مقام کی‌یف: غربی‌ها تسلیحات خود را در اوکراین آزمایش کنند

وزیرد فاع اوکراین ضمن ابراز امیدواری به دریافت تانک و جنگنده از متحدان غربی خود، گفت دولت‌های غربی می‌توانند با ارائه تسلیحات خود به کی‌یف، آنها را در این کشور آزمایش کنند.

به گزارش مشرق، «اُلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین شامگاه سه‌شنبه از کشورهای غربی دعوت کرد تا با ارائه تسلیحات خود به کی‌یف، ضمن عقب راندن نیروهای روس، آنها در این کشور به آزمایش بگذارند.

رزنیکوف در مصاحبه مفصل با نشریه «پالتیکو» ضمن ابراز امیدواری به دریافت تسلیحات جدید و قوی‌تر از کشورهای غربی، گفت: «من واقعا خوش‌بین هستم که دریافت تانک‌های آبرامز در آینده ممکن است و مطمئنم که جنگنده‌هایی مانند اف-۱۶، اف-۱۵ تولید آمریکا یا گریپن تولید سوئد هم در دسترس [اوکراین] قرار بگیرند».

وی با بیان اینکه آمریکا در ابتدا از ارائه موشک‌های «استینگر» به اوکراین خودداری می‌کرد اما فقط چند ماه بعد اولین محموله از این موشک‌ها توسط لیتوانی با مجوز واشنگتن به کی‌یف ارائه شد، اظهار داشت: «پس از نظر من، اگر به ما گفتند چیزی غیرممکن است، یعنی در آینده ممکن می‌شود».

طبق این گزارش، وزیر دفاع اوکراین همچنین برای مجاب کردن کشورهای غربی به ارسال تسلیحات بیشتر و پیشرفته‌تر به کی‌یف، تصریح کرد دولت‌های غربی می‌توانند با ارائه تسلیحات خود به کی‌یف، آنها را در این کشور آزمایش کنند.

رزنیکوف به پالتیکو گفت اینکه اوکراین از تسلیحات غربی استفاده کند، نه تنها به عقب راندن نیروهای روس از مناطق اشغالی کمک می‌کند بلکه راهی برای همان کشورهاست تا تجهیزات خود را در برابر ارتش روسیه که تا همین چند وقت پیش دومین ارتش بزرگ و قدرتمند دنیا محسوب می‌شد، آزمایش کنند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما میدانی برای آزمایش رزمی در اوکراین حین جنگ [با روسیه] داریم. بنظرم تمام کشورهای [غربی] می‌بینند که ما چگونه تسلیحاتشان را استفاده می‌کنیم، ما هشت نوع مختلف سامانه توپخانه‌ای ۱۵۵ میلی‌متری در میدان جنگ داریم... پس این رقابتی بین سامانه‌های تسلیحاتی است».

وزیر دفاع اوکراین در حالی سعی در اغوای غرب به کمک نظامی بیشتر دارد که «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا روز دوشنبه گفته بود کشورهای اروپایی به‌دلیل جنگ اوکراین و روسیه، مجبور به ورود به رقابت تسلیحاتی شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی افصحی IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 2
    با این که وزیر دفاع اوکراین به لحاظ همیت ملی واقعا یک شخص خائنی است که دروازه های کشورش ر ا برای آزمایش سلاح غرب وحشی باز باز کرده اما شاه خائن پهلوی رو دست این اوکراینی زده بود شاه خائن علاوه بر این که دروازه های ایران را به آزمایش سلاح های غرب وحشی باز کرده بود پول این سلاح های آزمایشی را نیز از جیب مردم می پرداخت!
  • محسن IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    احمقهای بینوا هم چوب و هم پییاز شده قسمت مردم اوکرائن روسیه حاضر بود بیطرف باشه مشکلی نیاشه جنگی نبود فاشیستها راحت اوکرائن را به ورطه نابودی انداختن همین کار را با ایرانم 43 سال میخواهند انجام بدن
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 0
    نگران نباش!!! همین الآن هم دارن هم سلاحهای فرسوده خودشون را به شمامیدن تا انبارهاشون خالی بشه وهم دارن سلاحهای جدیدشون را آنجا امتحان میکنن!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    جقدر حقیر
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    اسرائیل و بقیه کشورها هم از این می ترسند که تجهیزات دفاعی شون در برابر پهپادهای ایران کارآیی نداشته باشند!
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به خطوط راه اهن روسیه هم رحم نمی کند اما روسیه حتی یکی از پلهای راه آهن را تخریب نمی کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند حتی سوخت نیروگاههای برق اوکراین را تامین می کند چرا روسیه پلهای مهم زمینی اوکراین را مورد حمله قرار نمی دهد این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    روسیه کلا باید موشک های کالیبر و کینژال گران قیمت خود را برای درگیری با امریکا وانگلیس کنار بگذارد استفاده از اینها برای نابودی چند کاهدان در اوکراین یک خیانت از سوی فرماندهان روس است این جنگ عمدا برای نابودی ذخایر ارزشمند روسیه است بجای اینها پهبادهای ارزان قیمت گل شمعدانی خوب تر و منطقی تر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس