کد خبر 1426384
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵

در دنیای تبلیغات، طرح‌های گرافیکی مثل بنر، پوستر، تایپوگرافی و... نقش مهم و پررنگی ایفا می‌کنند. این طرح‌های گرافیکی در شرایط و مناسب‌های مختلف ملی، مذهبی، گرامیداشت افراد خاص و... باهدف جلب‌توجه مخاطب و به‌منظور تبلیغ، اطلاع‌رسانی، تبریک، تسلیت، ترغیب، ادای احترام و بسیاری موارد دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این میان، طرح‌های لایه باز به یکی از ابزارهای اساسی طراحان گرافیک و افرادی که در چاپخانه‌ها کار می‌کنند، تبدیل شده‌اند. اگر شما در جستجوی دانلود طرح‌های گرافیکی لایه باز و آماده بنر شعار سال هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا از نکات کاربردی طرح بنر شعار سال به همراه یک منبع آنلاین برای دانلود طرح‌های متنوع بنر و پوستر شعار سال مطلع شوید.

همه چیز در مورد طرح لایه باز بنر شعار سال

طرح دات آی آر مرجع دانلود طرح لایه باز شعار سال

طرح لایه باز چیست؟

پیش‌ازاین که به سراغ انواع طرح شعار سال برویم، لازم است با مفهوم کلی طرح‌های لایه باز آشنا شوید. در گذشته برای اطلاع‌رسانی مناسبت‌های مختلف، از پارچه‌های دارای طراحی رنگی به‌صورت دست‌نوشته استفاده می‌شد که روشی زمان‌بر، پردردسر و پرهزینه بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی‌شدن تمام امور، نرم‌افزارهای گرافیکی و بنرها و پوسترهای حرفه‌ای روی کار آمدند که سرعت، کیفیت و دقت بالا و هزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به بنرهای پارچه‌ای سنتی دارند. اگر شما طراح گرافیک هستید یا در چاپخانه کار می‌کنید، حتما تابه‌حال از طرح‌های لایه باز استفاده کرده‌اید یا حداقل نام آن را شنیده‌اید. بااین‌حال اگر هنوز دقیق نمی‌دانید که طرح لایه باز چیست، تعریف زیر را بادقت بخوانید:

طرح لایه باز در واقع یک فایل گرافیکی با فرمت vector یا psd است که تمام المان‌ها یا به‌عبارت‌دیگر، تمام لایه‌های موجود در آن مثل تصاویر، نوشته‌ها، افکت‌ها و... قابل‌ویرایش هستند؛ بنابراین به دلیل اینکه می‌توانیم به لایه‌های این طرح‌ها دسترسی داشته باشیم و ساختارشان را تغییر دهیم، به آن‌ها طرح لایه باز گفته می‌شود. فایل‌های طرح vector با استفاده از نرم‌افزار ایلاستریتور (illastrator) و فایل‌های طرح psd با نرم‌افزار فتوشاپ ساخته می‌شوند و هر دوی این نرم‌افزارهای محبوب، محصول کمپانی بزرگ ادوبی (Adobe) هستند. البته لازم است بدانید که اغلب از فایل‌های لایه باز نوع psd در طراحی بنر و پوسترهای مختلفی مثل پوستر شعار سال استفاده می‌شود.

همه چیز در مورد طرح لایه باز بنر شعار سال

نمونه طرح بنر شعار سال لایه باز در ابعاد مختلف

مزیت طرح لایه باز

کار با طرح‌های لایه باز بسیار ساده است و با هر بار ویرایش یا جابه‌جایی لایه‌های هر طرح می‌توان یک طرح جدید را به‌سرعت ایجاد کرد. به‌عبارت‌دیگر، استفاده از فایل‌های لایه باز سرعت کار طراحی و چاپ بنر و پوستر را بسیار بالا می‌برد؛ زیرا شما مجبور نیستید که طراحی بنر را از صفر شروع کرده، بلکه فقط کافی است با به‌کارگیری کمی خلاقیت و ابتکار، نوع ساختار و ظاهر کلی بنر را با جابه‌جایی یا ویرایش لایه‌های هر طرح، تغییر داده و تعداد زیادی طرح متنوع و غیرتکراری ایجاد کنید. شما با این کار هم در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم می‌توانید طرح نهایی خود را قبل از این که دنبال طرح و نقشه برای کارتان باشید مشاهده و ویرایش کنید.

انواع طرح بنر شعار سال

نام‌گذاری شعارهای مختلف هرسال، برای اولین‌بار در سال 1378 توسط آیت‌الله خامنه‌ای اتفاق افتاد و این موضوع پس از آن سال، تبدیل به سنتی سالیانه شد. از همین جهت، ایشان هر سال را با نامی جدید نام‌گذاری می‌کنند. یکی از اقداماتی که اکثر مردم پس از اعلام شعار سال توسط رهبر انجام می‌دهند، طراحی انواع طرح لایه باز شعار سال برای چاپ روی بنر، پوستر و بیلبوردهای مختلف در سطح شهر است. این کار برای باشکوه‌تر نشان‌دادن این نام‌گذاری و اطلاع‌رسانی شعار سال جدید به مردم انجام می‌شود. به همین دلیل، گرافیست‌های زیادی اقدام به طراحی انواع طرح لایه باز شعار سال می‌کنند و آن‌ها را در اختیار کاربران دیگر قرار می‌دهند تا در کمترین و سریع‌ترین زمان ممکن، طرح‌های متنوعی برای انواع بنر و پوستر شعار سال ایجاد کنند. طرح بنر شعار سال به انواع زیر تقسیم می‌شوند:

  1. بنر یا پوستر لایه باز شعار سال

طرح لایه باز شعار سال برای طراحی بنر شعار سال در ابعاد و سایز مختلف مانند تابلوها، بیلبوردهای کوچک و بزرگ خیابان‌ها و پل‌های هوایی به شکل عمودی یا افقی مناسب بوده و در مکان‌های عمومی نصب می‌شود. طرح‌های لایه باز بنر شعار سال اصطلاحا لارج فرمت (Large Format) هستند؛ به این معنا که کیفیت و وضوح بالایی دارند و برای استفاده در مقیاس‌های بالا یا بنرهای خیلی بزرگ مناسب خواهند بود. بنر لایه باز شعار سال قابلیت ویرایش دارند و طراح به کلیه‌ی لایه‌های بنر و پوستر لایه باز شعار سال دسترسی دارد و می‌تواند براساس سلیقه خود تغییراتی در لایه‌های طرح ایجاد کند.

  1. طرح اینستاگرام شعار سال

طرح اینستاگرام شعار سال در ابعاد کوچک‌تر و وضوح پایین‌تری نسبت به طرح بنر شعار سال طراحی می‌شود. این طرح‌ها در واقع قالب آماده پست و استوری شعار سال برای انتشار در پلتفرم اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، مناسب هستند. البته برای طراحی پست یا استوری با موضوع شعار سال می‌توان از پروژه افترافکت شعار سال و ویدئو یا کلیپ‌ استوری شعار سال در قالب تیزر شعار سال یا نماهنگ شعار سال هم استفاده کرد که معمولا با استفاده از نرم‌افزار افترافکت تهیه می‌شوند. ازاین‌رو می‌توانید از انواع پروژه آماده افترافکت شعار سال هم استفاده کنید تا خودتان مجبور به ساخت صفر تا صد این ویدئو نباشید.

همه چیز در مورد طرح لایه باز بنر شعار سال

نمونه قالب اینستاگرام شعار سال جهت استفاده به عنوان طرح آماده پست و استوری شعار سال

  1. کالیگرافی و تایپوگرافی شعار سال

کالی گرافی به معنای خوشنویسی یا هنر زیبانویسی است؛ درحالی‌که تایپوگرافی به معنی شکل‌نگاری یا هنر چیدن حروف و متن در کنار هم است، به طوری که متن را از نظر ظاهری برای بیننده جذاب، واضح و خوانا می‌کند. تایپوگرافی و کالیگرافی شعار سال هم از جمله موارد موجود در طرح بنر شعار سال است که می‌تواند برای اهداف مختلف مثل پست در شبکه‌های اجتماعی، تصویر پروفایل و... استفاده شود.

همه چیز در مورد طرح لایه باز بنر شعار سال

نمونه طرح بنر ایستاده شعار سال برای چاپ استند شعار سال

طرح لایه باز شعار سال را از کجا تهیه کنیم؟

در حال حاضر سایت‌های زیادی در سطح اینترنت به طراحی و ارائه فایل‌های گرافیکی لایه باز می‌پردازند. پیشنهاد ما به شما گروه طرح دات آی آر است که فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۹۳ باهدف تأمین نیازهای همکارانش در صنعت چاپ شروع کرد. این گروه با به‌کارگیری آخرین تکنیک‌های گرافیکی روز دنیا، طرح‌های گرافیکی ارزشمندی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. هدف وب‌سایت طرح دات آی آر همیشه جلب رضایت مشتریان بوده و توانسته است با تلاش‌های زیاد خود در این زمینه، نام و محبوبیت خوبی بین مشتریان به دست آورد. تمام شما که در مراکز چاپ و چاپخانه‌ها کار می‌کنید یا جزء طراحان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای گرافیک هستید، می‌توانید برای مشاهده آثار طرح بنر شعار سال به وب‌سایت آن مراجعه و با انتخاب و دانلود طرح دلخواه خود، از آن در کارهای چاپی استفاده کنید.

منبع: طرح دات آی آر

Tarh.ir


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس