ریشی سوناک به طور رسمی نخست وزیر انگلیس شد

«ریشی سوناک» پس از ملاقات با پادشاه انگلیس، به طور رسمی نخست‌وزیر این کشور شد.

به گزارش مشرق،ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق انگلیس پس از ملاقات با «چارلز سوم»، پادشاه این کشور، نخست وزیر انگلیس شد.

سوناک سومین نخست وزیر انگلیس ظرف هفت هفته اخیر محسوب می‌شود. او پس از استعفای لیز تراس، رهبری دولت گرفتار در بحران اقتصادی و سیاسی انگلیس را عهده‌دار شد.

سوناک تازه‌ترین نخست وزیر انگلیس از حزب محافظه‌کار (توریز) محسوب می‌شود.

او که تباری هندی-انگلیسی دارد، امروز (سه‌شنبه) در کاخ باکینگهام به عنوان بخشی از مراسم انتقال قدرت که به «دست‌بوسی» موسوم است، با چارلز سوم ملاقات کرد.

پادشاه جدید انگلیس پس از دریافت استعفای رسمی تراس، حالا به طور رسمی سوناک را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور معرفی و وی را به تشکیل کابینه دعوت کرد.

‌وی پس از پیروزی در رقابت با سایر نامزدهای نخست وزیر انگلیس گفت: «بریتانیا کشوری بزرگ است اما هیچ شکی وجود ندارد که ما با چالش اقتصادی عمیقی روبه‌رو هستیم. هم‌اینک به ثبات و اتحاد نیاز داریم و من این موضوع را اصلی‌ترین اولویتم قرار خواهم داد تا حزب و کشورمان را متحد کنیم.»

ریشی سوناک» اولین نخست وزیر آسیایی تبار و غیر سفیدپوست در انگلیس به شمار می‌آید. وی که ۷ هفته پیش رقابت رهبری حزب محافظه کار را به «لیز تراس» واگذار کرده بود، اکنون با کسب حمایت اکثریت نمایندگان حزب محافظه کار و با خارج شدن ۲ رقیب دیگرش، «بوریس جانسون» و «پنی موردانت» از دور رقابت‌ها، به رهبری حزب حاکم رسید تا نخست وزیری بریتانیا را بر عهده بگیرد و این در حالی است که لندن با وضعیت بسیار دشوار اقتصادی روبرو است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 0
    بساطی داریما
  • رضا IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    ميگم مشرق چى ميشه اگه براى رو كم كنى انگليسى ها هم كه شده چند تا از پست هاى خفن مملكتى رو به اقليت هاى مذهبى و نژادى بديم ؟! در بين شون انسان هاى نخبه و فرهيخته زيادى هستند كه هم باشرفند و هم وطنپرست . 
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    جالبه خودشون با خودشون کنار نمی آن. دفعه قبل اون مردک ترک تبار و این دفعه هم این یکی هندی تبار. اون بانوی خیلی آهنین هم سه ماهه کله پا شد.
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    نکته اینکه هندیها و هندی تبارها در امریکا حالا چه در هالیود چه در اقتصاد چه در ساختار قدرت انجا نفوذ ریشه ای کرده اند.نماینده ساق امریکا در سازمان ملل معاون رییس جمهور بایدن و...هندی تبارند.انهم ۰هندیهایی که نسبت ب۶ ایران مواضع خصمانه دارند. ساختار قدرت در هند هم بنفع ما نیست.مودی هم نمونه بارز انست.تا جایی که هندیها که تا چندی پیش برای ما گوگولی مگولی بودند مدتهاست در پروژه های مختلف گروکشی میکنند.حالا هم این مردک نخست وزیر شده است.باید حواسمان به هند بیشتر جمع بشه.
  • US ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    دولت جدید احتمالا فصل بهاررا نخواهد دید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس