جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

در رقابت های هفته دهم لیگ برتر هم اتفاقات زشت و زیبای زیادی داشتیم از هجوم به سمت داور گرفته تا کتکاری مهاجم پرسپولیس و پیش بینی سرمربی آلومینیوم اراک در مورد ادامه برنامه مسابقات لیگ برتر.

به گزارش مشرق، هفته دهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد.

نگاهی به اتفاقات زشت و زیبای این هفته لیگ می‌اندازیم:

**نتایج هفته دهم

سپاهان اصفهان ۴- تراکتور تبریز ۲

نساجی مازندران ۲- فولاد خوزستان یک

مس کرمان ۲- صنعت نفت آبادان صفر

ملوان بندرانزلی صفر- پرسپولیس یک

پیکان تهران  یک - هوادار تهران یک

استقلال صفر- آلومینیوم اراک صفر

نفت مسجدسلیمان صفر - مس رفسنجان صفر

گل گهرسیرجان یک - ذوب آهن اصفهان صفر

زیبایی های هفته: 

* بازی بزرگ فصل

بازی سپاهان و تراکتور واقعا برازنده لقب بازی بزرگ بود. مسابقه‌ای که دو سرمربی پرتغالی و روسی دو تیم را هدایت می‌کردند و به دور از حواشی حیرت انگیز هر دو تیم برای برد تلاش کردند و  ۶ گل در این دیدار را شاهد بودیم که دو گل آن بسیار زیبا بود. یکی گل تیم سپاهان به تراکتور تبریز که از روی یک ضربه کاشته و از راه دور به ثمر رسید  و دوم گل کاوه رضایی به سپاهان هم یک گل زیبا بود. باید به هر دو تیم بابت این بازی زیبا تبریک گفت. چون لذت فوتبال در همین بردها و باخت‌های مردانه و جانانه است. نه نق زدن های بی پایان به داور و... سپاهان بعد از این برد برای ساعتی صدرنشین لیگ برتر هم شد. 

* خوش و بش های هفته

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

مازیار زارع سرمربی تیم ملوان انزلی قبل از بازی به رسم میهمان نوازی و همچنین دیدار با هم تیمی‌های سابق خود به سمت نمیکت پرسپولیس رفت و با گل‌محمدی و کریم باقری و دیگر نیمکت نشینان خوش و بش کرد. کمال کامیابی نیا بازیکن پرسپولیس هم قبل از شروع مسابقه به سمت زارع رفت و با او خوش و بش کرد.  البته متاسفانه در اواخر مسابقه به دلیل اعتراض به داوری نیمکت نشینان دو تیم با هم درگیر شدند!

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

در بازی استقلال و آلومینیوم هم رحمتی سرمربی آلومینیوم  و بهزاد غلامپور مربی استقلال هم با یکدیگر خوش و بش کردند و عکس یادگاری گرفتند همانطوری که مجتبی حسینی سرمربی پیکان و ساکت الهامی سرمربی هوادار تهران چنین کاری کردند. 

* جواب دندان شکن کریمی به بدخواهان فوتبال

فیروز کریمی در تیم صنعت نفت فقط یک امتیاز گرفته و تیمش در انتهای جدول برای بقا تلاش می‌کند با این حال همین وضعیت هم باعث نشده او روحیه رک گویی و شوخ طبعی‌اش را فراموش کند. 

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

کریمی در مورد اینکه کمپینی در خارج از کشور علیه تیم ملی توسط برخی افراد ضد ایرانی راه افتاده، گفت: این چیزها نیاز به کمپ و کمپین و گداخانه ندارد! حتما انگلیسی‌ها می‌خواهند اعتیاد خود را ترک کنند که دنبال این چیزها هستند! فکر می‌کنم ۲، ۳ تیم اول بودیم که به جام جهانی راه پیدا کردیم و انگلیس چه کاره است که بخواهد تصمیم بگیرد.فیفا اگر معتقد است که سیاست باید از ورزش و فوتبال دور باشد، باید پیشنهاد دهنده را هم مواخذه کند. تیم ما به دور از مسائل سیاسی کار خود را می‌کند و ایجاد کمپین اشتباه است.

* درخواست هفته

جواد نکونام قبل از بازی با نساجی مدعی شده بود بهتر است لیگ را تعطیل کنیم تا به تیم ملی برسیم!  نکونام در دیدار با تیم نساجی  شکست خورد تا اولین باخت فصل را متحمل شود و همین مساله بیشتر این ادعا را ثابت کرد که  نکونام بیشتر نگران تیم خودش بوده که چنین حرفی زده است! تیم فولاد در افت به سر می‌برد و هفته‌هاست برنده نشده و این هفته هم شکست خورد. البته در پایان هفته هم مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از حضور نکونام در تیم ملی به عنوان دستیار کارلوس کی روش خبر داد ولی باشگاه فولاد برای دومین مرتبه این درخواست را رد کرد و گفت او همچنان سرمربی فولاد است. 

* حرف حساب هفته

سیدمهدی رحمتی سرمربی تیم آلومینیوم اراک در مورد وقت کشی بازیکنان تیمش نه تنها انکار نکرد بلکه از این عمل بازیکنانش دفاع کرد و گفت: «این مسئله در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد. وقتی تیم من ۱۰ نفره است و داور با ناعدالتی بازیکن تیمِ من را اخراج کرده و تیم من تحت فشار است، طبیعی است که یک بازیکن بنشیند روی زمین و زمان بازی تلف کند. شما هیچ‌وقت از من نخواهید شنید که بروید و وقت بازی را تلف کنید، شاید آن بازیکن من که شما می‌گوید با من صحبت کرده و روی زمین نشسته، سر جمع ۱۵ ثانیه نشد. تیمِ پرسپولیس در بازی مقابل ما در اراک ۱۴ دقیقه وقت تلف کرد، آن هم فقط برای گرفتن امتیاز. شرایط فوتبال ما ایجاب می‌کند. اکنون همه تیم‌ها و مربیان تحت فشار هستند و به دنبال کسب امتیاز هستند. وقتی من نمی‌توانم در زمین احقاق حق کنم، طبیعی است که بازیکن من هم لَج می‌کند و روی زمین می‌نشیند. »

 * حمایت هفته 

یحیی گل‌محمدی که قبل از مسابقه با ملوان از نداشتن زمین تمرین گلایه کرده بود و گفته بود فقط در رسانه‌ها زمین تمرین داریم بعد از این مسابقه در پاسخ به شایعه برکناری رضا درویش مدیرعامل باشگاه اظهار داشت: باید درباره بازی حرف بزنیم. سرمربی نباید در خصوص این اخبار حرف بزند اما در این چند سالی که در پرسپولیس هستم باید بگویم که از عملکرد آقای درویش راضی هستم. او در شرایط سختی تیم را تحویل گرفت. از هیات مدیره باشگاه تشکر می کنم و امیدوارم با حضورشان به تیم کمک کنند.

* حرفه ای هفته: 

زبیر نیک نفس فصل گذشته یکی از بازیکنان اصلی استقلال بود اما در این فصل تبدیل به بازیکن ذخیره و نیمکت نشین شده است با این حال خیلی حرفه‌ای با این موضوع برخورد کرد و در جمع خبرنگاران گفت: زندگی و فوتبال بالا و پایین دارد! از نیمکت نشینی ناراحتم اما زمان بازی کردن من هم خواهد رسید. در تمرینات تمام تلاشم را می‌کنم. 

* شوخ هفته

حنیف عمران زاده مربی تیم آلومینیوم اراک و بازیکن سابق استقلال در واکنش به درخواست خبرنگاران برای مصاحبه گفت: سال نوی شما مبارک! حنیف تلاش کرد شوخ طبع باشد تا خبرنگاران مصاحبه نکردنش را به دل نگیرند اما این جمله سال نو را واقعا از کجا آورد؟! حتی سال نو چینی هم الان نیست!

زشتی های هفته: 

* اخراجی های هفته

محمدرضا اخباری دروازه‌بان تیم تراکتور در دقیقه ۲۱ مسابقه به دلیل خطای آشکاری که روی بازیکن سپاهان انجام داد به درستی از سوی داور اخراج شد با این حال تراکتور ۱۰ نفره هم بازی خوبی ارایه کرد و تا آخرین لحظه برای برد تلاش کرد. مازیار زارع سرمربی تیم ملوان هم از روی نیمکت اخراج شد البته سومین اخراجی هم اسماعیل شریفات بازیکن تیم آلومینیوم بود که اخراج او از همه عجیب تر به نظر می رسید او در کمتر از یک دقیقه دو کارت زرد از داور گرفت!

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

مازیار زارع هم در دقایق پایانی مسابقه با پرسپولیس به دلیل اعتراض شدید به داور با دریافت کارت قرمز از میدان اخراج شد البته او بعد از پایان مسابقه هم علیه داور صحبت‌های بدی را مطرح کرد و گفت: داور در حد و اندازه این بازی نبود. تیم ما در بحران است اما چپ و راست به تیم ما کارت می‌دادند. من که در صحنه پنالتی از کوره در نرفتم اما باعث و بانی این صحنه‌هایی که ایجاد شد همین داور بود. یک نفر هم یقه او را بگیرد. همیشه مربیان، بازیکنان و تماشاگران را محروم می‌کنند. این داور برای این بازی بود؟ پرسپولیس صدر جدول و ما در انتهای جدول هستیم. این داور طفل را برای این بازی می‌فرستند! او بچه است و نمی‌داند فوتبال را چند به چند بازی می‌کنند! باعث و بانی از کوره در رفتن من همین داور است. یک نفر از فدراسیون بیاید و برای اینها کلاس توجیهی بگذارد. 

* حاشیه ساز هفته

بردیف بعد از باخت مقابل سپاهان در نشست خبری شرکت نکرد و دلیل این مساله مشکل مترجم بردیف اعلام شد مترجمی که هفته قبل هم در تبریز هم با خبرنگاران رفتاری زشت و زننده داشت و با آنها درگیری لفظی پیدا کرد! هر چه بردیف مربی بی‌حاشیه‌ای است مترجمش مدام حاشیه‌ساز و جنجال‌ساز است!

* بزن بزن هفته

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

شیخ دیاباته مهاجم قدبلند پرسپولیس ظاهرا در انزلی حاشیه‌ای زشت را رقم زده و با یکی از هواداران ملوان کتکاری کرده فقط به این دلیل که آن هوادار به دیاباته گفته قرار بود به ملوان بیایی چرا به پرسپولیس رفتی؟! پول بیشتر بهت پیشنهاد شد! همین گفت و گو باعث کتکاری دیاباته با این هوادار شد. البته انتظار آن هوادار بی جا بوده زیرا بازیکنان فوتبال بخاطر پول بازی می‌کنند و تعصب با صفرهای قرارداد معنا می شود اما از دیاباته انتظار می‌رود که بخاطر دلارهایی که می‌گیرد حداقل رفتار بدی از خود نداشته باشد.

البته درویش مدیرعامل پرسپولیس شب گذشته، کتک کاری دیاباته را رد کرد.

 توجیه هفته؛

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

ساپینتو سرمربی استقلال بعد از توقف خانگی مقابل آلومینیوم اراک مدعی شد که حریف دو اتوبوس مقابل دروازه‌اش قرار داده است و داور هم یک پنالتی به سود تیمش نگرفته؛ در مورد دو اتوبوس خود ایشان باید نظر بدهند که مگر می‌شود یازده نفر را تبدیل به دو اتوبوس کرد؟! در مورد پنالتی هم هیچ کارشناسی نگفت که صحنه مشکوکی در محوطه جریمه رخ داده و آبی پوشان پنالتی طلب ندارند! جالب این است که این مربی پرتغالی در شبی که محروم بود و از جایگاه ویژه مسابقه را تماشا می‌کرد هنگام ورود به رختکن هم با فردی که مشغول تصویربرداری از او بود درگیر شد تا این مربی پرتغالی نشان بدهد روحیه پرخاشگری دارد و حتی زمانی که محروم است هم می تواند جنجال ساز شود.

* هجوم هفته

بازیکنان و مربیان استقلال بعد از سوت پایان مسابقه با آلومینیوم به سمت داور هجوم بردند و مدعی بودند که باید داور بیش از ۵ دقیقه وقت تلف شده اعلام می‌کرد ولی حاصل این هجوم به سمت داور فقط یک کارت زرد برای محمد محبی بازیکن استقلال بعد از سوت پایان بود! کاش بازیکنان و مربیان همه تیم‌ها یاد بگیرند که به تصمیم و نظر داور احترام بگذارند. ضمن اینکه باید یادآور شویم که حتی VAR  هم نمی‌تواند درخواست‌های برخی بازیکنان و مربیان ما را ثبت و ضبط کند مثل اعلام وقت اضافه بیشتر!

* جنجال داوری هفته

حمید حاج ملک که در بازی استقلال و فولاد دو هفته پیش با اعلام نکردن پنالتی به سود استقلال خبر ساز شده بود این هفته باعث شد که ساکت الهامی سرمربی هوادار به او معترض و مدعی شود که یک پنالتی برای تیمش مقابل پیکان در دربی کوچک تهران نگرفته است. 

حمید رجبی مربی فولاد خوزستان بعد از باخت مقابل نساجی در نشست خبری اعلام کرد که کادرفنی از باشگاه خواسته به دلیل نتایج ضعیف بخشی از قرارداد بازیکنان کسر شود و  در پایان نیم فصل هم اگر این روند ادامه داشته باشد ممکن است برخی از بازیکنان از تیم کنار گذاشته شوند.

پیش بین فصل؛

سیدمهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک در مورد تعطیلات لیگ هم پیش بینی همراه با کنایه‌ای خطاب به سهیل مهدی مدیر مسابقات سازمان لیگ داشت و گفت: « مطمئنا تعطیلی لیگ روی کیفیت تیم‌ها و بازی‌ها تاثیر می‌گذارد. شما می‌گویید ۲ ماه ولی با توجه به حضور آقای مهدی باتجربه که در فوتبال ما حضور دارد، فکر می‌کنم این تعطیلی‌ها از ۲ ماه بیشتر خواهد شد. من یکبار مصاحبه کردم و گفتم ایشان اگر توانست زمان بازی‌ها را مشخص کند و یکبار زمان آن را تغییر ندهد. ما هر هفته زمان بازی‌ها تغییر می‌کند. مطمئنا تعطیلی لیگ ۲ ماه بیشتر خواهد شد. به ما گفتند که فردای جام جهانی بازی‌های لیگ آغاز خواهد شد ولی من به این موضوع شک دارم.»

البته او در یک پیشگویی دیگرپس از دیدار با استقلال، عنوان کرد که داور آمده بود تا سر تیم ما را ببُرد!

جنجال ساپینتو و کتک کاری مهاجم پرسپولیس/ پیش بینی عجیب رحمتی و جواب دندان شکن به بدخواهان

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس