کد خبر 1538381
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
کتاب

معرفی کتاب‌هایی که به استفاده نامناسب از شبکه‌های اجتماعی پرداخته‌اند.

به گزارش مشرق، در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که از شبکه‌های اجتماعی برای انواع مقاصد سیاسی و در راستای غلبه بر کشور رقیب استفاده می‌شود؛ گویی جریان‌های مختلف، این ابزار را به مثابه سلاحی در دست خود می‌بینند. در این راستا مفهوم Weaponization of Social Media یا سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی مطرح شده و تاکنون چندین کتاب در این زمینه منتشر شده است.

کتاب «سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی (تفکر انتقادی درباره رسانه‌های دیجیتال)»

سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی

این اثر به این حقیقت پرداخته که شبکه‌های اجتماعی با اینکه یک ابزار ارتباطی سرگرم‌کننده‌ای هستند، اما می‌توانند به یک سلاح مخرب نیز تبدیل شوند.

خوانندگان با خواندن این کتاب متوجه خواهند شد که چگونه از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یک سلاح استفاده می‌شود و آنها برای محافظت از خود چه کاری می‌توانند انجام دهند.

این کتاب همچنین شامل واژه‌نامه‌ای از اصطلاحات و فهرستی از منابع مفید برای مطالعه بیشتر است.

کتاب «سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی»

سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به سازمان‌ها این فرصت را دادند که فروش و شناخت از برند خود را افزایش دهند. با این حال، مجرمان سایبری نیز از شبکه‌های اجتماعی در راستای هدف قرار دادن کسب‌وکارها برای منافع مالی استفاده می‌کنند.

در حقیقت مجرمان سایبری شبکه‌های اجتماعی را به سلاح خود تبدیل کرده‌اند.

این کتاب با هدف شناسایی بزرگ‌ترین تهدیدهای پیش‌روی شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی از منظر امنیت سایبری نوشته شده است.

علاوه بر این، تکنیک‌ها و رویه‌هایی که مجرمان سایبری هنگام هدف قرار دادن حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند را معرفی کرده است. در نهایت، این کتاب توصیه‌هایی را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

پادکست «سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی با دکتر پیتر سینگر»

سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی

در این پادکست، تاکتیک‌های مورد استفاده برای سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی و همچنین اقداماتی که می‌توان برای محافظت در برابر این خطرات و در عین حال متعادل کردن آزادی اینترنت انجام داد، مورد بحث قرار گرفته است.

برای گوش دادن به این پادکست می‌توانید آن را در فارن افرز و همچنین iTunes یا Spotify پیدا کنید.

پیتر سینگر در وال‌استریت ژورنال به‌عنوان «آینده‌شناس برتر امنیت ملی» توصیف می‌شود. او همچنین به‌عنوان یکی از ۱۰۰نوآور برجسته آمریکا معرفی شده است.

پیتر سینگر، استراتژیست و استاد دانشگاه ایالتی آریزوناست.

او کتاب‌های زیادی نوشته است؛ مانند کتاب «شبه‌جنگ؛ شبکه‌های اجتماعی، ‌جنگ‌افزاری نوین» که در این پادکست به آن پرداخته شده است.

کتاب «شبه‌جنگ؛ شبکه‌های اجتماعی، ‌جنگ‌افزاری نوین»

سلاح‌سازی‌ از شبکه‌های اجتماعی

این کتاب که تاکنون ۲ترجمه فارسی از آن منتشر شده است به این مسئله پرداخته که اینترنت یا سلاح شبکه‌های اجتماعی، جنگ و سیاست را تغییر می‌دهند.

درست مثل جنگ و سیاست که اینترنت را تغییر می‌دهند. تروریست‌ها حملات‌شان را به‌طور زنده پخش می‌کنند.

جنگ‌های توییتری تلفات واقعی برجا می‌گذارند، اطلاعات نادرست و گسترده موجود در فضای مجازی نه‌تنها جریان جنگ‌ها، بلکه سرنوشت ملت‌ها را نیز تغییر می‌دهند.

نتیجه این می‌شود که جنگ، تکنولوژی و سیاست، به فضای جنگی جدید تبدیل می‌شوند تا جایی که روی گوشی‌های هوشمند ما نیز نقش ایفا می‌کنند.

پیتر سینگر و امرسون بروکینگ در این اثر توضیح می‌دهند که داعش چطور روش‌های اینستاگرامی تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی را کپی می‌کند.

همچنین می‌گویند که طرفدار کهنه‌کار بازی وارکرافت، چطور جنایات جنگی در هزاران مایل دورتر را خنثی می‌کند. در ادامه بررسی می‌کنند که اوباش‌های اینترنتی چطور انتخابات را شکل می‌دهند و کشور چین چطور با استفاده از برنامه‌ای روی تلفن‌های هوشمند، افکار ۴/۱میلیارد شهروندش را کنترل می‌کند.

در این کتاب همچنین به این پرسش پرداخته می‌شود که شبکه‌های اجتماعی حقیقت را افشا می‌کنند یا آن را دفن می‌کنند و در این نوع از درگیری‌های بین‌المللی، مردم عادی چه نقشی ایفا می‌کنند؟

منبع: همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس