اشتباه بکند تمام مجموعه و استان زیر سوال می‌رود.

حسینی گفت: پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب و رییس دستگاه قضا شعب و قضات ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده اغتشاشات تشکیل و سعی کردیم در کوتاه ترین زمان به پرونده ها رسیدگی کنیم.

وی افزود: تمام توان خود را بر جداسازی افراد لیدر و اغتشاشگر واقعی از کسانی که در بستر پیش آمده دچار احساسات شده بودند بکار گرفتیم و در مجموع  ۸۵ درصد از افراد دستگیر شده آزاد شدند.

وی در ادامه به اجرای طرح حدنگار گفت: تثبیت همه اراضی در کشور در قالب طرح حد انگار هدف گذاری و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اراضی ملی و اراضی منابع طبیعی ۹۹ تا ۱۰۰ درصد انجام شده است و تلاش برای تثبیت ۱۰۰ درصد اراضی کشاورزی و اداری ادامه دارد.

حسینی نبود تعامل و همدلی بین دستگاهی را از مهمترین مشکلات فراروی طرح کاداست عنوان و خاطرنشان کرد: ۴ درصد اراضی کشاورزی در کردستان تثبیت شده این درحالی است که در برخی استان‌ها این رقم بالای ۱۰ درصد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس