کدام نقاط آمریکا هدف حملات احتمالی هسته‌ای روسیه قرار می‌گیرد؟

در حالی که رسانه‌ ها و مردم از حملات هسته ‌ای به مناطق شهری پرجمعیت مثل نیویورک یا لس آنجلس هراس دارند اما به احتمال زیاد، زیرساخت ‌های هسته ‌ای در اولویت قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «۱۹۴۵» در گزارشی با عنوان «جنگ هسته‌ای علیه آمریکا چگونه خواهد بود؟» به امکان سنجی حمله هسته‌ای روسیه به ایالات متحده پرداخت. پایگاه مزبور اگر چه این احتمال را بسیار ضعیف دانست اما به واکاوی مناطقی از آمریکا پرداخت که ممکن است در صورت حملات احتمالی، هدف قرار گیرد. در ادامه این گزارش می‌خوانیم:

این نخستین بار است که در یک نسل، احتمال وقوع جنگ هسته‌ای، مردم آمریکا را در معرض خطر قرار داده و آنان را نگران کرده است. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه تهدید کرده که از سلاح هسته‌ای تاکتیکی علیه اوکراین استفاده خواهد کرد. در طرف دیگر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز تهدیداتی در زمینه استفاده از سلاح هسته‌ای مطرح کرده‌است.

طبق برآوردها ایران احتمالاّ به ظرفیت شکست هسته‌ای رسیده است.(البته این ادعاها صرفاً از طرف مقامات غربی مطرح می‌شود بدون اینکه به میزان بالای سلاح‌های اتمی که در اختیار کشورهای غربی است اشاره‌ای شود) هند و پاکستان که ۲ کشور هم مرز و رقیب یکدیگر هستند نیز زرادخانه هسته‌ای دارند. این نشان می‌دهد که عرصه ژئوپلیتیک سرشار از اصطکاک است.

این نگرانی‌ها موجب شد تا «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده با ابراز نگرانی‌های خود درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای درباره «آرماگدون» (پایان جهان، آخرالزمان) هشدار داده و شرایط امروز را با بحران موشکی کوبا مقایسه کند؛ بحرانی که موجب یک تقابل ۱۳ روزه میان ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی شد و به عنوان واقعه‌ای یاد می‌شود که به طور بالقوه می‌توانست جنگ سرد را به یک جنگ هسته‌ای تمام عیار تبدیل کند.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز با عباراتی مشابه گفته‌های بایدن را تأیید کرد و گفت که امکان وقوع جنگ هسته‌ای وجود دارد.

تصویری از جنگ هسته‌ای احتمالی علیه آمریکا

با وجود اینکه بعید است حمله هسته‌ای علیه آمریکا رخ دهد اما این موضوع برای آمریکایی‌هایی که با نگرانی پوشش خبری جنگ روسیه و اوکراین را زیر نظر دارند، مهم است.

در حالی که رسانه‌ها و مردم از حملات هسته‌ای به مناطق شهری پرجمعیت مثل نیویورک یا لس آنجلس هراس دارند و بر این مناطق متمرکز شده‌اند اما به احتمال بسیار زیاد اگر قرار باشد حمله‌ای هسته‌ای علیه آمریکا صورت گیرد، زیرساخت‌های هسته‌ای آمریکا در اولویت قرار دارند.

نشریه آمریکایی «بیزینس اینسایدر» با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: «از زمان جنگ سرد، ایالات متحده و روسیه در مورد اینکه چگونه بهترین جنگ هسته‌ای را علیه یکدیگر به راه بیاندازند، برنامه‌هایی را طراحی کرده اند. با وجود اینکه مراکز جمعیتی بزرگ با تأثیرات فرهنگی عظیم ممکن است گزینه‌های بدیهی به نظر برسند اما استراتژیست ها بر این باورند که حملات بیشتر روی مقابله با توان هسته‌ای دشمن متمرکز خواهد بود تا بتوانند قبل از اینکه ضد حمله‌ای انجام شود، آنها را نابود کنند.»

کدام مناطق هدف حمله قرار خواهند گرفت؟

بنابراین، بیش از اینکه روی ایجاد تلفات گسترده و مناطق شلوغ همچون میدان تایمز تمرکز شود، یک قدرت هسته‌ای خارجی احتمالاً مستقیماً به ایالت‌های مونتانا، داکوتای شمالی یا وایومینگ یا به عبارت دقیق‌تر پایگاه نیروی هوایی «مالمستروم»، پایگاه نیروی هوایی «ماینت» (AFB) و پایگاه نیروی هوایی «ویلر» (AFB) حمله خواهد کرد. این ها پایگاه‌هایی هستند که ایالات متحده موشک‌های بالستیک قاره پیما (ICBM) خود را در آن نگهداری می‌کند.

دیگر اهداف با اولویت بالا شامل زیردریایی‌ها و بمب افکن‌های مجهز به سلاح هسته‌ای، مراکز فرماندهی و کنترل و انبارهای ذخیره سازی هسته‌ای ایالات متحده است. شایان ذکر است که اکثر زیرساخت‌های هسته‌ای ایالات متحده به استثنای چند مورد قابل توجه در مناطق دور افتاده واقع شده اند به عنوان مثال، پنتاگون درست خارج از واشنگتن دی سی قرار دارد یا پایگاه نیرو هوایی «هیل» (AFB) یک انبار ذخیره سازی هسته‌ای در خارج از سالت لیک سیتی، ایالت یوتا قرار دارد.

پایگاه دریایی «کیتساپ» (Kitsap)، که زیردریایی‌های هسته‌ای در آنجا نگهداری می‌شود و همچنین ایستگاه رادیویی دریایی «جیم کریک»، هر ۲ در نزدیکی سیاتل واشنگتن واقع شده اند. با این وجود عمدتاً مناطق مربوط به زیرساخت هسته‌ای آمریکا در ایالت‌های مین، هاوایی و کلرادو نسبتاً دور از دسترس هستند.

البته، اگر در این مناطق زندگی می‌کنید، باید بدانید که در صورت حمله به زیرساخت‌های هسته‌ای ایالات متحده، قطعاً این مناطق نیز یکی از گزینه‌ها هستند.

کدام نقاط آمریکا هدف حملات احتمالی هسته‌ای روسیه قرار می‌گیرد؟

جنگ هسته‌ای چگونه خواهد بود: به جهنم فکر کن

وقوع حمله اتمی در هر نقطه از قاره آمریکا پیامدهای قابل توجهی به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه روسیه هزاران سلاح هسته‌ای در اختیار دارد، اگر حملات متعدد به طور همزمان انجام شود، نتیجه فاجعه بار خواهد بود.

با این وجود در حال حاضر احتمال اینکه دشمنی همچون روسیه بتواند با موفقیت زیرساخت‌های هسته‌ای آمریکا را نابود کند، تقریباً صفر است. «استفان آی شوارتز» نویسنده کتاب «حسابرسی اتمی: هزینه‌ها و پیامدهای سلاح‌های هسته‌ای ایالات متحده از سال ۱۹۴۰»، در این زمینه تاکید کرد: «بعید است که چنین حمله‌ای به طور کامل موفقیت آمیز باشد. شمار زیادی متغیر در انجام بی عیب و نقص چنین حمله‌ای دخیل است که باید بی عیب و نقص اجرا شود. بنابراین، حتی اگر تعداد انگشت شماری سلاح نابود نشود و باقی بماند برای پاسخگویی به حملات کافی خواهد بود».

حتی اگر معجزه شده و روسیه موفق شود زیرساخت‌های هسته‌ای آمریکا را نابود کند، باز هم از این حمله جان سالم به در نمی‌برد. ناوگان زیردریایی مجهز به تسلیحات اتمی آمریکا همچنان می‌تواند در عرض ۵ تا ۱۵ دقیقه به این حمله پاسخ متقابل دهد. این باور که هر کشوری می‌تواند به جنگ هسته‌ای وارد شده و پیروز شود، نادرست است. هر گونه استفاده از سلاح هسته‌ای یک آرماگدون بشردوستانه را تحریک کند. بنابراین ما باید از این باور عقب نشینی کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 0
    جنگ هسته‌ای بین آمریکا و روسیه بشه یعنی پایان دنیا همه کشورها نابود می شوند خر کیف نشید از جنگ هسته‌ای
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 1
      برو پوشکتو عوض کنند
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 0
      جناب بی ادب ۱۴:۱۶ اگر جنگ هسته ای بشه تو هم باید پ...عوض کنند اگر جنگ هسته ای بشه تا چندسال باران نمی باره بخاطر اثرات بمب های هسته ای اکثر جمعیت زمین از بین میرن کلی خون های بیگناه ریخته میشه من نمیدونم واقعا بعضی ها فکر میکنن خودشون افریده خدا هستند یا فکر میکنند انقدر پیش خدا عزیزند که خدا فقط اینها رو برگزیده
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    زرشک . آمریکا از فردای جنگ اووراین پرواز ممنوع روسی بر آسمان خودش اعمال کرده ، هر هواپیما یا موشکی که مشخص بشه هدفش آمریکا هست رو بالای سر پرتابگرش منفجرش میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس