مربی استقلال حق داشت شوکه شود/ ساپینتو فقط بر مسائل فنی تمرکز کند

کارشناس فوتبال با بیان اینکه مدیریت جدید نباید اجازه دهد حاشیه‌ها به استقلال لطمه بزند، گفت: مدیرعامل جدید باید بداند شرایط فوتبالیست‌های فعلی با گذشته متفاوت شده است.

به گزارش مشرق، مهدی فنونی زاده در خصوص تغییر مدیریت استقلال، آمدن فتح الله زاده و رفتن سردار آجورلو اظهار داشت: آجورلو در زمان کوتاهی که در استقلال بود زحمات زیادی برای این تیم کشید. در دوره او استقلال به یک قهرمانی دیگر دست یافت و آبی‌ها توانستند با مدیریت سردار آجورلو جام را به سر ببرند.

وی افزود: آجورلو حاشیه‌ها را از استقلال دور کرد. مشکلات مالی را نسبت به گذشته برطرف کرد و این مسائل باعث شد تمرکز کادر فنی و بازیکنان فقط برای بازی باشد و در پایان هم بتوانند قهرمان شوند. یکی از خصوصیات خوب آجورلو صحبت نکردن زیاد بود. با رسانه‌ها زیاد صحبت نمی‌کرد و تمام تمرکزش برای از بین بردن حواشی و مشکلات استقلال بود. همیشه در کنار کادر فنی بود و این صمیمیت باعث موفقیت استقلال شد.

فنونی زاده در مورد فتح الله زاده گفت: او یک چهره شناخته شده در استقلال است. هواداران او را دوست دارد. سال‌ها مدیریت استقلال را برعهده داشته و آبی پوشان با او هم به قهرمانی رسیدند. او حالا باید بداند که نسل فوتبالیست‌ها عوض شده و نمی‌توان همانند ۱۰ سال پیش در استقلال مدیریت کرد. فتح الله باید از نیروهای متخصص استفاده کند تا بتواند آرامشی که در استقلال وجود دارد را حذف و این بار به همراه سرمربی پرتغالی به قهرمانی برسد.

فنونی زاده در مورد دیدار ر وز جمعه استقلال برابر آلومینیوم اراک تأکید کرد: آلومینیوم با مهدی رحمتی در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده است. کادر کاملاً استقلالی آلومینیوم که روزگاری همه آنها برای استقلال توپ می‌زدند، جذابیت‌های بازی را بیشتر خواهد کرد. رحمتی می‌خواهد خودش را به استقلال ثابت کند. او به دنبال این است با برد به اراک بازگردد. تمام تمرکز او برای این دیدار گذاشته و تلاش می‌کند بازیکنانش با ارائه یک بازی زیبا، شکست را به استقلال تحمیل کنند.

کارشناس فوتبال ادامه داد: ساپینتو هم می‌داند تساوی و شکست او را از پرسپولیس دور خواهد کرد. او تقریباً به ترکیب دلخواه دست پیدا کرده و در نیمه مربیان همیشه موفق بوده است. تغییرات او به سود استقلال بوده و حالا باید ببینیم چه تدبیری برای جدال برابر آلومینیوم و پیروزی مقابل رحمتی اندیشیده است.

وی در مورد اعتراضات داوری که هر هفته هم ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این اعتراضات تمام شدنی نیست. استقلال مقابل ذوب آهن یک پنالتی صد درصدش گرفته نشد. کمیته داوران باید دقت بیشتری به خرج دهد. بازی‌های حساس نیاز به داوران باتجربه‌تر دارد و دیگر باید قبول کنیم که با نبود سیستم VAR بخش داوری فوتبال ما بازگشت به عقب دارد. این همه هزینه می‌کنیم تا فوتبال ما رشد پیدا کند اما نمی دانم چرا این سیستم را به فوتبال کشورمان نمی‌آوریم که این اتفاقات و اعتراضات پی در پی رخ ندهد.

فنونی زاده در پایان گفت: تیم‌هایی که می‌خواهند قهرمان شوند، هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند. بازیکنان بزرگی را می خرند تا بتوانند ثمره آن را در پایان فصل ببینند. اما اشتباهات داوری باعث می‌شود تا امتیاز از دست بدهند و در پایان هم شاهد خواهیم بود که همین اشتباهات باعث می‌شود برخی تیم‌ها یا به دسته پایین تر سقوط کنند یا به راحتی قهرمانی را از دست بدهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس