کد خبر 1413052
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
محیط بان

بر اثر آتش سوزی اتاقک محیط‌بانی در منطقه حفاظت شده خانگرمز تویسرکان استان همدان یک محیط بان جان باخت و یک محیط بان دیگر هم مصدوم شد.

به گزارش مشرق، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: بروز آتش در اتاقک محیط بانی این منطقه حفاظت شده، شب گذشته حوالی ساعت ۲۱ رخ داد که به رغم تلاش نیروها و انتقال مصدومان به بیمارستان، «حشمت‌الله ملکی» از محیط بانان تلاشگر این سازمان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.


مریم محمدی افزود: «حامد مومیوند» دیگر محیط بان این سازمان نیز براثر جراحات وارده ناشی از آتش در بیمارستان بعثت شهر همدان بستری شده است.

به گفته او، این آتش سوزی زمان بیتوته محیط بانان در منطقه حفاظت شده خانگرمز و حین انجام وظیفه و ماموریت روی داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه براساس بررسی‌های اولیه انجام شده علت وقوع این سانحه، انفجار کپسول گاز در اتاقک محیط‌بانی منطقه گزارش شده است، افزود: با توجه به اینکه اتاقک محیط‌بانی در ارتفاعات و بالای کوه قرار دارد، یگان حفاظت محیط زیست به اتفاق نیروی انتظامی در حال بررسی علت وقوع حادثه هستند.

منطقه حفاظت شده خانگرمز با وسعت بیش از ۷۹ هکتار در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان تویسرکان، ۲۵ کیلومتری شرق شهر اسدآباد و در سمت جنوب غربی همدان و شمال غربی شهر فرسفج قرار گرفته است.

این منطقه از سال ۱۳۶۳ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام و در سال ۱۳۸۰ به منطقه حفاظت شده ارتقای سطح یافت.

وسعت مناطق حفاظت شده استان همدان ۶۲ هزار هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    0 0
    محیط بانا خیلی مظلومن ،نه تجهیزاتی ، نه نیروی کافی ، نه امکانات، نه حقوق کافی ...... معلوم نیست دولت چرا اصلا محیط زیست رو نمیبینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس