لااپید: توافق ترسیم مرزهای دریایی پنج‌شنبه امضا می‌شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) از امضای نهایی توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی در پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در دیدار با مارک روته نخست وزیر هلند اعلام کرد که تل‌آویو و لبنان پنج‌شنبه هفته جاری توافق ترسیم مرزهای دریایی را امضا خواهد کرد.

لاپید در این باره گفت: اسرائیل به زودی به یک صادر کننده بزرگ گاز به اروپا تبدیل خواهد شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ۳۰ مهر گزارش داده بود که رژیم صهیونیستی به آموس "هوکشتاین" میانجی آمریکایی اعلام کرده است که تل‌آویو آماده امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان در روز چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری است.

بر پایه این گزارش، قرار است که این توافق در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در "رأس الناقوره" امضا شود.

در ۱۳ اکتبر جاری، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان، رسما موافقت این کشور با توافق ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل را اعلام کرد.

پیش از این نیز، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور نخست‌وزیر موقت این رژیم تشکیل و پیش‌نویس توافق ترسیم مرز دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان را تایید کرد.

در حالی که لبنان بیش از سه سال است که با مشکلات سیاسی و اقتصادی عدیده ای دست و پنجه نرم می کند، اما خبر مسرت بخش توافق ترسیم مرز دریایی میان تل آویو – بیروت، شادی و شعف خاصی در میان لبنانی ها ایجاد کرده و در مقابل غم و اندوه را در میان صهیونیست های اشغالگر که در ۷۴ سال گذشته همه چیز را با زور و کشتار به دست آورده اند، به همراه داشته است.

"آموس هوکشتاین" میانجی آمریکایی که مسئولیت گفت وگوی غیرمستقیم میان دولت لبنان و رژیم صهیونیستی را به عهد داشت، در دوسال گذشته بارها به برای حل اختلاف مرز دریایی لبنان و رژیم صهیونیستی به بیروت و تل آویو سفر کرد و بالاخره چندی پیش برای چندمین بار پیش نویس پیشنهادی توافقی را به مقامات لبنان و مسئولان رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی و بهره برداری از منابع انرژی موجود در این منطقه ارایه داد که تل آویو چهارشنبه گذشته و بیروت یک روز پس از آن موافقت نهایی خود را پس از بررسی ها اعلام کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس