کد خبر 1411452
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
بی وای دی

بی وای دی کوروت ۰۷ یا همان فریگیت ۰۷، شاسی بلند پلاگین هیبریدی جدید چینی‌ها است که از اسپویلر دو تکه و اتاق جادار و فوق مدرن بهره می‌برد.

به گزارش مشرق، سری کوروت BYD قرار است تا هفته‌های آینده، میزبان دو خودرو کاملا جدید و مدرن باشد. در روزهای گذشته به سراغ مدل ۰۵ که یک کراس اور جمع و جور به حساب می‌آمد رفتیم و امروز قرار است تا به زیر و بم بی وای دی کوروت ۰۷ نگاهی داشته باشیم و هر آن چه که در مورد این SUV جادار می‌دانیم را به روی دایره بریزیم. پس با گجت نیوز همراه باشید.

بی وای دی کوروت ۰۷؛ زیبای شاسی بلند +عکس

معرفی بی وای دی کوروت ۰۷

ابتدا کار خود را با ابعاد آن شروع می‌کنیم که تقریبا ۱۰ سانتی متر بزرگ‌تر از سانتافه است و شامل ۴۸۲۰ میلی متر طول، ۱۹۲۰ میلی متر عرض و ۱۷۵۰ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری آن هم به عدد ۲۸۲۰ میلی متر می‌رسد. به علاوه بد نیست اشاره کنیم که بی وای دی تانگ (در نسخه هیبریدی)، رقیب خانوادگی این شاسی بلند به حساب می‌آید.

عکس‌های تبلیغاتی بی وای دی کوروت ۰۷ از جلو پنجره بزرگ با نوارهای کرومی و ستون‌های موازی خبر می‌دهد و علامت BYD هم با نورپردازی اختصاصی در وسط این مجموعه قرار می‌گیرد. به علاوه رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی آیرودینامیکی و طرح ۵ پره به همراه ستون D با پهنای مناسب هم در نمای کناری به چشم می‌آیند.

بی وای دی کوروت ۰۷؛ زیبای شاسی بلند +عکس

در نمای عقبی، اول از همه اسپویلرهای سقفی با طرح دو تکه را داریم که جدا از کارایی بیشتر و ایجاد داون فورس بهینه، به نوعی به یکی از ترندهای این روزها هم تبدیل شده‌اند. چراغ‌های خطر هم در ساده‌ترین حالت هستند و در انتهای کار به سپر دو رنگ با طرح پرانتزی و سیستم اگزوزهای مخفی می‌رسیم.

کابین بی وای دی کوروت ۰۷ شاید یکی از جالب ترین بخش‌های این خودرو باشد. در این قسمت علاوه بر فرمان D کات با غربیلک جدید ۳ پره که در پشت آن کلاستر ۱۰ اینچی جا خوش کرده است، یک نمایشگر ۱۵ اینچی را داریم که در نقش صفحه نمایش سیستم مولتی مدیا عمل می‌کند و از قابلیت چرخش ۹۰ درجه‌ای هم برخوردار است. به علاوه این نمایشگر می‌تواند با زاویه ۳۰ درجه به سمت راننده یا شاگرد خم شود.

کنسول وسط هم با تریم پیانویی و طلایی خود، حسابی در مرکز توجه است و این قسمت با اهرم دنده، کلیدهای تنظیم صندلی و ترمز پارک، پوشیده شده است.

بی وای دی کوروت ۰۷؛ زیبای شاسی بلند +عکس

مشخصات فنی و قیمت BYD Corvette ۰۷

در زیر کاپوت این شاسی بلند بزرگ، یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربو شارژ ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۳۹ اسب بخار را داریم که می‌تواند در نقش ژنراتور باتری‌ها هم عمل کند. به علاوه در محور جلویی، یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۴۵ کیلو وات (۱۳۹ اسب بخار) را داریم اما به هر حال هر جه باشد، با یک خودرو کسل کننده و FWD طرف خواهیم بود. برای هیجان بیشتر می‌توانید به سراغ نسخه دوم بروید که میزبان یک موتور الکتریکی اضافه در محور عقب با ۱۵۰ کیلو وات (۲۰۴) السب ببخار است. یعنی بی وای دی کوروت ۰۷ در نسخه AWD بیش از ۳۴۵ اسب بخار قدرت دارد.

بی وای دی کوروت ۰۷؛ زیبای شاسی بلند +عکس

شاسی بلند کانسپت بی وای دی ایکس دریم (X Dream)

به علاوه احتمال می‌دهیم که این شاسی بلند پلاگین هیبریدی از سیستم رانندگی خودکار سطح ۲ هم بهره مند باشد اما برای اینکه مطمئن شویم، فعلا باید صبر کنیم. البته این سیستم در بی وای دی X Dream وجود داشت حالا خودتان حدس بزنید که نسخه Corvette ۰۷ به جز چهره خود، چه ویژگی‌های دیگری را از این خودرو کانسپت به ارث برده است! در انتهای کار به قیمت بی وای دی کوروت ۰۷ می‌رسیم که قرار است طی هفته‌های آینده با قیمت ۳۶.۴ هزار دلار به صورت رسمی معرفی شود.

منبع:گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 0
    اخه اینها رو میذارید چی بشه؟؟؟؟؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 1
      تا آتیش درونت شعله ور بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس