کد خبر 1427505
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
برومند نجفی

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست درباره آخرین وضعیت پرونده قتل برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی اظهار کرد: با وجود گذشت بیش از دو ماه از قتل این محیط‌بان، هنوز قاتل او دستگیر نشده است.

به گزارش مشرق، جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست درباره آخرین وضعیت پرونده قتل برومند نجفی، محیط‌بان کرمانشاهی اظهار کرد: با وجود گذشت بیش از دو ماه از قتل این محیط‌بان، هنوز قاتل او دستگیر نشده و این شخص همچنان تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه است. او همچنین با اشاره به پیگیری هم‌زمان این پرونده و پرونده عدم حفاظت لازم از این محیط‌بان مقتول اظهار کرد: در زمان جلسه دادگاه و بدرقه محیط‌بان برومند نجفی تدابیر لازم برای محافظت لازم از او صورت نگرفته است؛ بر ‌اساس‌ این، پرونده این قصور نیز به صورت مجزا در حال پیگیری است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست همچنین درباره وضعیت آتش‌سوزی جنگل‌ها در تابستان امسال نیز اظهار کرد: امسال با توجه به کمبود بارندگی سطح آتش‌سوزی هم نسبت به سال گذشته کاهش داشت. او افزود: هر سالی که بارندگی زیاد باشد، گیاهان و علوفه داخل جنگل‌ها به لحاظ حجمی افزایش پیدا می‌کند که با خشک‌شدن این علوفه احتمال آتش‌سوزی آنها نیز افزایش می‌یابد. وقتی این سطح دچار حریق شود، قطعا اطفای آن نیز سخت‌تر خواهد بود؛ بنابراین وقتی هم بارندگی کم باشد، رشد حجم این گیاهان کاهش پیدا کرده و در نتیجه سطح حریق‌ها هم کاهش پیدا می‌کند. 

محبت‌خانی یادآور شد: سطح آگاهی مردم درباره حفاظت از جنگل‌ها نیز افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر یک‌سری از اقدامات سازمانی هم در محیط زیست و هم سازمان‌ جنگل‌ها انجام شد که مجموع این اقدامات موجب شد تا سطح این آتش‌‎سوزی‌ها کاهش پیدا کند. او همچنین با اشاره به پایان فصل گاوبنگی (مستی‌ مرال‌ها) در استان مازندران نیز گفت: خوشبختانه امسال با تدابیر لازم و حضور فعال محیط‌بانان میزان حضور شکارچیان غیرمجاز بسیار کم و دستگیری متخلفان تقریبا جزئی بود.

او همچنین با اشاره به آغاز فصل مهاجرت پرندگان به تالاب‌های ایران و پیشگیری از تکرارنشدن حوادثی مانند شکار پرندگان مهاجر در فریدونکنار نیز گفت: در جلسه‌ای با حضور مدیرکل استان مازندران تدابیری مانند استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت شورای تأمین استان مازندران و همچنین نامه‌نگاری‌هایی با وزارت کشور انجام شده است تا اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته و کنترل‌ها به صورت بهتری انجام شود.

محبت‌خانی همچنین درباره عدم تناسب جریمه‌ها و مجازات‌های متخلفان محیط زیست نیز اظهار کرد: این جریمه‌ها بازدارنده نبوده و بر اساس ‌این معاونت طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست مکاتباتی را با هیئت وزیران انجام داده تا مبلغ این جریمه‌ها افزایش پیدا کند.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    2 0
    هيچي بي ثمر موند، اين مملکت براي محيط زيست اندازه يه سر سوزن ارزش نميزاره
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۷
    0 0
    طرف شکارچی بوده به سمت این تیراندازی کرده مجبور شده از خودش دفاع کنه... حالا این بنده خدا رو پدر مقتول تیرباران کرده و فرار کرده رفته پیش کوموله ها...
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
    0 0
    قاتل به احتمال زیاد دستگیر نخواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس