محمد قوچانی

محمد قوچانی اخیرا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی به جمهوری اسلامی پیشنهاد داده است برای برون‌رفت از وضع موجود ۷ شرط مدعیان اصلاحات از جمله تاسیس جمهوری سوم و احیای برجام را بپذیرد!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: محمد قوچانی از فعالین رسانه‌ای مدعی اصلاحات و از محکومین امنیتی فتنه ۸۸ اخیرا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهاراتی جالب‌توجهی مطرح کرده و به جمهوری اسلامی پیشنهاد داده است برای پایان آشوب‌ها و برون‌رفت از وضع موجود ۷ شرط مدعیان اصلاحات از جمله تاسیس جمهوری سوم و احیای برجام را بپذیرد!

گفتنی است استراتژی مضحک فشار از پایین چانه‌زنی از بالا اولین‌بار از سوی سعید حجاریان مطرح شد، استراتژی تقلبی و کپی‌شده انگلیسی که هدف اصلی آن براندازی اما به حدی رسوا و نخ‌نما شد که بسیاری از چهره‌های مدعی اصلاحات به‌ویژه پس از فتنه ۸۸ اذعان کردند در ساختار جمهوری اسلامی تحریک توده‌های مردم به آشوب و اغتشاش از پایین و وادار کردن نظام به پذیرش خواسته‌های ما جواب نمی‌دهد!

اما نکته قابل تأمل آنجاست که قوچانی در حالی به نمایندگی از طیف مدعی اصلاحات احیای برجام را به‌عنوان یکی از پیش‌شرط‌ها برای پایان آشوب مطرح کرده است که اساسا یکی از دلایل صحنه‌گردانی و پشتیبانی آمریکا از اغتشاشات اخیر برآشفتن شرایط و برهم‌زدن رویه مذاکرات به امید امتیازگیری از ایران بوده است.

آمریکا و کشورهای اروپایی در شرایطی که در برابر دست برتر ایران در مذاکرات رفع تحریم‌های وین چاره‌ای پیش‌رو نمی‌دیدند، قصد داشتند از طریق تحریک افکار عمومی و دعوت به آشوب در ایران یک اهرم فشار برای خودشان دست و پا کنند. جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین به‌ویژه به‌دلیل آنکه تحریم‌ها در هدف آشکار کشورهای غربی برای ایجاد شکاف‌ عظیم میان ملت و حکومت و ایجاد جریان‌های قدرتمند براندازی شکست خورده‌اند دست برتر را در اختیار دارد.

تحریم‌ها طبق اذعان افرادی نظیر «ریچارد نفیو» که از معماران سیاست‌های تحریمی محسوب می‌شوند برای اینکه بتوانند به شکل برگ‌های چانه‌زنی در مذاکرات مورد استفاده طرف‌های غربی قرار بگیرند بایستی از طریق ایجاد «نارضایتی‌های عمومی» و تهدید به براندازی، محاسبات مسئولان حکومت را عوض کرده و آنها را برای اعطای امتیاز تحت فشار قرار دهند.

اما این اتفاقی است که علی‌رغم اجرای سیاست فشار حداکثری رخ نداده و ایران به لطف مقاومت مردم، شدیدترین اثرات یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را پشت‌سر گذاشته و اکنون تصمیم‌گیران ایرانی به‌دنبال آن هستند که از همین مسئله به‌عنوان اهرمی برای متقاعد کردن غرب به دست کشیدن از سیاست‌های زورگویانه و پایان دادن به جنگ‌افروزی اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند.

بدیهی است در چنین شرایطی کشورهای غربی و امپراطوری‌های رسانه‌ای وابسته به آنها به «آشوب» در داخل کشور نیاز دارند تا بتوانند در مذاکرات آن را به‌عنوان شاخصی از اثرگذاری تحریم‌ها معرفی کرده و سپس از آن به‌عنوان یک برگ چانه‌زنی برای تداوم جنگ اقتصادی علیه ملت ایران استفاده کنند. آشوب‌، در واقع ابزار دست جریان‌های ضدانقلاب برای گل‌آلود کردن جریان مذاکرات و صید تحریم از آن است و متأسفانه باز هم طیف مدعی اصلاحات در این ماجرا نقش پادویی غربی‌ها و جاده صاف‌کنی سیاست‌های آنها علیه کشورمان را به عهده داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    قوچانی، عمری است به شکر خوری مشغول است و خسته هم نشود.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      1 0
      قوچانی غلط کرد با هم پالکی هایش
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    قوچانی به قول قدما برای خودش میان دعوا نرخ تعیین کرده است! یا به قول آن ضرب المثل اول دارد گندم خودش را آرد می کند! برای راه حل وضع موجود خواهان احیای برجام و محاکمه مقصرین خیالی مردن مهسا امینی و تقسیم صدا و سیما بین معاندان نظام با موافقان نظام شده است! گویی سعودی عنترنسناس و بی بی سی و وی او اِی و من و تو کارآیی لازم برای براندازی را ندارند! چیزهایی را که از راه بلوا و آشوب و فتنه برای شان حاصل نشده است، از طریق مسالمت آمیز طلب می کند! واقعاً که اصلاح طلبان تهوع آورند!!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    2 0
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 1
      تو هم مثل طوطی فقط این متن کپی شده را تکرارکن!
  • حسین IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    3 0
    متاسفانه اینقدر با اصلاح طلب ها مماشات شده که عملا تبدیل به پیاده نظام امریکا شدند، اگر قوه قضائیه بنای محاکمه و پیگیری خیانت های این وطن فروش ها رو نداره لا اقل جوانان انقلابی اینها رو سر جاشون بنشونن.
  • محمود IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    این قماش روسیاه از طرف چند درصد مردم صحبت و دارو درمانی می کنند.این بابا تا حالا کجا بوده که الان دارد برای ارباب بایدن دم تکان می دهد.جوجه غربگرا.در دکترین این طیف غربگرا که خود را شیعه علی هم می داند چیزی به اسم مقاومت و تلاش برای مهار دشمن قسم خورده وجود ندارد و مستقیما دنبال تسلیم شدن و پذیرفتن شروط دشمن هستند
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس