۶ کشور اتحادیه اروپا صادرات کالا به روسیه را افزایش دادند

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نوشت: تحلیل داده های آماری نشان می دهد که ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا صادرات خود به روسیه را در ماه ژوئیه، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته افزایش داده اند.

به گزارش مشرق، اسپوتنیک با اشاره به افزایش صادارت ۶ عضو اتحادیه اروپا به روسیه افزود: اسلوانی و کرواسی در صدر این فهرست قرار دارند.

این گزارش افزود: داده ها نشان می دهد که در ماه ژوئیه، صادرات کرواسی به روسیه ۱۸.۴ میلیون یورو (۱۸.۱ میلیون دلار بوده است و براورد می شود کرواسی کالاهایی را به ارزش ۹۸ میلیون یورو به روسیه صادر کرده است. این ارقام به نسبت سال گذشته به ترتیب ۵۹ و ۵۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، استونی (۱۶ درصد)، بلغارستان (۱۰ درصد)، اتریش (۵ درصد) و لتونی (۱ درصد) صادرات کالاهای خود به روسیه را در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل افزایش داده اند.

این در حالیست که دیگر کشورهای اتحادیه اروپا حجم صادرات خود به روسیه را کاهش داده اند. قبرس (۹۹ درصد) بیشترین کاهش را داشته و لوکزامبورگ (۸۲ درصد)،  فرانسه (۷۶ درصد)، سوئد (۷۵ درصد) و جمهوری چک (۷۰ درصد) از حجم صادرات خود کاسته اند.

در همین مدت واردات کالاها از روسیه در ۱۶ کشور افزایش یافته و در اسلوانی (۶ برابر)، قبرس (۳.۴ برابر)، جمهوری چک (۳.۱ برابر)، یونان ( سه برابر)، و ایتالیا (۲.۲ برابر) شده است.

همچنین اتریش با (۱۲ درصد)، بلژیک (۸۹ درصد) ، بلغارستان (۷۷ درصد)، آلمان (۱۰ درصد)، اسپانیا (۶۸ درصد)، لوکزامبورگ (۱۶ درصد)، هلند (۱۵ درصد)، رومانی (۹ درصد) در بین کشورهای اتحادیه اروپا هستند که واردات از روسیه را افزایش داده اند. سهم اسلوانی و کرواسی در واردات از روسیه به ترتیب ۲۱ و ۲ درصد بوده است.

جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اوایل ماه اکتبر گفت: در گذشته رونق اتحادیه اروپا مبتنی بر واردات انرژی ارزان از روسیه و بازارهای چین بود که فرصت هایی را برای این اتحادیه برای انتقال فناوری، سرمایه گذاری و کالاهای ارزان فراهم می کرد، اما اکنون اتحادیه اروپا باید به دنبال منابع انرژی در داخل اروپا باشید و اقتصاد آن را بازسازی کند.

جنگ اوکراین بحران انرژی در اروپا را تشدید کرده است. اختلال در عملیات مالی و لجستیکی به دلیل این بحران و تحریم های غرب علیه روسیه زنجیره عرضه کالاها را تضعیف کرده و باعث افزایش بهای انرژی در سراسر جهان شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس