ادعای رسانه‌ای؛ بمباران اتمی برلین و «پایگاه رامشتاین» توسط روسیه

منابع خبری مدعی شدند نیروی دریایی روسیه در جریان تمرین نظامی در سال گذشته طرح حمله اتمی به آلمان را مطرح کرده بود.

به گزارش مشرق، منابع خبری مدعی شدند که نیروی دریایی روسیه طی یک تمرین در سال گذشته در تلاش برای ترساندن آلمان طرح حمله اتمی به برخی نقاط این کشور را مطرح کرده بود.

وبگاه «یاهو نیوز» روز یکشنبه به نقل از هفته نامه «اشپیگل» نوشت که افسران نیروی دریایی روسیه در تلاش برای ترساندن آلمان و کاهش حمایت از اوکراین ،در تمرین آموزشی در سال گذشته در مورد حمله اتمی به «برلین» و دو پایگاه نظامی آلمان گفت‌وگو کردند.

اشپیگل با استناد به چندین منبع از دستگاه امنیتی آلمان مدعی شد که افسران روس سه هدف احتمالی برای حملات اتمی از جمله برلین، پایتخت آلمان با جمعیت ۳.۶ میلیون نفری را ذکر کردند.

اشپیگل نوشت که دیگر اهداف ذکر شده پایگاه هوایی «رامشتاین» در جنوب غربی آلمان به عنوان مقر نیروی هوایی ایالات متحده در اروپا و پایگاه هوایی «بوچل» که گمان می‌رود محل استقرار حدود ۲۰ کلاهک اتمی آمریکا باشد، از جمله این اهداف بودند.

این گزارش حاکیست، این گفت‌وگوها زمانی که رزمناوهای روسی در حال انجام رزمایش در دریای بالتیک در پایان سال گذشته بودند، شنود شدند.

اگرچه دلیل موجهی مبنی بر این که روسیه برنامه‌های مشخصی برای بمباران اتمی خاک آلمان داشته،  موجود نیست و این نوع صحبت‌ها در تمرین‌های نظامی معمول است، اما ممکن است هدف ترساندن آلمان و غرب بوده باشد.

اینک ترس عمیقی از جنگ اتمی در آلمان که در طول جنگ سرد به شدت احساس می‌شد دوباره ظهور کرده و تقاضا برای ساختن  پناهگاه‌های خصوصی افزایش یافته است.

شهروندان شهرهای نزدیک به پایگاه‌های نظامی ایالات متحده، مانند رامشتاین عصبی هستند. «کلاوس ویکل»، شهردار کایزرسلاترن شهری در  همسایه رامشتاین به بازگشت ترس و وحشت بین شهروندان این شهر اشاره کرده است. وی گفت: «هدف از لفاظی‌های اتمی روسیه برانگیختن ترس در تلاش برای جلوگیری از حمایت کشورهای غربی از اوکراین است.»

در رویدادی دیگر، «ادوارد استرینگر» فرمانده سابق آکادمی نظامی انگلیس روز یکشنبه تصریح کرد که انگلیس در ارتباط با جنگ اوکراین به پدافند هوایی نیازمند است زیرا کاملاً در معرض حملات موشک‌های دوربرد روسیه قرار دارد.

بنا بر گفته این مقام نظامی نگلیسی، ارتش انگلیس بدون سامانه پدافند هوایی دوربرد، دارای عملکرد محدود خواهد شد و تنها راه حفاظت از لندن در مقابل یک حمله مافوق صوت یا بالستیک، استقرار یک ناوشکن مدل ۴۵ مجهز به موشک‌های «افعی دریا» ) در رود تیمز است.

استرینگر هشدار داده است که جنگ اوکراین به غرب یادآور شده است که «تسلیحات هسته‌ای در پایان جنگ سرد از بین نرفته است و قدرت‌های هسته‌ای صرفاً این سلاح‌ها را بعنوان بازدارنده در اختیار ندارند».

وی در خصوص این تسلیحات اتمی ادامه داد: «آن‌ها تمایل دارند از این تسلیحات در اعمال تجاوزکارانه و اجبار استفاده کنند. این مستلزم آن است که رویکرد خود را در قبال سلاح‌های اتمی بازنگری کنیم و باید پاسخ خود را بر این اساس بازنگری کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 4
  • RO ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    10 2
    فعلا دماغتون تو اوکراین تمیز کنید آش خوردن با آلمان و کندن گور پوتین پیشکش
    • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 2
      تو پیشگویی ها هست روسیه انگلیس رو با اتم میزنه. انشاالله.
  • ما IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    8 6
    پوتین‌بایک‌بچه‌اوکراینی‌دوسال‌کشته‌میدهد حرف‌از‌جنگ‌با‌المان‌وامریکا‌بلف‌ودروغ‌بزرگ اینهمه‌نیرو‌کشته‌شده‌از‌روسیه‌پوتین‌جرات‌ندارد این‌جنگ‌اوکراین‌تله‌برای‌ایران‌است‌جهان‌علیه ایران‌واسلام‌بپا‌خواسته‌پوتین‌دشمن‌ایران‌دوست ونوچه‌یهود‌امریکا‌وانگلیس‌است‌هدف‌فقط‌ایران
    • ح IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 0
      حالت خوبه؟ اوکراین رو نابود کرده آهان راستی سعودی اینترنشنال این چیزا نمیگه حواسم نبود چقد من گیجم
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 2
    روسیه که از نظر اتمی و موشکی خیلی قوی است . از طرف دیگر غربی ها هم میتوانند خیلی راحت روسیه را نابود کنند خخخ
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 4
    روسیه دست به ماشه سلاح اتمی ببره کارش تمومه و روسیه محو خواهد شد مرگ بر روسه و انگلیس و فرانسه و امریکه
  • پادشاه IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    5 4
    روسیه لطفا آلمان رو بزن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 0
    اگه قرارباشه روسیه نابودبشه مطمئن باشین باخودش تمام کشورهای اروپایی را نابودخواهدکرد.وقتی ببینه دیگه چیزی برای ازدست دادن نداره ومیخوان غرقش کنن حتما همه را باخودش غرق میکنه! سلاح اتمی برای همین روزهاست!
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    دیگی که برای ما نمیجوشه میخوام سرسگ توش بجوشه
  • DE ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    0 0
    در رویدادی دیگر، «ادوارد استرینگر» فرمانده سابق آکادمی نظامی انگلیس روز یکشنبه تصریح کرد که انگلیس در ارتباط با جنگ اوکراین به پدافند هوایی نیازمند است زیرا کاملاً در معرض حملات موشک‌های دوربرد روسیه قرار دارد./ انگلیس لصلا احتزاج به پدافند هوای یا هاوایی ندارد زیرا بنا نیست بمب اتم در انگلیس فرود بیاد .بمب اتم را می ند در آبهای دور دست یا آبهای دمدست اون موج سونامی با ارتفاع صدمتر وقتی رسید به انگلیس کل انگلیس را باید در تاریخ دنبالش گشت .لذا دکراه بیشتر ندارید یا طمع خود از نفت و گاز و معادن روسیه را بردارید و دلقک را با سه سوت عوض کنید یا شنا یاد بگیرید . رژیم آپارتاید کلی در نا تمرین کرده ازش یاد بگیرید. دوران دزدی و غارت ملتها و کودتاهای خونین تمام شده این بره تو گوشت اگه نره به زور میکنند تو گوشِت انگل لیس. بریتانیای اِکبیر ،حقیر.
  • احد مقتدر IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    هرکشوری دست به سلاح هسته ای بزنه در واقع قصد خودکشی داره در این میان روسیه از غرب اسیب پذیر تر هستش چون روسیه از نظر دیپلماسی یک کشور منزوی ومحدودی هست واقتصاد تک محصولی مریض ومحدود وکم حجمی داره واز نظر حامی بین المللی در واقع متحدی غیر از ایران ونوزوئلا ونیکارا گوا وکره شمالی نداره که همه این کشورها جوابگوی نیاز داخلی وملی خود نیستن که بخوان متحد روس باشند واز طرف دیگر روسیه یک کشور خائن وجفاکاریست که هیچ وقت به تعهداتش عمل نکرده تا با هاش متحد بود همیشه دنبال منافع خویش است واگر منافعش بخطر بیافتد فورا کنار می کشد در مورد ایران هم که همه میدونن چه جنایات بیشماری مرتکب شده چندین بار آذربایجان را تا قزوین واز شمال تا خراسان اشغال کردا وحتی بارگاه امام رضا را گلوله باران کرد ونیمی از ایران را در عهدنامه گلستان وترکمنچای از مام وطن جدا کرد باید بعرض اندسته از مردم که طرفدار بی قید وشرط این کشور منحوس هستند برسانم که کمی به تاریخ ایران عزیز حداقل در صد سال اخیر توجه کنند بدوست ودشمن خود آگاه باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس