کد خبر 1429233
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷

با وجود جرایم سایبری و رایانه­ای که امروزه در اشکال مختلف صورت می­گیرد، قربانیان، به دنبال وکیل جرایم رایانه ای هستند تا بتواند آنها را از مسائلی مانند اسکیمر، فیشینگ، مسدودی حساب، انتشار تصاویر خصوصی، تهمت و افترا در فضای مجازی، کلاهبرداری­های اینستاگرام، سایت دیوار و موارد مشابه، رها نماید.

بهترین وکیل جرایم رایانه ای

اهداف مختلف در جرایم سایبری

در حالی که بیشتر جرایم سایبری به منظور ایجاد سود برای مجرمان سایبری انجام می­شود، برخی از آنها، مستقیماً علیه رایانه­ها یا دستگاه­ها، برای آسیب­رساندن یا غیرفعال کردن این سیستم­ها انجام می­شود. برخی دیگر، از رایانه­ها برای انتشار بدافزار، اطلاعات غیرقانونی، تصاویر یا سایر مطالب استفاده می­کنند.

از سویی دیگر باید گفت که برخی از جرایم سایبری، هر دو را هدف می­گیرند. آنها رایانه­ها را با یک ویروس آلوده کرده و سپس به سایر ماشین­ها و گاهی اوقات به کل شبکه ها سرایت می­دهند. در حقیقت، از نگاه وکیل جرایم رایانه ای، اثر اولیه جرایم سایبری مالی است.

وکالت انواع جرایم رایانه ای

جرایم رایانه­ای می‌تواند شامل انواع مختلفی از فعالیت‌های مجرمانه سود محور، از جمله حملات باج‌افزار، کلاهبرداری اینترنتی از طریق ایمیل و اینترنت، کلاهبرداری هویت و همچنین تلاش برای سرقت حساب مالی، برداشت از حساب اینترنتی، کارت اعتباری یا سایر اطلاعات کارت پرداخت باشد. در چنین مواقعی، وکیل جرایم اینترنتی می­تواند اقدامات کارآمدی را برای قربانیان انجام دهد.

مجرمان سایبری، ممکن است اطلاعات خصوصی یک فرد یا داده­های شرکتی را برای سرقت و فروش مجدد هدف قرار دهند. در این شرایط، حفاظت از داده‌های پشتیبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از همین روست که انتخاب وکیل جرایم رایانه ای در مواجهه با چنین چالش‌هایی، اهمیت دارد.

گسترش فعالیت های مجرمانه اینترنتی

به دلیل افزایش حضور فناوری اینترنت در بسیاری از نیازهای روزمره افراد، جرایم سایبری افزایش یافته و حضور وکیل جرائم رایانه ای را یک ضرورت کرده است. اتصال به اینترنت، باعث شده است که حجم و سرعت فعالیت­های مجرمانه سایبری افزایش یابد. این بدان دلیل است که مجرمان، نیازی به حضور فیزیکی نداشته و به صورت ناشناس، به سادگی و بدون مرزها، به کلاهبرداری و پول‌شویی می­پردازند.

فعالیت‌های مجرمانه سایبری ممکن است توسط افراد یا گروه‌هایی با مهارت فنی نسبتاً کمی انجام شود، یا توسط گروه‌های مجرمانه جهانی بسیار سازمان‌یافته باشد. برای کاهش بیشتر شانس کشف و تعقیب، مجرمان سایبری اغلب در کشورهایی با قوانین جرایم رایانه ای ضعیف فعالیت می­کنند.

از همین روست که یک وکیل جرایم رایانه ای با تجربه و متخصص، می­تواند چاره‌ساز باشد. در صورتی که قربانی این نوع از جرایم هستید و به دنبال وکیل برداشت از حساب اینترنتی یا وکیل کلاهبرداری اینترنتی می­گردید، می­توانید با گروه حقوقی تخصصی وکیل سایبری تماس بگیرید.

بهترین وکیل جرایم رایانه ای

حوزه های ورود جرایم رایانه ای

حملات جرایم سایبری می‌توانند از هر کجا که داده‌های دیجیتال، فرصت و انگیزه وجود دارد، آغاز شوند. مجرمان رایانه­ای همه افراد را شامل می­شود، از کاربر تنها که درگیر زورگویی سایبری است تا بازیگران تحت حمایت دولت، مانند سرویس­های اطلاعاتی را در بر می گیرد.

جرایم سایبری معمولاً در خلاء رخ نمی‌دهند. به این معنا که مجرمان معمولاً برای تکمیل جرم، به بازیگران دیگر متکی هستند. بنابراین، لازم است که ضمن هوشیاری بیشتر در مورد داده‌ها و اطلاعات خود، همواره از وکیل جرایم رایانه ای مشاوره­های لازم را دریافت کنید. خواه سازنده بدافزارهایی باشند که از وب تاریک برای فروش کد استفاده می­کنند و خواه عاملان تهدید دولتی باشند که به پیمانکاران فناوری برای سرقت مالکیت معنوی، متکی هستند.

وکالت انواع جرایم سایبری

بیشتر جرایم رایانه­ای، با انتظار سود مالی همراه است. اگرچه روش‌هایی که مجرمان سایبری برای دریافت حقوق که انتظار دارند، متفاوت است. اما برخی از انواع خاص جرایم سایبری شامل موارد زیر است:

اخاذی سایبری

در این روش، مجرمان با حمله یا تهدید به حمله، تقاضای پول می­نمایند تا حمله را متوقف کنند. یکی از انواع آن، باج­افزار است که عمدتا سازمان­ها، عبور از چنین مساله­ای را با حضور وکیل جرایم رایانه­ای دنبال می­کنند. در چنین روشی، مهاجمان، دسترسی به سیستم­های سازمان را یافته و فایل­ها را رمزگذاری می­نمایند.

سپس داده­ها را تا زمان دریافت باج، غیر قابل دسترسی می‌کنند. یک وکیل سایبری با تجربه، در چنین حملاتی، بر اساس تخصص خود، به سازمان کمک می نماید.

وکیل پلیس فتا برای سرقت هویت

این نوع حمله، زمانی رخ می‌دهد که فردی برای جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربر، به رایانه دسترسی پیدا می‌کند و سپس از آن برای سرقت هویت آن شخص یا دسترسی به حساب‌های با ارزش وی مانند کارت‌های بانکی و اعتباری استفاده می‌کند.

مجرمان سایبری، اطلاعات هویتی را در بازارهای تاریک نت، ارائه حساب‌های مالی و همچنین انواع دیگر حساب‌ها، مانند خدمات پخش ویدئو، ایمیل‌های اینترنتی، پخش ویدئو و صدا، حراج‌های آنلاین و غیره خریداری کرده و می‌فروشند. اطلاعات سلامت شخصی یکی دیگر از اهداف مکرر سارقان هویت است که در بررسی های وکیل جرایم رایانه ای قرار می‌گیرد.

بهترین وکیل جرایم رایانه ای

کلاهبرداری از کارت اعتباری

در این نوع از حملات، هکرها به سیستم خرده­فروشان، برای دریافت کارت اعتباری و یا اطلاعات بانکی مشتریان خود، نفوذ می­کنند. کارت­های پرداخت دزدیده شده را می­توان به صورت عمده در بازارهای تاریک نت خریداری کرده و فروخت. در چنین مواقعی، ممکن است مجرمان با دسترسی به حساب­ها، آن­ها را هک نمایند. یک وکیل مسدودی حساب، می­تواند در این خصوص، کمک­های زیادی به قربانیان نماید.

وکالت تخصصی برای جاسوسی سایبری

در جاسوسی سایبری، سیستم‌ها یا شبکه‌ها هک می شوند تا به اطلاعات محرمانه‌ای که توسط دولت یا سازمان‌های دیگر نگهداری می گردد، دسترسی پیدا کند. حملات ممکن است با انگیزه سود یا ایدئولوژی باشد. یک وکیل جرایم رایانه ای خوب، می تواند نقش موثری در حل این مسائل داشته باشد.

فعالیت‌های جاسوسی سایبری می‌تواند شامل هر نوع حمله برای جمع‌آوری، اصلاح یا از بین بردن داده‌ها و همچنین استفاده از دستگاه‌های متصل به شبکه مانند وب‌کم یا دوربین‌های مدار بسته، برای جاسوسی از فرد یا گروه‌های هدف و نظارت بر ارتباطات، از جمله ایمیل ها، پیام های متنی باشد.

البته جرایم رایانه ای موارد بسیاری را نیز شامل می شود که موردی می توان به جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی و سایت های آگهی، جرایم علیه محرمانگی داده‌ها، سرقت و کلاهبرداری رایانه‌ای می‌توان اشاره نمود.

بهترین وکیل جرایم رایانه ای

جمع بندی

در این بخش به بررسی فعالیت‌های مربوط به وکیل جرایم رایانه ای پرداختیم. در صورتی که با چنین چالش­هایی روبرو شده و نیاز به مشاوره تلفنی وکیل جرائمی از این دست دارید، با گروه حقوقی تخصصی وکیل سایبری، تماس بگیرید و ضمن دریافت مشاوره، پرونده خود در خصوص جرم‌های سایبری را به ایشان بسپارید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس