ساپینتو هم خودش را بدبخت کرده هم استقلال را/ این تیم به بن بست رسیده است!

سرمربی پرتغالی استقلال باید قبول کند که هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و اگر به این نحو پیش برود، قافیه را به رقبا می‌بازد

به گزارش مشرق، تساوی بدون گل حاصل کار شاگردان ساپینتو در بازی خانگی بود! باز هم تیمی از لیگ برتر برای اینکه جلوی استقلال دوام بیاورد به قول فوتبالی‌ها دفاع اتوبوسی در محوطه ۱۸ قدم چید و از آن طرف هم استقلال دچار بن‌بست تاکتیکی شد و نتوانست سدی که پیش روی خود داشت را بشکند. نتیجه کار این شد که استقلال فقط یک امتیاز گرفت و در مکان سوم جدول جا خوش کرد.

حالا اما نه از گیر دادن به کار داور خبری بود و توجیهاتی که هر دفعه ساپینتو می‌آورد. سرمربی پرتغالی استقلال باید قبول کند که هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و اگر به این نحو پیش برود، قافیه را به رقبا می‌بازد. یک بازی دیگر فرصت است تا استقلال قبل از جام جهانی فاصله امتیازی خود را با رقبا حفظ کند و اجازه ندهد که تیم بیش از این با مشکلاتی که دارد وارد تعطیلات اجباری لیگ شود. در خصوص شرایط فعلی استقلال با محسن بیاتی‌نیا مهاجم سابق استقلال همکلام شدیم.

استقلال در حالی که می‌توانست در بازی خانگی برنده شود، مقابل آلومینیوم متوقف شد!

به نظر من باید ساپینتو تفکرات خود را تغییر دهد. هر وقت تیمی فضاهای پشت دفاع را می‌بندد، استقلال به بن‌بست تاکتیکی می‌خورد و نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. استقلال برای رسیدن به دروازه حریف و گل زدن باید به فکر راه‌های دیگری باشد.

ناتوانی در رسیدن به گل و شکست سد دفاعی حریف تنها مشکل استقلال است؟

خیر، استقلال به نظر من از نظر بدنی هم کم می‌آورد. استقلال بخوبی در زمین مالک توپ است اما نمی‌تواند از این مالکیت بخوبی استفاده کرده و به گل برسد. به نظر من در موقعیت فعلی استقلال هر مهاجمی که در نوک حمله باشد نمی‌تواند گل بزند چون بخوبی برای او موقعیت ساخته نمی‌شود!

بیشتر بخوانید:

صفرتا صد یک حاشیه علیه استقلال/ از پوزخند به ساپینتو تا ادعایی بدون سند

مشکل از هافبک‌های استقلال است؟

مشکل از نحوه بازی کردن استقلال است و ربطی به هافبک یا خط دیگری ندارد. قایدی و محبی سرعت خیلی خوبی دارند و اگر برای آنها فرصتی ساخته شود می‌توانند گل بزند اما همان بن‌بست تاکتیکی که گفتم وجود دارد. استقلال برای رسیدن به گل باید روش‌های مختلفی را تجربه کند.

به نظر می‌رسد که شما معتقدید استقلال دچار سردرگمی شده است؟

دقیقاً همین طور است. استقلال دچار سردرگمی شده و این نکته تیم را به‌شدت آزار می‌دهد.

در چنین شرایطی رفتار ساپینتو هم باعث محرومیت و دوری او از زمین شده است! نظرتان در خصوص رفتارهای سرمربی استقلال چیست؟

به نظرم ساپینتو با رفتارهایش هم خودش را بدبخت کرده و هم استقلال را. مربی که کنار زمین نباشد نمی‌تواند مسائل تاکتیکی را به شاگردانش دیکته کند و فاصله او با زمین مسابقه به ضررش تمام می‌شود. اگر ساپینتو سعه صدر داشته باشد و رفتارهایش را کنترل کند، محروم نمی‌شود و به این ترتیب کنار زمین خواهد بود و می‌تواند تیم را بخوبی ارنج کند.

اما ساپینتو حتی از روی سکوها هم آرام و قرار ندارد و همان رفتارها را ادامه می‌دهد!

بله من هم همین را می‌گویم. او به هیچ وجه روی رفتارهایش کنترل ندارد و این مشکل جدی است.

بعد از هفته یازدهم به خاطر بازی‌های جام جهانی لیگ تعطیل می‌شود. به نظرتان در وقفه لیگ استقلال می‌تواند مشکلات خود را کنار بگذارد؟

همانطور که پیش از این گفتم باید ساپینتو تفکرات خود را تغییر دهد تا استقلال از بن‌بست تاکتیکی بیرون بیاید. امیدوارم سایپنتو بعد از این تعطیلات لیگ ایران را بشناسد.

پس معتقدید که ساپینتو تاکنون لیگ ما را نشناخته است؟

به نظر این‌طور می‌رسد که ساپینتو تاکنون نشناخته است. استقلال باید برای ادامه فصل تاکتیک خود را تغییر دهد تا بتواند نتیجه بگیرد.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اولاد علی IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این مربی امسال از سی بازی حداقل بیست بازی روی نیمکت استقلال نیست
  • mojtaba SE ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    2 0
    امثال ساپینتو خیال میکنن که میتونن با بازیگری و رفتارهای احساسی و حتی هیجانی ,باشگاه ها و هواداران فوتبالی ایران رو متعحب کنند.اما نفهمیدن که باید صادقانه و باحترام و دلسوزانه برخورد کنند..البته مسئولان استقلال هم دست کمی ندارن که همچین افرادی رو میارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس