کد خبر 1428312
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
بیانیه سازمان نظام پزشکی درباره وقایع اخیر

روابط عمومی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، پیرامون اقدامات انجام شده در حوادث اخیر، بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه، خطاب به اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، آمده است: ضمن تشکر از دغدغه‌های دلسوزانه همه شما عزیزان در خصوص حوادث اخیر و بنابر ضرورت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط سازمان نظام پزشکی و پیگیری‌های صورت گرفته در راستای مطالبات ارکان مختلف سازمان و اعضای جامعه پزشکی کشور، موارد زیر به استحضار رسانده می‌شود:

۱- پس از فوت تأسف بار مرحومه خانم مهسا امینی در روز جمعه مورخ ۲۵/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ رئیس کل سازمان در تاریخ یکشنبه ۲۷/۰۶/۱۴۰۱، با حضور در بیمارستان کسری و جلسه با مدیر عامل و مسئول فنی بیمارستان روند بستری و اقدامات درمانی انجام شده و پرونده را بررسی و نظرات افراد حاضر در جلسه استماع شد.

۲- در تاریخ ۲۸/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ رئیس سازمان طی تماس تلفنی با دادستان کل کشور و معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور، ضمن اعلام دغدغه جامعه پزشکی، خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پزشکی شد.

۳- در تاریخ ۲۸/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ طی نامه‌ای به وزیر کشور درخواست شد کمیته حقیقت یاب پزشکی با حضور سازمان نظام پزشکی و نماینده انجمن‌های علمی ذی ربط تشکیل شود

۴- در تاریخ ۲۹/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ در جلسه‌ای با حضور وزیر کشور و معاون امنیتی انتظامی، ضمن بیان دغدغه‌ها و مطالبات جامعه پزشکی درخواست کتبی تشکیل کمیته حقیقت یاب تقدیم وزیر کشور شد که مورد استقبال وی قرار گرفت.

۵- همان روز ۲۹/۰۶/ ۱۴۰۱ متعاقب نامه دبیر شورای امنیت کشور جهت تشکیل کمیته مذکور، طی نامه‌ای از انجمن‌های علمی درخواست شد نماینده انجمن را جهت حضور در جلسه معرفی نمایند.

۶- عصر همان روز (۲۹/۰۶/۱۴۰۱) با حضور نمایندگان انجمن‌های علمی مذکور و ریاست سازمان پزشکی قانونی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون درمان
وزارت بهداشت و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اولین جلسه در وزرات کشور و در حضور دبیر شورای امنیت کشور برگزار و همه جوانب موضوع و مستندات پرونده به طور کامل بررسی شد.

۷-پ یرو انتشار CT اسکن مغز منتسب به خانم امینی، در تاریخ ۲۹/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ سازمان نظام پزشکی طی استعلامی از بورد رادیولوژی درخواست کرد نظر علمی خود را در خصوص یافته‌های CT اسکن مذکور اعلام نماید.

۸- در تاریخ ۳۰/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ طی نامه‌ای به وزیر کشور، بر ادامه کار کمیته تا نتیجه نهایی و نیز استفاده از ظرفیت عظیم انجمن‌های علمی-تخصصی در راستای دفاع از حقوق مردم تاکید شد.

۹- متعاقب در خواست تعدادی از اعضای مجمع عمومی نظام پزشکی از رئیس سازمان پزشکی قانونی دال بر لحاظ نمودن دقت و رعایت موازین علمی در بررسی پرونده، این درخواست حضوری تحویل رئیس سازمان پزشکی قانونی شد که در تاریخ ۰۲/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ خطاب به رئیس مجمع عمومی پاسخ آن از سوی پزشکی قانونی واصل شد.

۱۰- در پی دغدغه تعدادی از همکاران در خصوص احتمال استفاده غیر درمانی از آمبولانس‌ها و نیز حمله به آمبولانس‌های در حال مأموریت، در تاریخ ۰۶/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ طی مکاتبه‌ای با دبیر شورای امنیت کشور، این موضوع منعکس و علاوه بر آن طی جلسات و تماس‌های متعدد با نهادهای ذی ربط موضوع پیگیری شد.

۱۱- پیرو نامه تعدادی از اعضای جامعه پزشکی و رؤسای شعب نظام پزشکی کشور مبنی بر پیگیری برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها، خطاب به ریاست کل سازمان، رئیس شورای عالی و رئیس مجمع عمومی، رئیس کل سازمان طی تماس با ریاست مجمع و شورای عالی مراتب را مطرح و پس از کسب نظرات و ارشادات ایشان و نیز ارائه گزارش پیگیری‌های انجام شده، علاوه بر طرح مفاد نامه مذکور در جلسات متعدد با مسئولین امنیتی، انتظامی و قضائی کشور، طی مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری رسمی، این درخواست‌ها و نگرانی‌ها و مواضع سازمان را به صورت علنی بیان نمودند.

۱۲- به رغم برخی برداشت‌ها از متن تقطیع شده مصاحبه توسط تعدادی از همکاران، در این مصاحبه به وضوح بر موارد ذیل تاکید شد:

- رسیدگی به پرونده خانم امینی با صداقت کامل

- درمان همه مصدومین در همه مراکز درمانی بدون سوگیری

- استفاده از خودروهای امدادی در راستای وظیفه اصلی خود

- در کنار مردم بودن جامعه پزشکی و پیگیری خواسته‌ها و بیان اعتراضات خود از مسیر منطقی

- لزوم ایجاد فضای امن برای بیان انتقادها و اعتراضات در کشور

- معترضین و منتقدین مدافع تمامیت ارضی کشور و خواهان پیشرفت کشور هستند

- جامعه پزشکی ضمن بیان اعتراضات و انتقادات خود با اغتشاش و آسیب زدن به اموال عمومی مخالف است.

- استفاده برخی عناصر تجزیه طلب و اغتشاش گر از این حادثه و مخدوش کردن فضای اعتراض مسالمت آمیز، مردود و غیرقابل قبول است و لازم است مرز اعتراض از اغتشاش توسط مسئولین کشور جدا شود. لذا در هیچ جای این مصاحبه، مطلبی دال بر اینکه معترضین، اغتشاشگر هستند بیان نشده است.

۱۳- متعاقب درخواست همکاران برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان احتمالی جامعه پزشکی، طی نامه‌ای به دادستان کل کشور و در تماس‌های متعدد رئیس کل سازمان با مسئولین امنیتی و قضائی مختلف، موضوع در حال پیگیری است.

۱۴- در جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی (۰۷/۰۷/۱۴۰۱) و نیز در جلسه مجمع انجمن‌های علمی پزشکی مورخه (۲۰/۰۷/۱۴۰۱) گزارش اقدامات انجام شده و پرونده مذکور توسط رئیس کل سازمان به اطلاع اعضا رسانده شد.

۱۵- تمامی مراتب فوق به طور کامل و مستند در زمان برگزاری مجمع عمومی سازمان، به حول و قوه الهی، به استحضار اعضای مجمع رسانده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    9 2
    حضور درکنار مردم؟؟؟؟؟ دریافت های آن چنانی شما را چه کار کنیم
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 3
    شما مالیاتتون رو بدید نمیخواد در کنار مردم باشید. مردم خودشون بلدن چطور جواب این خونواده ی عضو کوموله رو بدن..
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 0
      پس نظامی ها چیکارن؟ بعدش حرف با سند متقن بزن
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    5 2
    برا اکثریت غیر مغرض جامعه مشخص شده که فوت مرحومه مهسا امینی به خاطر مشکلات قبلی و بیماری و عوارضی بوده که داشته بقیه ی ابهام آفرینی ها جوسازی های رسانه ای، غیر تخضضی و سیاسی است
  • US ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 0
    استفاده از خودروهای امدادی
    • هموطن GB ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      0 1
      خاک بر سر اون نظام پزشکی که یک مشت آدم ابله بر مسند نشستند که حتی فرق دوغ و دوشاب رو از هم نمیکنن. آخه ابله، تا وقتی ماشینهای مخصوص اغتشاش هست،امبولانس که به زحمت ۲ نفر تویش جا میشود را برای سرکوب اغتشاش استفاده میکنند؟ حتی صدام هم توی جنگ همچین ادعایی نکرده بود. آهان منبعشون هم حتما علی کریمی بوده یا مصی پولی نژاد.
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    2 1
    چی بگم
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    4 1
    یعنی فقط خاک ! با پول بیت المال دکتر میشید میلیاردی مردم رو میچاپید مالیات نمیدید بعد ادای روشنفکری هم برمیدارید !!!
  • همایون فرزانه IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 1
    با سلام منظور از دغدغه بعضی همکاران از استفاده غیر درمانی امبولانس یعنی چی؟ یعنی سند ندارند ؟ یا سند دارند؟ چون اگر سند ( فیلم ) دارند چرا هیچکس ندیده . اگر انها دیدن چرا میگویند دغدغه؟ بگویند مدارک مستند؟
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    این بیانیه کاملا منافقانه و آب به آسیاب دشمن ریختن هست شما لازم نیست نگران مردم باشید شما جیب مردم را در مطب هاتون با ویزیت های سرسام آور خالی میکنید وقتی یک بیمار نداری مطب شما بیاد ۱۰ هزارتومان پول کم داشته باشه پرتش میکنید بیرون برید گم شید با این بیانیه مغرضانه سیاسی منافقانه لعنت برکسی ک این بیانیه شعاری را دیکته کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس