تشکیل پرونده قضائی علیه آمریکا در خصوص خسارات ناشی از اغتشاشات

معاون امور بین الملل قوه قضائیه گفت: پرونده ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رای لازم علیه آمریکا به دلیل داشتن نقش مستقیم در اغتشاشات اخیر صادر می شود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، افزود: به دلیل دخالت و نقش مستقیم آمریکا در اغتشاشات اخیر، مقرر گردید پرونده‌ای حقوقی در دادگستری تهران برای تعیین خسارات تشکیل و رأی لازم علیه این کشور صادر شود.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با اشاره به نقش مخرب شبکه‌های تلویزیونی ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی در هدایت و تحریک به اغتشاش، تخریب اموال و تجهیزات عمومی و خصوصی، اقدامات تروریستی و ارائه آموزش‌های چگونگی ایجاد درگیری و ساخت وسایل مربوطه، گفت: این دو شبکه و عوامل آن باید به فهرست گروه‌ها و افراد تروریستی اضافه شوند. از سوی دیگر، پرونده‌های مستندی در خصوص این شبکه‌ها در حال تدوین است و اقدامات قضائی در محاکم داخلی و خارجی علیه آنها بزودی پیگیری خواهد شد.

غریب آبادی افزود: در این میان، نقش کشورهای میزبان و حامی این شبکه‌ها، یعنی انگلیس و عربستان سعودی، نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط حاکمیت مغفول نخواهد ماند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه به حملات صورت گرفته علیه اماکن و اشخاص دیپلماتیک ایران در برخی کشورها نیز اشاره کرد و گفت: کلیه اماکن و مأمورین دیپلماتیک نسبت به هرگونه تجاوز، تعرض و ایجاد خسارت مصونیت دارند و کشور پذیرنده وظیفه خاصی برای اتخاذ تمامی تدابیر لازم به منظور حفاظت و جلوگیری از تهاجم و ایراد خسارت به اماکن و مأمورین دیپلماتیک دارد.

غریب‌آبادی از کشورهایی که اماکن و مأمورین دیپلماتیک ایرانی در قلمرو آنها مورد حمله و تعرض قرار گرفته اند، خواست تا ضمن عمل به تعهدات بین المللی خود در ارتقای حفاظت و تضمین عدم تکرار و جبران خسارات مادی و معنوی، مسببین و مباشرین این حوادث را نیز تحت تعقیب و رسیدگی قضائی قرار دهند، در غیر این صورت برابر کنوانسیون ۱۹۷۳ باید آنان را برای محاکمه به ایران مسترد نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    3 1
    دادگاه لاهه و جنايت عليه بشريت در انتظار تروريستهاست
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    کتاب انتقام سخت قطورتر شده بود
  • رحیم IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    عامل اغتشاش در دانشگاه های دولتی جنوب فارس دییس دانشگاه معاون اداری مالی دانشکاه خصوصا مدیریت امور اداری دانشگاه می باشند که به کارمندها و دانشجویان پاسخ نمی دهند و به جای پاسخ دادن فرار می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس