کد خبر 1428283
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۳
روسیه خرید پهپاد از ایران را تکذیب کرد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادعاها درباره خرید هواپیماهای بدون سرنشین از ایران را دروغ دانست.

به گزارش مشرق، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادعاها درباره اقدام مسکو در خرید هواپیماهای بدون سرنشین از ایران را تکذیب کرد.

بر اساس این گزارش، نبنزیا گفت: از اعضای شورای امنیت می‌خواهیم که با تلاش برخی هیأت‌ها برای ضربه زدن به سلامت منشور سازمان ملل و در معرض خطر قرار دادن هیبت شورای امنیت و سازمان ملل متحد مخالفت کنند.

وی همچنین از دبیرخانه سازمان ملل متحد خواست از هرگونه مشارکت در تحقیقات پیرامون ادعاها درباره نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خودداری کند.

نماینده روسیه در عین حال گفت که دبیرخانه سازمان ملل متحد از اختیار اجرای چنین تحقیقی برخوردار نیست.

نبنزیا افزود: این اعضای شورای امنیت هستند که باید اطلاعات ارائه شده از سوی کشورهای عضو را بررسی کنند و هیچ اشاره‌ای به مشارکت دبیرخانه در این روند نشده است.

وی تاکید کرد: این به معنای آن است که هرگونه اقدام درباره اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ نیازمند تصمیم شورای امنیت است. دبیرخانه سازمان ملل نمی‌تواند از شورای امنیت در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ حمایت اداری نماید مگر با درخواست شورای امنیت و چنین درخواستی ارائه نشده است.

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس موسوم به تروئیکای اروپایی، از سازمان ملل متحد خواستند تا درباره اتهامات بی‌اساس مطرح‌شده علیه ایران مبنی بر ادعای تأمین پهپاد برای روسیه در جنگ اوکراین، تحقیقات انجام داده و نقض احتمالی قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت این سازمان را مورد بررسی قرار دهد.

این سه کشور در بیانیه‌ای ضد ایرانی که به دست اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده، نوشته‌اند: از تحقیقات تیم دبیرخانه سازمان ملل متحد که مسئولیت نظارت بر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ را برعهده دارد، استقبال خواهیم کرد و آمادگی خود را برای حمایت از تلاش دبیرخانه در انجام تحقیقات فنی و بی‌طرفانه، اعلام می‌داریم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • وطنم ایران IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    6 1
    جای انکار و کتمان نیست چرا که همین آقای صدیقی پشت یک تریبون رسمی اعلام کرد که پهپادهای ما مورد اقبال روسیه واقع شده و این مایه مباهات است !
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    8 0
    حرومی ها فقط هدفشون تحریم شدن ایران بود که بهش رسیدن و الان تازه تکذیب میکنن
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 2
      اونایی که تحریممون کردن فوق حرومین!
  • DE ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 3
    نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد ادعاها درباره خرید هواپیماهای بدون سرنشین از ایران را دروغ دانست// امریکای جنایتکار و غرب وحشی و دلقینسکی حتی از فتوشاپ ما هم وحشت دارند. یادم میاد در حکومت نظامی دیکتاتور و وطنفروش و نوکر امریکا مم رضا شاخ که مزدوران خریداری شده اسراییل به کمک ساواک جانی و مزدوران دیگر مردم را شهید میکردند اظهاری در یک مصاحبه گفت اینها همه نوار صوتیست و فیلم و ما کسی را نکشته ایم و نیروی سرکوب گر هم در خیابانها نیست. و مردم بعد از هر تیراندازی و شهادتِ مردم با تظاهرات میلیونی میگفتند اظهاری گوساله بازهم بگو نواره نوار که دست نداره نوار که پا نداره ‌...حالا امریکا گوساله هی گفتی که مونتاژه ...مونتاژ گریه داره ای احمق بیچاره ؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      2 0
      در هر حال ، این موصوعات باید قبل از سیاست تولید و فروش تسلیحات حل و فصل میشد . الان انگار پول ریختی دور
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 0
      اگر فوتو شاپ نیست ، ینی وجود داره ،اکر وجود داره ینی جایی عملیاتی شده . پس ایران مجبوره قبول کنه که صادر کرده . حالا موصوع حقوق بینالمللش رو باید حل کنه .
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    7 1
    هیچکسی ما رو گردن نمیگیره😂
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 5
    این همه پول مالیات خرج پهباد سازی شد ، ینی هیچکس نمیتونه بخره ؟ پول مالیات دود شد رفت هوا ؟
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 8
    ایران در دام افتاد . از همان اول هم مشخص بود که پهپادهای ساده ایران به راحتی قابل شکار بود اما امریکا می خواست سواری بگیرد . و سواری هم گرفت . الان به بهانه پهپادهای ایرانی دارند هی ایران را تحریم می کنند و ایران هیچ کاره را در جنگ اوکراین مشارکت دادند . روسیه بی کفایت هم که عرضه مدیریت جنگ را ندارد ، لذت می برد که ایران را شریک جنگ کرد . چین با اینکه متحد نزدیک تر روسیه بود اما فریب روسیه و امریکا را نخورد . ایران کم هوش فریب خورد و الان مثل همیشه مردم تاوان بی کفایتی ها را می دهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس