.

دشمن، ایران قوی و پیشرو در علم و فناوری را می‌بیند و به اغتشاش پناه می‌برد! مجله نیچر از قول کارشناسان غربی راه مقابله با سرعت‌گرفتن رشد علمی ایران را آشوب‌های سیاسی یا تحریم‌های بیشتر عنوان می‌کند.

به گزارش مشرق، ایران اسلامی در میدان علم خط‌شکنی می‌کند و دشمن از این واقعیت درخشان وحشت کرده است. جوان دانشجو و پژوهشگر و عالم محقق در ایران اسلامی مرزهای علم را درمی‌نوردند و دشمن مستأصل و ترسیده به اغتشاش پناه می‌برد که با بی‌اعتنایی مطلق ملت آگاه ما مواجه می‌شود و سیلی دیگری می‌خورد.

رهبر معظم انقلاب چهارشنبه ۲۰ مهرماه در دیدار با اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به همین موضوع؛ اغتشاش‌های پراکنده را طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران خواندند.

مجله نیچر: با تحریم و آشوب مقابل مرجعیت علمی ایران را بگیرید

اردیبهشت ۸۴ همزمان با می‌۲۰۰۵ میلادی مجله علمی nature، گزارشی درخصوص ظهور دوباره تعالی و پیشرفت علمی در ایران می‌نویسد: گزارش nature: پیروی موفقیت گروهی از دانشمندان علوم اعصاب ایرانی منتشر شد که آن را در تاریخ معاصر ایران کم سابقه بیان کرده است.

به گزارش روزنامه فرهیختگان، نیچر از قول کارشناسان غربی راه مقابله با سرعت‌گرفتن رشد علمی ایران را آشوب‌های سیاسی یا تحریم‌های بیشتر عنوان می‌کند.

این بار دشمن با کمک شبکه نیابتی خود در داخل یعنی منافقان و معاندان متظاهر به اصلاح‌طلبی و برخی سلبریتی‌ها که باید در پیشگاه عدالت حاضر و محاکمه شوند، تلاش کرد علاوه‌بر خیابان، دانشگاه‌ را نیز هدف عداوت خود قرار دهد و به تعطیلی بکشاند.

دشمنِ تودهنی خورده و نا امید از ملت مؤمن تقلا کرد با اوباش اجاره‌ای خود چوب لای چرخ اقتصاد و تولید علم و فناوری بگذارد.

انگیزه دشمن برای به تعطیلی کشاندن دانشگاه

نقش دانشگاه برای پیشرفت کشور اساسی و حیاتی است

در این زمینه، مقتدای انقلاب چهارشنبه ۲۷ مهرماه نیز در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی با بیان اینکه نخبه‌ علمی و اساساً دانشگاه، جزو ارکان پیشرفت کشورند، فرمودند: «اینکه شما می‌بینید در مقاطع مختلف، نه فقط حالا دیروز و پریروز، تلاش شده که دانشگاه‌ها تعطیل بشود، کلاس‌ها تعطیل بشود، بچّه‌ها سر کلاس نروند، استاد نرود و از این کارها، ناشی از این است؛ چون دانشگاه نقش اساسی دارد. حالا آن کسی که استاد را تلفنی تهدید می‌کند که اگر بروی، چنین و چنان، معلوم نیست خودش عامل اصلی باشد؛ عامل پشت صحنه مهم است. این به خاطر آن است که دانشگاه مهم است، دانشگاه برای پیشرفت کشور حیاتی است. هر چه دانشگاه را بتوانند لنگ کنند، تعطیل کنند، خراب کنند، ناقص کنند، برای دشمنان کشور و [دشمنان] پیشرفت کشور مغتنم است. پس بنابراین، دانشگاه از ارکان پیشرفت کشور است.»

دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ استکبار است

ایشان تأکید کردند: «دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین موانع در مقابل سلطه‌ استکبار است؛ ما باید این را بدانیم. هدف قدرت‌های گردن‌کلفت جهانی سلطه است؛ به چه وسیله؟ یک روز با اسلحه، یک روز با فریب، یک روز با علم؛ با علم هم سلطه پیدا می‌کنند. دانشگاه جلوی سلطه را میگیرد؛ یعنی شما اگر چنانچه توانستید سطح علم کشور را بالا بیاورید، در مقابل سلطه‌ دشمن یک مانع ایجاد کرده‌اید.»

با انقلاب اسلامی زمینه برای نخبه‌پروری فراهم شد

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خاطرنشان کردند: «من چون از اوّل انقلاب در مجموعه‌ دانشجویی و دانشگاهی و دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر حضور داشتم، با استاد و با دانشجو و مانند اینها دائم نشست و برخاست داشتم، با همه‌ اعتقاد و با قابلیّت اثبات این را عرض می‌کنم که با انقلاب اسلامی زمینه برای نخبه‌پروری فراهم شد.»

پیشرفت‌های ایران اسلامی به روایت رهبر معظم انقلاب

رهبر انقلاب به توسعه دانشگاه پس از پیروزی انقلاب اشاره کردند و افزودند: «حدود ۲۵ برابر، دانشجویان کشور رشد پیدا کرده‌اند؛ ۲۵ برابر. خیلی است. استاد؛ سال‌های اوّل انقلاب ـ همان سال‌های حدود  ۵۹، ۶۰ ـ که ما در مسائل دانشگاه بحث می‌کردیم، آن‌ طور که در ذهنم هست، حدود پنج هزار استاد، اعضای هیئت علمی در کشور بود؛ الان بیش از صد هزار است؛ الان بیش از صد هزار است. جمعیّت کشور بیش از دو برابر شده امّا این، بیست برابر شده؛ اینها مهم است. این آمارها خیلی زبان‌دار است، خیلی گویا است. انقلاب چه کار کرده؟»

تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان

پیشرفت در بیوشیمی انتقال ماهواره به فضا 

ایشان سپس به بیان برخی پیشرفت‌های علمی ایران پرداختند و فرمودند: «تحقیقات و دستاوردهای پژوهشگاه رویان، نه فقط در مسئله سلّول‌های بنیادی، که در شبیه‌سازی حیوان زنده، در دنیا یک چیز کمیابی بود؛ این اتّفاق افتاد. آن حیوان زنده را خود من دیدم؛ این نقل نیست، بنده رفتم از نزدیک آن حیوان زنده تولیدشده را [دیدم]. یکی هم نبود چند تا بودند؛ اینها را ما دیدیم؛ این خب کار کوچکی نبود. رحمت خدا بر کاظمی آشتیانی که این پایه را او گذاشت و بعد هم این برادرانی که الان هستند دنبال کردند، به این‌جا رسیدند؛ این یک نمونه. پیشرفت در بیوشیمی و دست یافتن به کرسی یونسکو در این رشته؛ [خودشان] اعتراف کردند. شما میدانید در این کرسی‌های بین‌المللی، یکی از کارهای اساسی دشمنانِ ما این است که دخالت کنند، نفوذ کنند، نگذارند ایران کرسی بگیرد و عضو بشود؛ علی‌رغم این، نخبگان ما این پیروزی را به دست آوردند.

یا یک نمونه‌ دیگر، انتقال ماهواره به فضا است؛ این مال چند کشور است، همه‌ کشورها این را ندارند. خیلی‌ها ماهواره در فضا دارند، [ولی] مال خودشان نیست، خودشان پرتاب نکردند. آنهایی که خودشان پرتاب می‌کنند، تعداد معدودی کشورند. ما البتّه عقبیم امّا پرتاب کردیم، توانستیم، رفتیم؛ دانشمندان ما متمرکز شدند. حالا این برادرمان در مسئله‌ فضا این‌جا یک مقداری اشاره کردند که این کارها شده. [نمونه‌ی دیگر:] ساخت ربات‌های انسان‌نما در دانشگاه تهران؛ مهم است. اینها را چرا ما ندیده بگیریم؟»

دستیابی ایران به مسائل بنیادین در صنعت هسته‌ای

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای همچنین بیان داشتند: «دستاوردهای بنیادین در صنعت هسته‌ای. این مسئله‌ صنعت هسته‌ای داستان مفصّلی است؛ خیلی حرفها در این زمینه هست که حالا مجال گفتنش نیست. ما به مسائل بنیادین در صنعت هسته‌ای دست پیدا کرده‌ایم. ما دنبال سلاح و بمب و مانند اینها نمی‌رویم امّا خود این صنعت خیلی برکات دارد؛ ما توانستیم [به آن] دست پیدا کنیم. البتّه اینهایی که امروز در دنیا صنعت هسته‌ای دارند، به غیر از آن تولیدکنندگان اوّل که مال کشور آلمان زمان هیتلرند که بعد آمریکایی‌ها از آنها گرفتند، بعضی‌های دیگر توانستند با بعضی از انواع سرقتهای علمی از آمریکایی‌ها بگیرند، بعد آن کشور به کشور همفکر خودش داد، بعد آن کشور [به دیگری]؛ اینهایی که [دانش هسته‌ای را] دارند، این جوری پیدا کردند. ما نه، البتّه آن زمینه‌ بسیار ناقص اوّلی از خارج بود، خیلی چیز کم‌اهمّیّتی بود، امّا آن کاری که انجام گرفته، نخبه‌ ایرانی انجام داده؛ نخبه ایرانی با قدرت، با امید انجام داد. ساخت تجهیزات پیشرفته‌ موشکی و پهپادی که چند سال پیش از این می‌گفتند که اینها فتوشاپ است! وقتی که عکسهایش منتشر میشد، میگفتند این فتوشاپ است؛ حالا می‌گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است! چرا به فلان کس میفروشید، به فلان کس میدهید. خب، اینها کارهایی است که نخبه ایرانی انجام داده؛ اینها برای کشور آبرو است. ساخت واکسن‌های پیچیده، بخصوص واکسن کرونا و امثال اینها؛ کم نداریم. خب، این هم یک نکته که نخبه ایرانی توانسته به کشور آبرو بدهد؛ به کشور آبرو بدهد.»

نشریۀ نیوساینتیست: ایران دارای سریع‌ترین نرخ رشد علمی است

در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی سهم ایران در تولید علم دنیا افزایش ۱۸۰ برابری داشته است. تولید مقاله توسط محققان ایرانی طی سالیان بعد از پیروزی انقلاب نیز رشد ۵۵ برابری داشته است.

نشریۀ نیوساینتیست گزارش داده است: «ایران دارای سریع‌ترین نرخ رشد علمی و از پیشروترین کشورهای جهان در تولیدات علمی است. نرخ رشد علمی در ایران ۱۱ برابر میانگین جهانی است. نشریۀ نیوساینتیست برای این‌که اعتبار لازم برای این گزارش را حفظ کرده باشد، همچون گذشته به آمار و ارقام مستند موجود در پایگاه اطلاعاتی وب‌سایت علم (Web Of Science) استناد کرده است.»

مجله علمی ساینس: پیشرفت ایران در اوج تحریم‌ها شگفت انگیز است 

مجله علمی «ساینس» با انتشار گزارشی، به ثبت نخستین تصویر کیهانی از سوی تلسکوپ ۳/۴ متری ایرانی رصدخانه ملی ایران واکنش نشان داده و ساخت این پروژه بزرگ را در شرایط تحریمی ایران، شگفت انگیز و نشانی از پیشرفت علوم مهندسی دانشمندان ایرانی توصیف کرده است.

اسرائیل از پیشرفت علمی ایران می‌ترسد

هراس دشمن از ایران قوی است؛ دکتر «الیف صباغ» تحلیلگر سیاسی تلویزیون ۲۴i اسرائیل می‌گوید: «بمب هسته‌ای مسئله اصلی نیست، حقیقت چیز دیگری است و آن این است که اسرائیل از پیشرفت علمی ایران می‌ترسد!»

دکتر «شائول ینای» تحلیلگر اسرائیلی مسائل حوزه خلیج‌فارس نیز در شبکه صهیونیستی ۲۴i می‌گوید: «ایرانی‌ها حقیقت را می‌گویند، آنها به دنبال بمب هسته‌ای نیستند؛ نتانیاهو سال ۱۹۹۶ گفته بود ایران دو سال دیگر به بمب هسته‌ای خواهد رسید و اکنون سال ۲۰۲۲ هستیم و ایران بمب هسته‌ای ندارد! نه به این دلیل که کسی توان منع آنها را داشته باشد بلکه خودشان چنین چیزی را نخواسته‌اند.»

همین ترس دشمن از پیشرفت علمی و عبور ایران اسلامی از مرزهای دانش است که دشمن را به آشوب وامی‌دارد و حتی به هدف قرار دادن فعالان عرصه علم و فناوری دست می‌یازد تا به بدنه علمی کشور ضربه وارد کند.

خرداد ماه امسال طی سانحه‌ای در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در منطقه پارچین، مهندس احسان قدبیگی به شهادت رسید و یکی دیگر از همکاران ایشان دچار جراحت شد.

پیش از این نیز بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دوم سیما گزارشی از فوت مشکوک دکتر ایوب انتظاری نخبه یزدی و فارغ‌التحصیل دکترای هوافضای دانشگاه صنعتی شریف پخش کرد، طبق لوحی که به خانواده دکتر انتظاری از طرف استاندار یزد اعطا شده، نامبرده شهید اعلام شده است، «شهید راه علم و اقتدار میهن...»

در این گزارش همچنین نمونه‌های مشابهی از ترور احتمالی دانشمندان نخبه ایرانی توسط صهیونیست‌ها نام ‌برده شد.

مانند شهید دکتر اردشیر حسین پور، دانشمند هسته‌ای ایران، که سال ۱۳۸۵ در اثر مسمومیت با مواد رادیو اکتیو جان باخت یا دکتر علی‌هاشمی یکی از نخبه‌های برجسته رشته شیمی‌ در کشور که به طرز مشکوکی به دلیل خون ریزی ریوی در اواخر سال۱۴۰۰ درگذشت.

چرا دانشگاه شریف آماج عملیات دشمن است؟

دانشگاه صنعتی شریف، بیش از ده هزار دانشجو دارد و از مراکز مهم در تولید علم و فناوری برای پیشرفت کشور به شمار می‌رود.

در روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان با حمله به سلف سرویس دانشگاه شریف درها و پنجره‌های سالن غذاخوری البرز این دانشگاه را شکستند و با مسئولین حراست دانشگاه و برخی دانشجویان درگیر شدند و به آنها صدمه زدند.

مطالبه این دانشجویان که اکثریت آنها پسران دانشجو بودند، حضور مختلط در سلف سرویس دانشگاه و غذا خوردن با خانم‌ها بود.

به گزارش فارس، با ورود این دانشجویان به محیط سلف سرویس، تعدادی از آنها به رقص و پایکوبی پرداختند و خوشحالی خود را از این اتفاق بروز دادند و سطح مطالبات خود را به نمایش گذاشتند.

همزمان با این اتفاقات دانشجویان دانشگاه شریف با راهپیمایی اعتراضی در صحن دانشگاه، نسبت به حرمت‌شکنی‌ها واکنش نشان دادند. دانشجویان با شعارهای «الله اکبر» و با حمل دست‌نوشته‌هایی نظیر «با هتاکی و حیله شریف تعطیل نمیشه» و «جای الفاظ رکیک در دانشگاه نیست» و... اعتراض خود را نشان دادند.

در روزهای اول اغتشاشات، تجمعی ۲۰۰- ۳۰۰ نفره در این دانشگاه انجام شد و اقلیتی چند ده نفره فحاشی و هنجارشکنی نمودند.

دانشگاه و دانشجوی شریف و برخی مراکز مشابه، سوژه عملیات دشمن هستند، چون دشمنان از اساتید و دانشجویان خدوم به کشور ضربه خورده‌اند. اساتید و دانشجویان شریف، همان‌هایی هستند که تا خدمتی به مردم کردند و حصار تحریم را شکستند، ابتدا تحریم و بعد ترور شدند اما با وجود این جنگ آشکار و پنهان، ایران عزیز، در حال پیشرفت علمی و فنی است.

به تعبیر هرتسل‌هالوی فرمانده رکن اطلاعات ارتش اسرائیل: «از انقلاب ۱۹۷۹ ایران، ما ۳ برابر رشد علمی داشته‌ایم، اما رشد ایران ۲۰ برابر شده. آنها به برتری فنی نزدیک می‌شوند. جنگ واقعی در آینده نیست؛ همین حالا جریان دارد. جنگ امروز، جنگ ذهن‌هاست و تبلیغات ایران می‌تواند روحیه اسرائیلی‌ها را درهم بشکند».

یادآور می‌شود دانشگاه شریف، بیش از ۱۳۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب و کشور کرده که از آن جمله، شهیدان محسن وزوایی، حسن عباسپور (وزیر نیرو و شهید جنایت منافقین در هفتم تیر ۱۳۶۰)، مجید شهریاری، مسعود علی‌محمدی، و مصطفی احمدی روشن است.

واکنش هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی شریف به وقایع این دانشگاه

البته، هیئت‌رئیسه دانشگاه صنعتی شریف از کمیته انضباطی این دانشگاه درخواست کرد از تمام ظرفیت‌های قانونی برای جلوگیری از تکرار رفتارهای دور از شأن دانشگاه استفاده کند.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر از دانشجویان فهیم دانشگاه، که همراهی و همیاری بسیار خوبی در حفظ نظم و امنیت دانشگاه دارند، به استحضار می‌رساند، با توجه به اتفاقات ناشایست رخ‌داده در روز یکشنبه اول آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف، که عده‌ای دانشجوی قانون‌شکن به تخریب و هنجارشکنی در دانشگاه پرداختند، هیئت‌رئیسه دانشگاه رفتارهای دور از شأن محیط دانشگاه را قویاً محکوم می‌کند و به‌منظور استمرار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تصمیمات زیر را اعلام می‌نماید:

۱. با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوری البرز متأسفانه امکان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و اتمام تعمیرات و اطمینان از فراهم شدن فضای آرامش، غذا به‌صورت بسته‌بندی‌شده در ضلع جنوبی سلف تحویل دانشجویان خواهد شد.

۲. چنانچه مشخص شود افرادی به ضرب‌وشتم و یا فحاشی پرداخته و موجب جراحت دیگران شده‌اند، موقتاً ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده و در اولین فرصت به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.

۳. به‌منظور ایجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام‌شده، نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشته‌اند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.

هیئت‌رئیسه دانشگاه ضمن تأکید بر حفظ آرامش و استقبال از فعالیت‌های قانونمند و برگزاری برنامه‌های دارای مجوز، تکرار هرگونه رفتارهای دور از شأن دانشگاه را مردود دانسته و از کمیته انضباطی می‌خواهد که از تمام ظرفیت‌های قانونی خود همچون تعلیق، اخراج و... برای برخورد با این موارد استفاده کند.

ظلم مضاعف به دانشجو و دانشگاه

برخی مسئولین مدام مصاحبه می‌کنند و خواستار آزادی افرادی می‌شوند که حتی بیرون از دانشگاه مرتکب تخلفات آشکار ضداخلاقی و ضدامنیتی شده‌اند. گویی در ذهن این افراد دانشجو بودن نوعی مصونیت به همراه دارد.

رضا احمدی، استاد دانشگاه در این زمینه به فارس می‌گوید: باید این نگاه عوامانه اصلاح شود که برای افراد به خاطر عناوینشان مصونیت قائل شویم. چه فرقی می‌کند متخلف دانشجو یا پزشک و استاد دانشگاه باشد یا آخوند و پاسدار و معلم. هر کس در هر کسوتی که باشد چنانچه تخلفی کرد باید با او مطابق قانون برخورد شود.

وی ادامه می‌دهد: در دانشگاه شریف اما موضوع از جهات دیگری نیز قابل توجه است. برخی از این دانشجویان که در اقلیت هستند عملا اعتبار علمی و فرهنگی دانشگاه را دچار خدشه می‌کنند. اصالت لذت، فرد گرایی و منفعت‌طلبی کلید واژه مشترک تربیتی این افراد است و آنها قبله آمال خود را غرب می‌دانند و غالبا به فکر مهاجرت به این کشورها هستند.

احمدی می‌افزاید: حالا چه اصراری است که این افراد با پول مردم در دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند و فردا علیه منافع همین مردم در نهادهای خارجی بعضا ضدایرانی استخدام شوند؟ 

استاد دانشگاه با اشاره به هزینه‌های دولتی در دانشگاه شریف می‌گوید: برای هر دانشجو در مقطع لیسانس حدودا ۷۰۰ میلیون هزینه می‌شود؛ آیا بهتر نیست به جای انفعال لااقل این افراد پول تحصیلشان را پرداخت کنند و کرسی‌های محدود دانشگاه‌های مطرح را اشغال نکنند؟

وی می‌افزاید: متاسفانه با روند فعلی کنکور فقط افراد نخبه وارد این دانشگاه‌ها نمی‌شوند و بعضا افراد پولدار به مدد کلاس‌های کنکور و تکنیک‌های تست‌زنی هم به دانشگاه‌های برتر راه پیدا می‌کنند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان می‌کند: البته موضوع جرایم و تخلفات موضوع دیگری است و باید طبق قانون مجازات شود اما اشغال کردن کرسی‌های دانشجویی برای افرادی که به دنبال غرایز حیوانی و غیر انسانی هستند ظلم مضاعف به دانشجو و دانشگاه است.

مقتدای انقلاب دوشنبه ۱۱ مهرماه در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: «آنها [دشمنان] فقط با جمهوری اسلامی مخالف نیستند، با ایران مخالفند؛ آمریکا با ایران قوی مخالف است، با ایران مستقل مخالف است. همه‌ بحث آنها، همه‌ دعوای آنها سر جمهوری اسلامی نیست؛ البتّه با جمهوری اسلامی بشدّت و عمیقاً دشمنند، در این شکّی نیست، امّا بدون جمهوری اسلامی هم با ایرانی که قوی باشد مخالفند، با ایرانی که مستقل باشد مخالفند. آنها ایران دوران پهلوی را دوست دارند: گاو شیرده و مطیع اوامر آنها که شاه مملکت برای یک تصمیم، ناچار بشود سفیر انگلیس یا سفیر آمریکا را بخواهد و از او کسب تکلیف بکند! این ننگ را ملّت ایران چگونه می‌تواند تحمّل بکند؟ آنها این را می‌خواهند؛ با ایران مخالفند.»

کلید پیشرفت، علم است و دانشگاه مهم‌ترین زیرساخت پیشرفت و توسعه‌ کشور. دشمن خود را به آب و آتش می‌زند تا حرکت علمی کشور را متوقف کند اما ایران اسلامی به سبب گفتمان‌سازی و درایت رهبر حکیم انقلاب در راه‌اندازی جنبش نرم‌افزاری، با حرکت جهشی در تولید علم و فناوری به سمت ایجاد تمدن نوین اسلامی پیش می‌رود.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 63
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    3 0
    مابرای پیشبردعلوم خودمان تعدادبالایی شهید وتهدیدشده وجانبازوتحریم دیده شاهدبودیم وپیشرفت ماکه الان مسیرسراشیبی سرعت خودراطی میکنداگرسایه ی تهدید کند کردن علوم تمام بومی خودرافقط حس نزدیکی سایه کنیم قطعا صاحب سایه بایدسایه ی تعظیم وضربات بازدارنده ی ماارزش مداران خداجوراشاهدباشداین شوخی وتهدیدبدون اجرانیست مادرهمه ی ابعادبااجرای دین ومبارزه باظلم جلورفته ایم وهمه چیزمان بوی انقلابی بودن داردپس بدانن عمل میکنیم که میدانند
  • ۰ IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 2
    چقدر ادبیات شما شبیه قذافی مرحوم است
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 1
    احمدی می‌افزاید: حالا چه اصراری است که این افراد با پول مردم در دانشگاه‌های دولتی درس بخوانند و فردا علیه منافع همین مردم در نهادهای خارجی بعضا ضدایرانی استخدام شوند؟ /// 1_این حرف خواسته خیلی هاست. دانشجویان معاند را از دانشگاه اخراج کنید. 2_هزینه ای را که تاکنون دانشگاه صرفشان کرده از آنها بگیرید. 3_بروند دانشگاه آزاد با پول مصی و مریم. اینا یه خرده از جیره مزدوری شان را خرج کنن طوری نمیشه.4_ اما شمای مسئول که هیچیک از این کارها را نخواهی کرد در اغتشاشات آتی و به کثافت کشیده شدن دانشگاهها شریکی.
  • TR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    1 1
    خخخ
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
    0 0
    اینهمه مردم
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      0 2
      راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین ـــ هفته بعد برعکس
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 4
    متاسفانه مقامات ما هیچ اراده ی برای برخورد ندارن فکر میکنن اگر قانون اجرا نکنن حل میشه نه عزیز شما باید از دانشگاه شروع و قانون اجرا کنید . مگه دانشگاه سفارت ی کشوری هست که حق ورود و رسیدگی ندارید. تا کی باید ی عده در دانشگاه هر کاری کنن و سکوت کنید و بگیم جوان هستن و نا آگاه بعضی ها شاید بخوان نادان باشن همیشه نمیشه که با این دلیل قانون براشون اجرا نکرد.
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 3
      حتمن نمیشه که کاری نکردن
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 7
    اولا مردم کل دنیا میدونند که از خودتون دشمن تر وجود نداره که حق مردم ایرانا تسلیحات کنید و بدید لبنان و سوریه و لیبی و عراق و فلسطین و خود ایران را نا امن کنید این کجاش پیشرفته
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      4 3
      مابااستکباردرنبردهستیم اپارتایدنجس صهیونیسم برای نابودی امنیت وتجزیه طلبی برنامه ریزی میکند این جبهه خواستش قدرتمند شدن است که شدیم
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 2
    دانشگاه جبهه علمی ما و بسیار مهم و راهبردی هست لطفا برای آرامش و تحصیل فرزندان مان که برای خود و کشور برنامه و امید بسیار دارند با برهم زنندگان نفوذی و مامور اقدام عاجل شود و محیط دانشگاه را پالایش کنید حداقل انتظار می رفت خانواده ها پیگیر حال و رفتار بچه های خود که برای کسب تحصیل وارد دانشگاه شده اند باشند و انذار جدی دهند که با ناپختگی و اسیر دست بازیگردانندگان معلوم الحال به خود و آینده شان ضرر نرسانند و اگر متوجه نیستند پای عواقب آن بمانند
    • کیانی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 1
      تعداد نفرات هنجار شکن از چند صد نفر بیشتر نیست نباید این چند نفر امنیت روانی دانشگاه و دانشجویان بهم بزنند اگر آرام نشوند تا مدتی تعلیق و از دانشگاه دور شوند با نفوذی ها هم قاطعانه برخورد شود امنیت دانشگاه از امنیت مجلس و کاخ ریاست جمهوری کمتر نیست آیا انجا به کسانی که قراره بی امنی ایجاد کنند اجازه می دهند که هر چه خواستن شلوغی کنند
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 4
      بچه های این دوره روشنتر از پدراشون هستن
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      بعضیها ازنبودتحلیل بخاطرحمایت ازتوحش وتخریب افتادن به پارانزیت پرستی ولی بدونن انقلاب نورانی ما تمام معادلات صهیونیستاولیبرالیستها که مردم شون رابه بالاترین امارسرانه ی فسادوتیراندازی خیابانی ومخدریسم والکلیسم دائم الخمری وعوارض ان باتبلیغ رسانه کشانده اند نابودشده اندانلاب مکتبی ما توبه ومجازات براساس فرمانهای اجرایی پیامبران دارد
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 0
    یک سوُال: چرا روزنامه های اصلاحطلب بابتِ مرگ روزنامه نگار عیّاش و وطنفروشی که سالها در خارج از ایران فعالیت داشت و بر ضد دین و نظام و ایران قلم میزد، ماتم گرفتند و از او به نیکی یاد کردند؟
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 2
      روحش شاد . من خیلی قبولش داشتم و از فوتش خیلی ناراحت شدم .
  • حقدوست FR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    دنیا درگیر جنگ قدرت نظم نوین است غربی ها با تمام توان وارد جنگ اکراین شدند و تحلیل رفته و تضعیف شدند انها نمیتوانند ببینند زمانی که در حال دست و پنجه نرم کردن با بحران های بزرگ و خطرناک هستند و تمام ذخایر استراتژیک انها تحلیل رفته و توان دخالت و حضورشان در خاورمیانه تضعیف شد ایران فارق از چالش و بحران در حال نفوذ و بازیگری بیشتر در منطقه باشد زمانی که توانایی انها در رقابت و تقابل با ایران به شدت کاهش یافته یکی غز علل اصلی زمان بندی فعلی ایجاد اغتشاشات جدید انهم با تمام قوا و ابزار و امکانات و تلاش برای ادامه کردن ان در ایران ترس از فراقت و استفاده و بهره بردن کشور در منطقه در شرایط فعلی موجود است نکته بعدی عدم امضای برجام و پیوستن به پیمان های اقتصادی بزرگ مثل شانگهای و مثبت بودن رشد اقتصادی ایران به اظافه سرعت رشد فناوری و علم در ایران و موارد متعدد دیگر باعث ترس غرب نسبت به ایران شده و جای تاسف که بخش کوچکی از مردم ایران بدون اینکه کلان و حقایق بزرگ و واقعی را ببینند انقدر راحت فریب خورده و بازیچه طراحی و جو سازی غرب شدند تا کمکی باشند برای انها تا ایران از بازیگری در مسائل کلان باز بماند انهم زمانی که بهترین فرصت ها پیش روی ایران قرار دارد بخشی از مردم به جای همراهی و همکاری اسیر جو و چنتا شعار و هیجان پوچ و توخالی و محو خیالات و دنیای فانتزی دروغین شدند و در ذهن خود حس بزرگی و دانایی پیدا کردند
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 3
    دانشجویی ک ازهمین الان داره باکشوروحیثیث ایران بازی میکنه واینجوروحشیانه اغتشاش میکنه همون بهترکه اخراجشه یه ادم وحشی نه الانش بدردکشورمیخوره نه ایندش. ایناکاره ای نشدن دارن وحشی گری درمیارن ومزدوری میکنن دیگه اخرش بایدخونداگه بجایی برسن مثل برن مراکزحساس کشور ازشون جاسوس ومزدوروخرابکاربیشتربیرون نمیاد. فقط اخراج ابدی این وحشیان راسرجاشون میشنونه همون غرب ودشمنان کمکشون کنن بماچه
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 4
      داری در مورد دانشحو صحبت میکنین نه بچه محلهای شما
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    5 3
    واقعا این چرندیات و مهملات را از کجا جور می کنید پیشرفت کدام پیش رفت واقعا قرصی موادی مصرف نمی کنید متوهمان بی بدیل تاریخ البته پیشرفت در گرانی دزدی و اختلاس و تاراج کشور را باید بپذیریم که در طول تاریخ دنیا چنین موردی دیده نمی شود الا در نظام مقدس ملایان
  • هادی IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 3
    مردم پیشرفت را باید در زندگی روزمره ببینند این از وضعیت خودرو این از وضعیت دارو که یک انتی بیوتیک ساده گیر نمی یاد
  • ایران قوی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 3
    بله دیگه اینا میخان طرح اندلسی (فکر کنم توی اندلس ک توی اندلس انجام دادن و اینجا پیاده کنند برای همین اول اختلاط دختر و پسر اگه شد و بعد شراب و میخوان رقم بزنند
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 2
    یکش رو بگو ؟ فن آوری ؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 3
      کور بودی؟ مقاله نخوندی؟
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 1
      اینها که همش کاربرد نطامی داره و دست نطامیها هست
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      2 4
      الگوی فن اوری در همه جای جهان حمل و نقل هست . خودرو ، قطار ، هواپیما حتی پل و جاده که ژاپن و امریکا و اروپا سرآمد همه اینهاخستن . اوج فن اوری ما پراید هست حالا تین افتخار داره ؟ جلوی توپچی ترقه در میکنی ؟
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 1
    دروغه،از بچه گی تا الان که نزدیک چهل سال دارم، هر شب خبر ساعت ۲۱ از دست یابی دانشمندان ایرانی به دستاوردی جدید حکایت میکنه، اما همگی شاهد بودیم با افزایش تحریم ها حتی تولید پراید هم مدتی متوقف شد
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 3
    درود بر رهبر کبیر انقلاب و مرگ بر فاسدینی که به اسم دانشجو دانشگاه را به گند کشیده و این مکان مقدس را با پارتی های شبانه اشتباه گرفته اند
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 4
      برو بخواب
  • US ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 2
    بله با ورود هر بی سرو پایی به دانشگاه و یدک کشیدن نام مقدس علم و دانشجو و حتی استاد قداست دانشگاه پایمال و دانش و علم هم به قهقرا می رود ، ورود دانشجویان باید گزینشی باشد .
  • مازیار IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 4
    دقیقا چه پیشرفت علمی داشتیم چقدر دروغ
    • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      2 2
      تو که مطلب رو نخوندی، برای چی نظری مدی؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 1
      تکنولوژی و صنعت شامل اینها نیست . نتیجه رو درک و لمس میکنیم
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      2 1
      رشد13برابری میانگین سرعت علمی جهان درناو الیاف کاربردی ماهواره برموشکی دانش بنیان نانو لیزرتجهیزات پزشکی وهزاران قطعه کاملابومی که اشتغال وامنیت باکمترین هزینه میاوردبسه یابازم بگم
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 3
    چه تحلیلی جوک خنده برای خوانندگان
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 6
    همه دروغه:::: چرا؟؟؟؟ سرم تزریقی ما نمی توانیم بسازیم:::« شمع خودرو و چوب بتنی نمی توانیم بسازیم:::: چادر زنانه را از خارج می اوریم::: فقط دروغ پوله فقط رسانه ها هم ترسو
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 3
    تو رو خدا کم مصرف کنید
    • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 2
      فعلا که به نظر میاد شما اور دوز کردین.
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 2
    این پیشرفت علمی چرا فقط در پهباد وموشکهای نقطه زن هست در خودرو وجنگنده وهواپیمای مسافربری نیست بازار هردو که دست سپاهه53478
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 2
      اینها تکنولوزی و فن آوری تعریف نمیشه
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 2
      هدر دادن پول مالیاتمونه دیگه
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    2 1
    این دوستان را مجبور به پرداخت شهریه کنید ببینم باز هم غم سلف مختلط را دارند
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 0
      وقتی اینجا نیارزه میرن برلین
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 1
    نفوذیهای دشمن در دانشگاه اعم از دانشجو واستاد باید شناسایی واخراج بشوند تا جو دانشگاه آرام بشود
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      2 0
      نمیتونید اعدامشون کنید که خیلی زیادن ،
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      انگرر متوجه برلین نبودی؟ ، همین اخراجیها بودن .اونجا پولدارتر و مصممتر
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      3 1
      رفراندوم تنها راه بدون دردسر هست
  • مهرداد IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    کم کاری از کیست چرا این دستاوردها نشان داده نمی شود برای مردم ، آیا دستانی در کار است که با نفوذ باعث این جریانات می شوند البته بله و آنها کسانی هستند که پول این کشور را به غارت بردند تا فرزندانشان و بعدا خودشان به کشورهای به ظاهر دشمن غربی برای آنها بروند ، علاج نیز برکناری سریع آنها است حالا هر کی که می خواهند باشند چون کشورهای غربی عاشق چشم و ابروی آنها نیستند که بهشان اقامت داده بلکه از نفوذ پدر و مادرشان در جهت ضعف کشور استفاده می کنند هر چی تندروی در جامعه می بینید از جانب آنهاست و مسبب وضع آنها هستند و اگر باشند از این هم بدتر خواهد شد
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      اخه اینها دست اورد تکنولوزی و فن اوری نیست ، چیو بگن ؟
  • CN ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 2
    زمان ما در دانشگاه شریف صدام بین دانشکده مکانیک ، متالوژی و شیمی بمب انداخت و باعث تعطیلی یکساله دانشگاه شد اما الان از بعضی دانشجویان که وعده تحصیل در دانشگاههای غربی را داده‌اند بعنوان بمب استفاده میکنند، کافیست ده یا بیست نفرشان با جار و جنجال در دانشگاه بخشی از دانشجویان جوان و احساساتی را همراه خود کنند، اینجا کمیته خواب آلود انظباتی و طبقه داره آن چند نفر اصلی را بدون معطلی از دانشگاه اخراج کنه و فقط در دانشگاه شریف دیگر راه نده اگه اینها واقعا امیدشان دانشگاه آنطرف آبه که بخواهید یا نخواهید، میروند پس معطل نکنید، اما تا من یاد دارم دانشجویان نخبه چنان سرشان به یادگیری و تحقیق و طراحی گرمه که اصلا وقت رفتن به این گروه‌ها چه طرفدار و چه مخالف را ندارند، پس اینجا هم بی کفایتی و بی لیاقتی مسئولان مربوطه مطرحه مثل اکثر جاهای عقب افتاده کشور.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      بیرونشون کنید دو روز دیگه میرن برلین ، اونجا کحا دستتون میرسه . فکر این رو نکردید ، حراینات داره سینرجیست میشه
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      1 0
      رفراندوم
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      0 0
      رفراندم که ایران هرگزبه اماربالاترین سرانه ی فسادومخدروالکل ودائم الخمری وتیراندزای خیابانی باتبلیغ مثل لیبرالیسم نمیشه که صهیونیستهای فاسداپارتایدجنایت پایه استفاده برای بقادرجنایت کنند
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 1
    از دشمن انتظار دیگری نیست. تعجب از یه مشت دانشجو نمای کم عقله که توی نقشه ی دشمن بازی میکنند
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 2
    مشرق کمتر مزخرف بنویس
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    3 2
    بله چه پیشرفت های عظیمی داریم میبینیم اختلاس دزدی و فقر طبقاتی و تورم افسار گسیخته و ارباب رعیتی مسولین و قطعی اینترنت این ها شدن پیشرفت؟ ما که میدانیم به نوشتن این مقالات دنبال سرکوب دانشجویان هستید تا بهانه را جور کنید برای حمله به دانشگاه شما اگه تکنولوژی داشتید به جای ماشین فروغون دسته مردم نمیدادید
    • ایرانی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      0 1
      لعنت و ننگ و نفرین و مرگ بر اتحاد کثیف و شوم طیف گسترده بی دینان و وطن فروشان و سلبریتیهای بیشرف و منافقین و تروریستهای تجزیه طلب و داعشیهای وحشی خونخوار که به دستور ارباباشون نظم و امنیت و آرامش و اقتصاد و اقتدار و پیشرفتهای علمی و دانشگاهها و مدارس و حیا و ناموس ملت رو هدف گرفته اند و نه تنها از هیچ جنایتی فرو گذار نمیکنن بلکه با برنامه ریزی قبلی سرویسهای جاسوسی سیا و موساد و اینتلیجنت سرویس، به طور شبانه روزی در حال پمپاژ دروغ و شایعه و شبهه توسط بوقهای استکباری و کانالهای مزدور در فضای مجازی هستند تا جای شهید و جلاد رو عوض کنند و بگن کار خودشونه !!!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    یکی از خواض مفت خوری و حرامی خوری ، زدن حرف مفت و حرامی است
  • علی افصحی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 9
    جای بسی غرور و افتخار است که ولی فقیه خردمندی چون حضرت امام خامنه‌ای را داریم که در روند فتنه انگیزی دشمن با تحلیلی عمیق و صحیح اهداف دشمن را مطرح و آن را در یک مدیریت بی نظیر رسوا می سازند. امام خامنه‌ای همواره در همه فتنه ها به ویژه فتنه اخیر هدف دشمن را بازداشتن از پیشرفتهای علمی و فناوری و نیز مشغول ساختن مدیران جامعه اسلامی به امور حقیر و پیش پا افتاده دانسته و می دانند. ایشان به ویژه به هوشیاری نهادهای علمی و دانشجویی بیشتر تاکید دارند. دلایل تاکید امام خامنه‌ای به هوشیاری دانشگاه در این فتنه کاملا نمایان شد. چرا که دیروز اگر در فتنه ها، دانشجویانی حاضر بودند حداقل حفظ ظاهر کرده و کم تر دیده شده بود که دست به الواطی علنی بزنند اما در فتنه اخیر با توجه به شکست های متعدد و مستمر فتنه گران در ایجاد آشوب مطلوب استکبار، این بار دشمن خط بی حیایی و لات بازی را سر مشق آن عده از دانشجویان قرار داد که به فرموده امام خامنه‌ای ، دزدند نه نخبه!دزد اخلاق جامعه دینی و دزد سرمایه ملت . بنابراین با عنایت به این که الواطی خط قرمز نظام مقتدر اسلامی است ضرورت دارد در دانشگاه به ویژه دانشگاه شریف ، انقلاب دست به تصفیه جدی چند ده الواط دانشجو نمای دزد حرامی زده و آن ها را از حریم پاکیزه دانشگاه دور سازد.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 3
    کدوم پیشرفت توهم داری
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    4 0
    دانشگاه بدرد نمیخوره، فقط حوزه خوبه. همه ی ادیبان و اندیشمتدان و فلاسفه و مراجع، حوزوی بوده اند.
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    مرجعیت علمی؟ از بابت علم می نویسم هیچکدام از فاکتورهایی که امروز داریم بر اساس ان کشور راهدیت می کنیم علمی نیست اقتصاد علمی نیست حتی مذهبی هم نیست بیشتر برگرفته از سنت هایی است که با سلیقه های مذهبی امیخته شده و این میشود اشوب. شما در بدن سالم آشوب دارید ؟ وقتی بدنی از لحاظ روحی و جسمی سالم است فرد پیشرفت میکند یعنی خوب ارتباط برقرار می کند خوب یاد می گیرد و به موفقیت و هدف می رسد نمونه بارزش امریکاست که ارتباطات خوبی با کل دنیا دارد در حال ایجاد پروسه جهانی سازی است دانشمندان و شرکتهایش فعال و پویا هستند حتی برای اینکه دشمنانش را با چالش روبرو کند لازم نیست نیروی نظامی بفرستد فقط کافیست رئیس جمهورش صحبت کند این کشور مرجعیت علمی دارد اما فرد مریض را نگاه کنید اگر از لحاظ روحی مریض باشد با همه دچار مشکل است حالا امکان دارد این مریض ما بیماری شیفتگی مذهبی داشته باشد یعنی خود را از لحاظ مذهبی برتر از بقیه ببیند این فرد مرتبط در اشوب است روز به روز بحرانها برای او بیشتر می شوند و در اخر یا خودکشی میکند یا دیگران را دچار بحران می کند هیچ فعالیت یا پویایی ندارد مرتب از لحاظ مالی عقب است دائماً در گیر حاشیه و اشوب است همیشه از کاه کوه میسازد و هیچ وقت مشکلاتش حل نمی شود گاهی اوقات ارابخش مصرف می کند اما روندش رو به نزول است و در نهایت اگر اصلاح نشود دچار یک بحران جدی میشود
  • ناشناس IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    1 0
    مشک آن است که ببوید نه آنکه عطار بگوید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس