کیفرخواست برای ۱۱۷ نفر از متهمان حوادث اخیر در اصفهان صادر شد

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از رسیدگی و صدور کیفر خواست ۱۱۷ فقره پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر خبرداد و گفت: ۱۰ فقره پرونده متهمان نیز به صدور رای منتهی شده است.

به گزارش مشرق از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین اسدالله جعفری در خصوص آخرین آمار پرونده‌های قضائی مربوط به ناآرامی‌های اخیر، اظهار داشت: با اختصاص شعب و قضات ویژه، رسیدگی‌های قضائی در حال انجام است و تا پایان وقت اداری ۱۱ آبان ماه ۱۱۷ فقره از پرونده‌های مربوط به اغتشاشات و متهمان حوادث اخیر، مرحله تحقیقات مقدماتی آنها در دادسرا به پایان رسید و قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد و به دادگاه‌ها ارسال شد.

وی با بیان اینکه دادگاه‌ها با رعایت مواعد و الزامات قانونی تعیین وقت کرده و در اولین وقت ممکن به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند، افزود: تا به حال نیز ۱۰ پرونده رسیدگی شده و به صدور حکم منتهی شده است البته متهمان و وکلای آنها این اختیار را دارند که نسبت به حکم صادره اعتراض کنند تا پرونده در مراجع بالاتر و تجدید نظر رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: بر اساس فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری یکی از تکالیف قطعی، فوری و ضروری ما «جهاد تبیین» است و غفلتی که در سال‌های گذشته در این حوزه انجام شد خسارت‌هایی را به ما تحمیل کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با بیان اینکه یکی از راه‌های ایمن سازی جامعه در برابر تهدیدات معاندان جهاد تبیین است، ابراز داشت: هرجا و در هر زمینه‌ای که مردم و مسئولان توصیه‌های مقام معظم رهبری را جدی گرفته‌اند در برابر خسارت‌ها و تهدیدات ایمن شدیم و هر کجا که سهل انگاری شد به همان نسبت خسارت دیدیم که بعضی جبران ناپذیر هم بوده‌است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله آن در رابطه با اغتشاشات اخیر به طور کامل این مسئله به وضوح برای همه روشن شد و دیدیم که جوانان ما و افراد کم سن و سالی که به صورت هیجانی و احساسی وارد صحنه و میدان شدند شناخت کافی، دفاع منطقی و لازم و متناسب در برابر جنگ شناختی و ترکیبی و ادراکی دشمن نداشتند لذا دچار تردید بلکه خطا و اشتباه در شناخت و تشخیص دوست از دشمن و خودی از غیرخودی شدند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: این مسئله باعث شد که ناخودآگاه افرادی در میدان دشمن علیه ملت و ارزش‌های خود بازی کنند، بنابراین ما باید این عقب ماندگی و غفلت را جبران کنیم. از همین امروز هم تصمیم بگیریم باز دیر است لذا وظیفه داریم در همه مجموعه‌ها و ظرفیت‌ها و بسترهای اجتماعی، خانوادگی و اداری این جهاد تبیین را عملیاتی کنیم و با قدرت ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری اضافه کرد: این مهم است که ما منتظر نمانیم تا حادثه اتفاق بیفتد؛ خسارت‌هایی ببینیم و بعد مجبور باشیم بنشینیم و به ابعاد مختلف آن حادثه و علل وقوع و عوامل بروز آن بپردازیم. آن کاری که بسیار لازم و ضروری و فوری است این است که باید قبل از بروز این حوادث، این کار تبیینی و بصیرتی را انجام بدهیم تا در صورت وقوع، بتوان جامعه و جوانان و گروه‌های هدف دشمن را در برابر خطرات واکسینه کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس