فریب دانش‌آموزان با دروغ‌های خوش‌رنگ و لعاب رسانه‌های ضدایرانی!

در بین چند مدرسه ای که سر زدم حرف همه ناظم ها یک چیز بود آن هم این که اعتراضات مخصوص همه نیست. چند دانش آموز هستند که آتش بیار معرکه می شوند و بقیه را تحریک می کنند که همراه شان شوند!

به گزارش مشرق، بین یک جمع دوستانه نشسته بودم که صحبت کشید به اغتشاشات. اتفاقا بین‌مان چند دانش‌آموز هم بود. میان همه نظرات و حرف‌های مختلفی که بین‌مان رد و بدل شد.

نظر آن دانش‌آموزان برایم جالب بود. می‌گفتند:« نمی‌ترسی بیرون می‌ری! ببین چقدر دختر را کشتند؟! راستی تو که چادری هستی برخورد پلیس باهات چطوریه؟!»

حرف از کشته شدن دختران می‌زدند و یک لیست از اسامی کشته های دروغی که بعضی‌هایشان خودشان در فضای مجازی اعلام کرده بودند زنده‌اند و بعضی‌ها هم اصلا فوت‌شان ربطی به اغتشاشات نداشت ردیف کردند! می‌شناختم‌شان. می‌دانستم حرف‌های خودشان نیست. حرف‌هایشان تند بود اما دو،سه سوال که کردم جا ماندند، معلوم بود خودشان هم آن دروغ‌هایی که برایشان دیکته کرده بودند را قبول نداشتند! حرف‌های آن دخترها بهانه‌ای شد تا به چند مدرسه سر بزنم و هم‌صحبت دانش‌آموزان شوم! 

فریب دانش‌آموزان با دروغ‌های خوش‌رنگ و لعاب رسانه‌های ضدایرانی!

چه خبر از اعتراضات دانش‌آموزی؟! 

وضعیت مدارس آنطور نبود که رسانه‌های آن‌طرف‌آبی می‌گفتند. بچه‌ها سر درس و کلاس‌شان بودند، زنگ تفریح‌ها هم به گپ‌وگفت می‌گذشت اما روی بعضی از دیوارها رد شعارهای کهنه‌ای بود. بعضی وقت‌ها هم چند دانش‌آموز دورهم جمع می‌شدند و شعار می‌دادند. اما آنطور نبود که رسانه‌های معاند نشان‌مان داده بودند. از مدیر مدارس سوال کردم و اغلب یک حرف‌ را تکرار می‌کردند:« مدرسه‌ما خبری نیست آن‌روزهای اول بود اما حالا نه! آن روزها هم بچه‌ها تحت‌تاثیر جو بودند انگار بیشتر برایشان یک بازی بود یک سرگرمی که هیجانات‌شان را خالی کنند.» 

فریب دانش‌آموزان با دروغ‌های خوش‌رنگ و لعاب رسانه‌های ضدایرانی!

چه دروغ‌هایی که به دانش‌آموزان نگفتند! 

در بین این چند مدرسه‌ای که سر زدم حرف همه ناظم ها یک چیز بود آن هم این که اعتراضات مخصوص همه نیست. چند دانش آموز هستند که آتش بیار معرکه می‌شوند و بقیه را تحریک می‌کنند که همراه شان شوند! گاهی هم دست روی غرور بچه ها می‌گذارند و هرکس همراهی نکند برچسپ ترسو بودن به او می‌زنند! بلاخره کَل‌کَل بین دانش آموزان مخصوصا در سن نوجوانی زیاد است! البته همین دانش‌آموزانی که حالا لیدر شده‌اند خودشان هم فریب خورده‌اند و بازیچه دست رسانه‌ها!

جویای حال این چند دانش آموز که می شوم صحبت های جالبی می شنوم. از آنجایی که بعضی از این بچه ها در سال های پیش هم در همین مدارس درس خوانده اند ناظم ها شناخت نسبی‌ای از بچه ها دارند. یکی از ناظم‌ها می‌گوید:‌« این چند نفر همیشه مورد انضباطی دارند. چه مسابقه فوتبال باشد چه اغتشاشات سعی می‌کنند مدرسه را شلوغ کنند و کلاس درس را تعطیل کنند. البته صحبت کردیم با بچه ها و فقط هدف شان بازیگوشی است نه چیز خاص دیگری» معاون یکی از مدارس شرق تهران هم می‌گوید:« در مدرسه ما چند نفری هستند که صدایشان به اعتراضات بلند است و بقیه را هم تشویق می‌کنند اتفاقا همین‌ها خیلی هم اهل فضای مجازی هستند و به اصطلاح خودشان شاخ مجازی‌اند. رفتارشان را کنترل می‌کنیم اما بچه‌ها را توبیخ نمی‌کنیم چون آنقدر دروغ‌های عجیب و غریب می‌شوند که بیشتر سعی می‌کنیم با آنها هم صحبت شویم و بگویم این‌ها که می‌شنوید و بازگو می‌کنید حقیقت ندارد! بلاخره جوان‌اند و سردرگم‌اند در این فضای آشوب رسانه‌ها! »‌

فریب دانش‌آموزان با دروغ‌های خوش‌رنگ و لعاب رسانه‌های ضدایرانی!

تلاش برای تخریب ایران و گل وبلبل نشان دادن کشورهای اروپایی! 

از یکی از ناظم‌ها درباره حرف‌های خوش‌رنگ و لعابی می‌پرسم که با آن بچه‌ها را فریب داده‌اند. می‌گوید:« خیلی حرف‌ها است اما بیشتر سعی می‌کنند دست روی احساسات بچه‌ها بگذارند.

مثلا وضعیت به ظاهر گل و بلبل کشورهای دیگر را نشان‌شان بدهند و با کشورمان مقایسه کنند. اما نه مقایسه به انصاف، مقایسه خوبی‌های کشورهای دیگر با مشکلات ایران! مثلا یکی از بچه‌ها که دانش‌آموزان دیگر را تحریک به شعارنویسی می‌کرد وقتی با او حرف زدیم گریه می‌کرد و می‌گفت شما دلتان به حال کشور نمی‌سوزد. خیلی از بچه‌های روستایی کفش ندارد که به مدرسه بیایند خیلی از آدم‌ها غذایی برای خوردن ندارند. ایران هیچ امکاناتی ندارد اما یک نگاه به کشورهای دیگر بیاندازید! وقتی می‌گفتیم این فقر توی کشورهای اروپایی هم هست خیلی سخت قبول داشت. می‌گفت فضای مجازی چیز دیگری می‌گوید حرف‌هایمان را باور نداشت. وقتی گفتیم حداقل ما گروه‌های جهادی داریم که فقرزدایی می‌کند. کمی انگار محاسبات ذهنی‌اش به چالش کشیده شد! 

اروپا همه‌ چیز فرق دارد! 

حرف‌های خوش‌رنگ و لعاب‌شان فقط ختم نمی‌شود به نشان‌ دادن مشکلات ایران و گل و بلبل نشان دادن کشورهای دیگر بلکه تصورات عجیب و غریب برای دانش‌آموزان از کشورهای دیگر ساخته‌اند. انتظارات و حق و حقوق دروغینی  که برای نوجوان‌های شاید جذاب باشد.

با لیدر اعتراضات یکی از مدارس هم‌صحبت می‌شوم! وقتی دلیل کارهایش را می‌پرسم می‌گوید:« خب اینجا خیلی از حقوق از ما سلب شده درحالی که حق مسلم ما است»‌ وقتی می‌پرسم چی؟! جواب می‌دهد:« در کشورهای اروپایی  ماهانه مبلغی به حساب‌ همه دانش آموزان و دانشجویان   واریز می‌شود. اصلا شنیدم پول می‌گیرند تا درس بخوانند. اما اینجا چی؟ حتی برای ثبت‌نام برخی از دانشگاه‌ها هم باید پول بدی!»‌ خنده‌ام می‌گیرد از اینکه اینقدر دروغ شاخدار برایشان ردیف کنند تا احساس بدبختی و عقب‌ماندگی را تلقین کنند به جان این بچه‌های مظلوم!

فریب دانش‌آموزان با دروغ‌های خوش‌رنگ و لعاب رسانه‌های ضدایرانی!

دخترها در ایران هیچ جایگاهی ندارند!

«دخترها در ایران هیچ‌جایگاهی ندارند!» این را یکی دیگر از دانش‌آموزان می‌گوید. سر تکان می‌دهم که مشتاق شنیدن باقی حرف‌هایش هستم. می‌گوید:« دخترها در ایران اصلا زندگی خوبی ندارند اصلا رفتار درستی با آنها نمی‌شود. نظر من را بخواهی در ایران به هیچ‌جا نمی‌رسیم. موفقیت در مهاجرت است. کشورهای اروپایی هستند که قدر زن را می‌دانند!»  لیست دختران تاریخ‌ساز کشورمان را برایش ردیف می‌کنم که در هر عرصه‌ای پیشگام بودند. دخترها  فقط نگاه می‌کنند. دشمن اگر اغتشاشات را به بهانه‌ای در کشور کلید زد اما حالا به صد حیله و دروغ سعی دارد آن را ادامه‌دار کند! 

اینجا خبری از اعتراضات نیست!

سراغ چند مدرسه پسرانه در جنوب تهران را می‌گیرم و با دبیری هم کلام می‌شوم، می‌گوید:« در مدرسه‌شان نه حرفی از شعار است نه تجمع! این دبیر تاریخ ادامه می‌دهد:« در اغتشاشات اخیر در مدارس پسرانه مشکلی پیش نیامد اگر هم باشد تعداد محدودی است . شاید بخاطر این است که دشمن احساسات دختران را نشانه گرفته و تمام سعی اش را برای همراه شدن دختران با خود می کند. بخاطر همین است که آشوب‌ها و فتنه‌های اخیرش را به بهانه دختران و با اسم زنان شروع کرد. البته من و چند نفر از معلم های این منطقه تصمیم گرفتیم هر روز بخشی از کلاس را اختصاص دهیم به صحبت کردن با دانش آموزان و پرده برداری از خیانت و فتنه های دشمن در ایران، بالاخره هر چه باشد بچه‌ها نسبت به اعضای خانواده شان حرف شنوی بیشتری از معلم دارند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حامد IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    10 33
    یکی از مهم ترین دلایل سوق داده شدن بعضی از دانش آموزان به این سمت اینه که معلما رو تحت فشار اقتصادی قرار داده ارزش و جایگاه اجتماعی و اقتصادی اونا رو به شدت پایین آوردن. معلم این دانش آموزا رو تربیت می کنه. وقتی خودش تحت فشار اقتصادی باشه علاقه ای به دفاع از آرمان های انقلاب نخواهد داشت. دلیل دیگر اینه که در دو سال گذشته بسیاری از دانش آموزان درگیر مفاسد فضای مجازی شده مورد سوء استفاده قرار گرفته اند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      2 1
      گزینش معلمان مشکل دارد مدیریت مدارس و مناطق آموزش و پرورش ضعیف است
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      0 2
      پس چرا خیلیها پولدار هستن؟
    • علی IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      0 2
      اون زمان که با کلیپ های به اصطلاح طنز تو اینستا حیا و ذائقه این بچه ها تغییر کرد و برادران مخابرات مسرور از فروش اینترنت اینستا بودند فکر اینجا رو باید می کردیم.
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    10 4
    اینها ازنسل بی بند و بارها هستند و در زمان مدرسه رفتن ما هم کم نداشتیم این ها البته برخی هم ساده لوح هستند و همراهی می کنند
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    آقای قاضی، همین امروز جلوی ظلمی را که به سازمان انتظامی کشور، بسیج و ملت ایران شد، با حکم اسلام بگیر.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    3 1
    نسل دهه هشتادی نسلی بیسواد هست که اطلاعات خودشو از اینستاگرام گرفته و جز کتاب درسیش میلی به خواندن کتاب نداره من اگه وزیر آموزش پرورش بودم حداقل یک درس بصیرت و آگاه سازی با معلم کار درست و فهیم برای هر مدرسه میگذاشتم هزینه کمی میبره اما آینده روشنی خواهد داشت
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 2
    دیگه از معلم جماعت مفتخورتر و بدردنخورتر موجودی پیدا میشه آیا؟؟؟ انگل به تمام معنان این جماعت پرمدعای بیخاصیت
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    بررسی کنید قریب به اتفاق این نوع از دانش آموزان دارای والدین درهم وبرهم و مختلط و فیک هستند ...اتفاقا مردم معترضند که چرا باید بچه های معصومشان در کنار این ویروس های فساد درس بخوانند....اینها دانش آموز نیستند بلکه منشا فسادی هستند که از خانواده درب وداغانشان به محیط مدرسه میاورند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    0 1
    اینقدر اینستگرام واستوری ملت براتون مهمه که برای اینکه ملت دستشون بهش نرسه تمام فیلتر شکنهارو مسدود کردید واینترنتو قطع میکنید ومیگید نمی خوایم کسایی که تو خیابونن باهم ارتباط بگیرن اونا مگه وسط خیابون با اینستا ارتباط میگیرن نه پیامک هست اس ام اس هست وحتی اپیکیشن های داخلی هم هست بارمز باهم حرف میزنن
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    دلم می خواد بزنم تو سر این مسئولین و مدیران و روسای دانشگاه ها که سواد رسانه ای ندارند و بلد نیستند چه طوری واقعیت های اونور رو برای نوجوانان نشون بدهند. بابا اینهمه کلیپ وجود داره که نارضایتی زنهای غربی رو نمایش میده چرا نشون نمی دهند. در مدارس چکار می کنند؟ فقط یه مشت اراجیف درس می دهند و تمام! درس واقعی القای هوتی ملی فرهنگی و اصالت هست. یه کم از همین امید دانای به اصطلاح بعضیها "مرتد!!!" یاد بگیرید اینقدر تو سر این بنده خدا نزنین هر چند مخش تاب خورده در مورد حجاب و سلمان رشید دری وری میگه. بالاخره از امثال امید یاد بگیرین کار رسانه ای انجام بدین.
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    عضو گروه شیطان پرستی را از یاد نبرید در بین دانش آموزان خیلی فعالن
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    وقتی بخوای نشنوی فایده نداره این مردم اینده شونو مطالبه میکنن منتها چون حجاب رو دم دستی ترین ابزار میدونن با اون دارن مطالبه میکنن
    • RU ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 3
      خیلی شکر اضافی میخورند حرف دارند عین ادم حرف بزنند دیگر تمبان درآوردن و فحش و ناسزا و هرزگی و دروغ و تخریب که نمیشود اعتراض.....خودتان آنقدر مسخ ماهواره هستید که همه را مثل خودتان میبینید همین قدر احمقانه
  • ساس IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 0
    پدران و مادران خداناباور و دینگریز یا خواهان تغییر یا به شدت فقیر به فرزندان خود روحیه برای شورش و وهن اصول اولیه میدهند و اگر حکومت کتابهای درسی یا واحدهای درسی منسجم امروزی همراه با مولتی مدیا نه به شکل خشک حوزوی درباره کشف عقلانی ابرمفهوم خدا ندهد. بزودی موج سنگین آتئیستی نهیلیستی شیرازه ی حکومت و جامعه را در خواهد نوردید. بریدن مدیران و اختلاس ها نشان از لاقیدی ذاتی و بی دینی محض در لایه های احزاب ایران استو همین باعث فلج شدن تصمیمسازی خوب شده است. لایه های پیر و پستدوست و کم بنیه هم توانایی همپایی با جامعه ی جوان را ندارند و از طرفی فقط نگران مال و آمال و بنون خود هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس