کد خبر 1432108
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
بهادری جهرمی: به‌ جز در بخش مسکن، کلنگ‌زنی جدیدی در سفرهای استانی انجام نخواهد شد/ دستورات ویژه رئیسی برای مبارزه با فساد

سخنگوی دولت گفت: دولت با آیین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به جانبازان و آزادگانی که فاقد شغل هستند، موافقت کرد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه) هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت:  آبان یادآور ظلم هایی است که استکبار جهانی در گذشته و حال علیه مردم و ملت ایران روا داشته و می‌ دارد.

بهادری جهرمی با اشاره به جلسه امروز هیات دولت اظهار کرد: اولین دستور جلسه امروز، بررسی گزارش حجت الاسلام درویشیان نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مقابله با فساد بود. این گزارش، گزارش مبسوطی در خصوص ارزیابی دستگاه های اجرایی در حوزه مبارزه با فساد به هیات دولت بود. نقاط قوت و ضعف دستگاه های اجرایی به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: از برخی دستگاه ها به طور ویژه تقدیر شد. به ویژه، به واسطه اقداماتی که در تقویت و توسعه شفافیت یا تکمیل سامانه های الکترونیکی که از فساد پیشگیری می کنند و باعث می شود امکان بروز فساد از منشاء وجود نداشته باشد، تقدیر شد.

بهادری جهرمی تاکید کرد: مردم از دولت توقع از بین بردن ریشه‌های فساد به ویژه فساد اداری و اقتصادی را دارند که رئیس جمهور نیز در این باره دستورات ویژه‌ای دادند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه برخی نقاط ضعف در فرآیندهای اداری، روش ها و قوانین و بسترهایی که بعضی اوقات ممکن است منشاء نفوذهایی برای تخلف یا فساد باشد، مطرح شد، تاکید کرد: در جلسه امروز، بر لزوم سرعت بخشی به اصلاح این فرآیندها تاکید شد. مردم از این دولت جهت از بین بردن ریشه های فساد به ویژه فساد اقتصادی و فساد اداری با توجه به شعارها و وعده های دولت و سابقه دولتمردان در مبارزه با فساد و همچنین تاکید رئیس جمهور انتظار دارند.

وی ادامه داد: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت، با آئین نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به آزادگان و جانبازان فاقد شغل و درآمد موافقت کرد تا بتوانند در راستای اجرایی شدن قانون بودجه کمک معیشتی ماهانه به این عزیزان صورت بگیرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت درباره مصوبات هیات دولت بیان کرد: دولت با اصلاحات پیشنهادی وزارت راه برای آئین‌نامه اعطای تسهیلات بهسازی مسکن روستایی موافقت کرد تا موانع پیش‌روی این آئین نامه برطرف شده و بتوانیم شاهد تسریع در پرداخت تسهیلات حوزه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی باشیم.

وی افزود: به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه، مبلغی نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور جبران خسارات ناشی از زلزله در استان هرمزگان که پیش از این رخ داده بود و به صورت علی الحساب مبلغی در اختیار آن ها قرار گرفته بود، برای جبران خسارات این زلزله در اختیار این استان قرار گرفت.

این عضو هیات دولت با اشاره به سایر موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز و به پیشنهاد وزیر راه، آقای شمس الدین فرزادی پور به عنوان مدیرعامل هواپیمایی ملی جمهوری اسلامی ایران(هما) انتخاب شدند تا بتوانند مشکلات این مجموعه به ویژه کارکنان آن را با سرعت و قوت بیشتری برطرف کرده و باعث توسعه و تقویت این مجموعه هواپیمایی شوند.

بهادری جهرمی با اشاره به سایر مصوبات هیات دولت خاطرنشان کرد: با توجه به ایرادات شورای نگهبان از اساسنامه سازمان توسعه و بهره برداری فناوری های نوین آب های جوی به هیات وزیران وصول شده بود، ایرادات مورد نظر شورای نگهبان توسط هیات وزیران اصلاح شد تا در صورت تائید نهایی شورای نگهبان این سازمان بتواند به صورت تخصصی و در قالب یک موسسه دولت فعالیت فناورانه خود را در این حوزه آغاز کند.

وی افزود: در بخشی دیگر از جلسه امروز هیات دولت، با توجه به اینکه طرح های کلنگ زده و آغاز شده بسیار زیادی را در طول سال های گذشته در کشور داشتیم که به صورت نیمه کاره در کشور رها شده و یا پیشرفت قابل توجهی نداشتند. این پروژه ها در اقصی نقاط کشور در مقابل چشم مردم هستند.

سخنگوی دولت گفت: در این راستا، دولت آئین نامه ای را برای تامین مشارکت بخش غیر دولتی در اتمام این طرح ها به تصویب رساند تا با اجرای آن، بخشی از بار روی زمین مانده سال های گذشته را با مشارکت بخش های غیر دولتی و دولت به صورت همکار و هماهنگ از روی زمین برداشت.

وی افزود: البته دولت به دنبال تکمیل طرح های نیمه تمام قبلی است و به غیر از در موارد بسیار ضروری مانند حوزه مسکن کلنگ زنی جدیدی صورت نمی گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس