یاس و استیصال آمریکا از تعلل اروپا در کمک به اوکراین

تنش ها بین آمریکا و متحدان غربی اش بر سر اقتصاد ضعیف اوکراین بالا گرفته است و مقام های آمریکایی به طور فزاینده ای اتحادیه اروپا را ترغیب می کنند تا کمک های مالی به این کشور جنگ زده را افزایش دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه واشنگتن پست، جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا هفته گذشته در چند نوبت در جریان نشست های رهبران مالی جهانی در واشنگتن از همتایان بین المللی اش خواست سرعت و میزان پول انتقالی به اوکراین را زیاد کنند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین و دنیز شمیهال نخست وزیر این کشور به یلن در این فشار پیوستند.

یلن همچنین این مساله را در نشستی خصوصی در صندوق بین المللی پول با والدیس دومبرووسکیس معاون اجرایی کمیسیون اروپا و پائولو جنتیلونی کمیسر اقتصادی اروپا این مساله را مطرح کرد.

پیش بینی های جدید بانک جهانی حاکی است که اقتصاد اوکراین به میزان ۳۵ درصد در سال جاری منقبض می شود و مقام های مالی این کشور می گویند تورم ممکن است اوایل سال آینده به ۴۰ درصد برسد.

حتی با وجودی که شرایط در میدان نبرد به نفع اوکراین رقم خورده، صادرات این کشور به شدت کاهش یافته و درآمد مالیاتی اش از بین رفته است. کمک های بین المللی نیز برای جبران این شکاف، کافی نبوده است.

در این میان، مقام های آمریکایی و اوکراینی مراقبند متحدان اروپایی شان را با محکومیت های شدید دشمن نکنند، اما در عین حال احساس شان را منتقل می کنند مبنی بر اینکه کمیسیون اروپا بسیار کند عمل می کند.

این در حالی است که نویتس ویزله سخنگوی کمیسیون اروپا به شدت نظریه کند عمل کردن اتحادیه اروپا و ناکافی بودن کمک هایش را رد کرد.  

در همین حال، اتحادیه اروپا در میان چشم انداز تیره اقتصاد جهانی، با مجموعه ای از مشکلات خود دست به گریبان است.

اروپا در زمستان جاری با کسادی اقتصادی و احتمالا رکورد روبه رو می شود. تورم در اروپا نیز بی وقفه ادامه دارد و بهای انرژی در این قاره بیش از آمریکا افزایش یافته است.

از سوی اوضاع اقتصادی در اوکراین وخیم تر است و هشدارها در هفته های اخیر افزایش یافته است حتی با وجودی که پیروزی های کی یف در میدان نبرد بر مسکو مشهود است.

درآمد مالیاتی اوکراین در حال حاضر به طور کامل به عملیات نظامی اختصاص داده می شود و دولت کی یف را مجبور می کند پول جدید چاپ کند، امری که تورم را بالا می برد و ارزش پول رایج را کاهش می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس