کاخ سفید در تلاش برای ممانعت از دیدار رو در روی بایدن و پوتین

در حالی که جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه قرار است در نشست گروه جی ۲۰ در ماه آینده در اندونزی شرکت کنند، مقامات کاخ سفید تلاش می‌کنند تا مانع دیدار رو در روی این دو رهبر شوند.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی روز چهارشنبه با وقت محلی با اعلام این مطلب نوشت که اگر چه بایدن هفته گذشته اعلام کرده بود که احتمال دیدار با پوتین چنانچه فرصتی را برای مذاکره درباره آزادی زندانیان آمریکایی در روسیه، فراهم کند، وجود خواهد داشت، اما به گفته برخی از مقامات آمریکایی، در حال حاضر هیچ گفتگویی میان دو طرف برای توافق بر سر برگذاری چنین دیداری وجود ندارد و بعید به نظر می‌رسد که در این زمینه تغییر حاصل شود.

تارنمای پولیتیکو نوشت که این در حالی است که به گفته مقامات آمریکایی، بایدن و پوتین شاید در مقاطعی از نشست گروه جی ۲۰ رو در رو شوند و یا ممکن است یکدیگر را ببینند، اما آنان تلاش می‌کنند تا رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی خود چه در راهروهای محل نشست یا حتی در عکس دسته جمعی رهبران گروه جی ۲۰ روبرو نشود.

آخرین باری که بایدن و پوتین با هم دیدار کردند، در تابستان ۲۰۲۱ در ژنو بود. اگر چه پس از آن گفتگوهای تلفنی با هم انجام دادند که آخرین آن در ماه فوریه و پیش از شروع جنگ اوکراین بود.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی در حال مذاکره با همتایان چینی خود برای انجام دیدار حضوری میان بایدن و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه جی ۲۰ هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس