پیام صهیونیست‌ها به سوناک: مشتاقانه منتظر همکاری هستیم

نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس را تبریک گفت و بر ضرورت همکاری دو طرف تأکید کرد.

به گزارش مشرق، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی روز چهارشنبه انتخاب نخست وزیر جدید انگلیس را تبریک گفت و افزود که تل آویو و انگلیس دو متحد نزدیک  هستند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» «یائیر لاپید» نخست وزیر(رژیم) اسرائیل در توییتی به «ریشی سوناک» نخست وزیر جدید انگلیس تبریک گفت.

لاپید در توییت خود نوشت: «اسرائیل و انگلیس متحدان نزدیک هستند. ما منافع متقابل داریم. مشتاقانه منتظر همکاری با یکدیگر برای شکل دادن به آینده‌ای قوی‌تر و امن‌ترهستم.»

نخست وزیر (رژیم) اسرائیل به «لیز تراس» نخست وزیر مستعفی انگلیس نیز هنگام انتخاب به این سمت بلافاصله تبریک گفته و در توییتی نوشته بود: «به لیز تراس، دوست خوبم و دوست بزرگ اسرائیل، تبریک می‌گویم.»

این گزارش حاکیست، با تایید چارلز سوم پادشاه انگلیس، ریشی سوناک وزیر دارایی سابق این کشور سه‌شنبه (۲۵ اکتبر) به طور رسمی به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس منصوب شد.

این انتصاب در میانه بحران سیاسی و آشفتگی اقتصادی انگلیس انجام شده که «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق را کمتر از دو ماه بعد از انتصاب به کناره‌گیری مجبور کرد. 

تراس هفته گذشته در حالی که بسیاری در انگلیس از برنامه‌های اقتصادی وی خشمگین بودند، از مقام خود استعفا داد.

پیام صهیونیست‌ها به سوناک: مشتاقانه منتظر همکاری هستیم

سوناک اولین آسیایی- انگلیسی که این نقش را برعهده گرفته و بانکدار مولتی میلیونر سابق، با «چارلز سوم» در کاخ باکینگهام به عنوان بخشی از روند انتقال قدرت دیدار کرد. چارلز سوم بعد از پذیرش رسمی استعفای تراس، سوناک را به نخست‌وزیری منصوب و از او خواست دولت تشکیل دهد.

اکنون سوناک سومین نخست‌وزیر انگلیس در هفت هفته گذشته است .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس