ایرانیان خارج‌نشین تحریک‌کننده اغتشاش‌گران باید لغو تابعیت شوند

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: ایرانیان خارج‌نشین که علیه کشور اقدام می‌کنند باید هزینه اقدامات خود را باید بپردازند و بهتر است کسانی که در برابر کشور و نظام ما شمشیر کشیده‌اند، لغو تابعیت شوند.

به گزارش مشرق، بیش از ۱۳۰۰ نفر از مخاطبان این خبرگزاری با راه‌اندازی پویشی در سامانه « فارس من» خواستار سلب تابعیت از ایرانی‌های خارج از  کشوری شده‌اند که بر علیه ایران اقدام می‌کنند.

امضاکنندگان پویش تاکید کرده‌اند:‌ « ایرانی‌هایی که به ارگان‌ها و اشخاصِ کشورهای دشمن نامه برای تحریم ایران، حمله هسته‌ای به ایران، حذف ایران از رقابت‌های ورزشی و ... می نویسند دیگر ایرانی نیستند و باید سلب تابعیت شوند. در این صورت دیگر ایرانی به حساب نمی‌آیند که بخواهند بر علیه کشورشان از سعودی و صهیونیست‌ها خط بگیرند.»

بر همین اساس، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها در اتفاقات اخیر، بلکه در حوادث و اتفاقات سال‌های گذشته هم تعدادی از ایرانیان خارج‌نشین تمام تلاش خود را برای انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در کشور به کار گرفته‌اند.

وی افزود: این قبیل افراد همواره بنای مخالفت با جمهوری اسلامی را داشتند و در مقابل ملت ایران ایستادند و اقدامات آنها هزینه‌هایی را برای ملت ما در پی داشته است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: این افراد باید بدانند که هزینه این قبیل اقدامات خود را باید بپردازند و خوب است ما نیز از کسانی که در برابر کشور و نظام ما شمشیر کشیده‌اند و دستشان به خون ملت آغشته است، لغو تابعیت صورت گیرد و بازگشت این افراد به کشور قابل قبول نیست.

جوکار خاطرنشان کرد: در کنار این افراد ایرانیان مقیم خارج نیز هستند که نه تنها اقدامی علیه امنیت کشور و نظام ندارند بلکه همواره آماده خدمت به کشورشان نیز هستند و اگر بعضا انتقادی هم می‌کنند انتقاد آنها از سر عناد نیست و ما نیز از بازگشت این افراد به کشور استقبال می‌کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 19
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    8 5
    خب لغو کنید... چرا همش نظریه همه مژدن و کسی عمل نمیکنه؟
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    18 8
    بهترین اقدام همینه.
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    15 5
    تو رو خدا فقط حرف نزنید عمل کنید چرا اونا باید خارج از کشور بشینن واوضاع کشور رو متشنج کنن .چرا باید یه فراری از کشور بتونه برای من ایرانی که عاشقانه در وطنم ماندم مشکل درست کنن
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 6
    بله یکی از مجازات ها باید این باشد لغو تابعیت. تا اراذل فراری یارانه نگرفته و علیه ملت هزینه نکنند.
  • هادی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    11 2
    همین وطنیاش هم باید لغو تابعیت بشن کسی که به ایران میگه خراب شده باید لغو تابعیت بشه کسی که ملتو سر میبره یا نارنجک و کوکتل مولوتوف پرت میکنه هم باید لغو تابعیت بشه گمشن برن همونجا که آرزوشونه
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    10 6
    لطفا افراد معاندی نظیر مهناز افشار و گلشیفته فراهانی و علی کریمی .... را سلب تابعیت کنید و رسما هم اعلام نمائید.
    • ناصری IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
      0 0
      احسنت همین کار بکنید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    احسنت
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
    0 0
    دقیقا همینطوره. درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس