نماینده روسیه در سازمان ملل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت که علی رغم ادعای غرب مبنی بر حامی اصلی منشور سازمان ملل، آمریکا با خروج از برجام، سطح بی‌سابقه‌ای از نادیده گرفتن منشور و قطعنامه‌های شورای امنیت را مرتکب شده است.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل چهارشنبه (۲۶ اکتبر) گفت آمریکا چهار سال است که بعد از خروج از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران را نقض کرده است. 

این دیپلمات روس با بیان این که «هیأت‌های غربی بار دیگر نفاق آشکار و استانداردهای دوگانه نشان می‌دهند»، افزود: خود را به عنوان حامیان اصلی منشور سازمان ملل معرفی می‌کنند و درخواست‌هایی را برای حمایت از اصول منشور سازمان ملل در قطعنامه‌های مختلف مجمع عمومی وارد کرده و سایر اعضای سازمان ملل را به نقض آن متهم می‌کنند. 

به گزارش خبرگزاری «تاس»، نبنزیا گفت: اما زمانی که به نفع آن‌هاست، همان اعضای شورای امنیت که دقیقاً دو هفته پیش اینجا پرشور خواستار دفاع از منشور سازمان ملل شدند، امروز آشکارا آن را نقض می‌کنند و به دبیرخانه سازمان ملل برای انجام همین اقدام فشار می‌آورند.

وی در ادامه اظهار داشت در مورد ایالات متحده که از زمان خروج از برجام در سال ۲۰۱۸، چهار سال است قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده، سطح بی‌سابقه‌ای از نادیده گرفتن منشور و قطعنامه‌های شورای امنیت است. نبنزیا افزود: متاسفانه دبیرخانه (سازمان ملل) در برابر این فشارهای سیاسی به شکلی آشکار مقاومت ضعیفی دارد. 

شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه جلسه‌ای را با موضوع جنگ اوکراین و به درخواست کشورهای غربی برای بررسی ادعاها درباره استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در حمله به این کشور برگزار کرد. «لیزا کارتی» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه تهران، در این نشست مدعی شد: ایران برخلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، هواپیماهای بدون سرنشین به روسیه داده است. کارتی همچنین ادعا کرد روسیه سازمان ملل را تهدید می‌کند و به دنبال ایجاد مانع و اخلال در کار این سازمان است.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در نشست شورای امنیت تصریح کرد «دبیرکل سازمان ملل صلاحیتی برای تحقیق درباره استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین [در جنگ اوکراین] را ندارد».

«امیرسعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل هم در واکنش به این اتهام‌زنی‌ها گفت ایران هیچی سلاحی برای استفاده در درگیری اوکراین، چه قبل و چه بعد از درگیری در اختیار طرفین قرار نداده است.

طی روزهای اخیر مقام‌های ارشد اروپایی و آمریکایی مدعی شدند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی برای حملات اخیر به کی‌یف و زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده است. «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این ادعاها گفت که موضوع خرید پهپاد از ایران به طور جعلی و ساختگی در رسانه‌های آمریکایی مطرح شده است.

«کنستانتین ورونتسوف» معاون بخش منع اشاعه و کنترل تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه هم گفت داستان‌هایی که درباره فروش ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه مطرح می‌شود، برای نابودی نهایی برنامه اقدام جامع مشترک (برجام) است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس