برخی می‌گویند شهرداری فقط باید شهر را جارو بزند

شهردار تهران گفت: برخی می‌گویند که شهرداری نباید به دنبال انجام کارهای هوشمندانه برود و باید شهر را جارو بزند که ما با این موضوع مخالف هستیم.

به گزارش مشرق، ادامه بررسی اساسنامه سازمان فناوری در دستور کار نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفت و بند ۳ ماده ۴ یعنی تدوین سیاست برنامه‌ریزی، آماده سازی زیرساخت‌های قانونی و ساختاری به منظور انجام انواع حمایت‌های ممکن قانونی از مجموعه‌های فناور و نوآور حوزه مدیریت شهری و توسعه زیست بوم نوآوری شهری از قبیل صندوق‌های پژوهش و فناوری، صندوق‌های جسورانه بورسی در حوزه سرمایه‌گذاری فناوری محور و با هماهنگی و همراهی سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری و نظارت بر مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، فضاهای کار اشتراکی، مراکز رشد پارک‌های علم و فناوری و سایر نهادهای مرتبط و زیر مجموعه شهری در دستور بررسی قرار گرفت.

در ادامه علیرضا زاکانی شهردار تهران در نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران درباره صندوق‌های نوآوری گفت: در این رابطه یک جلسه با وزیر علوم، دو جامعه با معاون علمی رئیس جمهور برگزار کردیم و آنها مجاب شدند چنین فرصتی را برای شهرداری تهران رقم بزنند.

وی ادامه داد: مجوز تأسیس صندوق قانون مجلس است و قانونگذار این اجازه را داده است که صندوق ایجاد شود و مگر آنکه گفته شود ما فقط باید خیابان را جارو کنیم و سطح کار ما هوشمند سازی نیست.

زاکانی بیان کرد: ما به دنبال تحول در تهران هستیم و ممکن است برخی از اعضای شورای شهر بگویند که شهرداری نباید به دنبال انجام این کار برود که ما با این موضوع مخالف هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه به جای آنکه به زمین و موجودیتی تکیه کنیم که تمام شدنی است گفت: یا باید از طریق شهر فروشی امکانی برای تحول شهر رقم بزنیم یا باید از طریق ارزش افزوده چند برابری اقدام به اداره شهر کنیم.

وی با اشاره به صندوق نوآوری و شکوفایی شهری اظهار کرد: در این صندوق دولت ۳ سهم و ۷۵ درصد و شهرداری ۱ سهم و ۲۵ درصد دارد دوستانی که می‌گویند این کار مناسب نیست یا می‌گویند شهر نیاز به تحول ندارد، یا می‌گویند باید با فروش شهر تحول را رقم زد یا نظرشان این است که شهر نیازمند تحول نیست.

زاکانی تصریح کرد: هیچ کدام از صندوق‌های نوآوری و شکوفایی که در تهران وجود دارد در حوزه شهری نیست مقدورات شهرداری و شهر اندک است و حتماً به تعامل با دولت احتیاج داریم و ضروری است مسیری را برویم که ماحصل آن فراهم شدن راه تحول در شهر باشد.

شهردار تهران با اشاره به مجوز شورای شهر تهران گفت: هرکجا که مجوز شورای شهر نیاز باشد آنرا دریافت خواهیم کرد ما قرار نیست کاری غیر قانونی کنیم بلکه به دنبال خلق اعتبار و امکان برای تهران هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    شهرداری و کلا حکومت نتیجه زندگی اجتماعی مردم است که به عنوان پیمان کار در قبال دریافت اختیارات و بودجه از مردم ، باید خدماتی مشخص ارائه دهد نه اینکه ارباب مردم و صاحب کار باشد .
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    خیر شهرداری باید زد و بند کند بخور بخور بساز خلاف
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    پارک علم و فناوری پیش کش ، دوچرخه نارنجی هم نمیخوایم ، همون وظائف شهرداری در نوسازی بافت فرسوده و بازسازی و تجهیز اماکن و امکانات شهری و .. رو انجام بده .
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    1 1
    بله ما هم میگیم شهرداری فقط باید خیابان ها را جارو کند و بقیه سازمانها باید کار خودشان را بکنند کسی از سازمان تبلیغات یا بهزیستی توقع ندارد خیابان جارو کند باید قبول کنبد که نوکر مردمید و پولی که بزور از مردم میگیرید فقط صرف جارو کردن خیابانها کنید
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    جاروکردن شهرهم انجام بدین
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    0 0
    همین جاروکشی و آبیاری درختان را هم درست انجام نمی دید آب را در این شرایط هرز میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس