کد خبر 1425822
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
هشدار حمله هوای در سراسر کی‌یف فعال شد

همزمان با شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد، آژیر هشدار حمله هوایی بار دیگر صبح امروز پنجشنبه در سراسر منطقه کی‌یف فعال شد.

به گزارش مشرق، به دنبال حمله تروریستی هفته گذشته سرویس ویژه اوکراین به پل «کرچ» شبه جزیره کریمه، روسیه حملات دقیق موشکی را علیه زیرساخت‌های اوکراین آغاز کرده است.

صبح امروز نیز دفتر ولودمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین از وقوع انفجارهای متعدد در "زیرساخت‌های حیاتی" در منطقه کی‌یف خبر داد.

در این میان آسوشیتدپرس با تکرار ادعای مقام‌های اوکراینی نوشت: صبح امروز پایتخت اوکراین توسط پهپادهای انتحاری کامیکازه ساخت ایران مورد حمله قرار گرفته است.

حدود ساعت ۶ صبح روز شنبه(۱۶ مهر) یک کامیون باری در بخش بزرگراهی پل کریمه منفجر شد. این انفجار، به آتش سوزی در هفت مخزن سوخت قطاری که به سمت کریمه در حال حرکت بود، منجر شد و تردد را در مسیر ریلی و جاده‌ای برای ساعت‌ها مختل کرد. پل «کرچ» نماد الحاق کریمه به روسیه تلقی می‌شود.

روز یکشنبه ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه، این انفجار را تروریستی خواند و هدف آن را تخریب زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی روسیه اعلام کرد. رئیس کمیته تحقیقات روسیه نیز اوکراین را عامل این حمله دانسته و گفته بود که سرویس‌های ویژه اوکراین، در طراحی و اجرای این حمله تروریستی دست داشتند.

صبح روز دوشنبه "حمله دقیق هوایی" روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در کی‌یف و چندین شهر  اطراف آن آغاز شد که خسارات زیادی را برای اوکراینی‌ها به دنبال داشت. رییس‌ جمهوری روسیه ساعاتی پس از این حملات تاکید کرده بود که حملات موشکی به زیرساخت‌های اوکراین در پاسخ به چندین مورد از اقدامات ترورستی اوکراینی‌ها و نه فقط حمله شنبه به پل کرچ کریمه بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    خیانت بالاست- خوب اوکراین به پل کریمه هم رحم نمی کند اما روسیه تمامی پلهای روی رودخانه دنیپر را تعمیر می کند و حتی یکی را هدف قرار نمی دهد و ارتش اوکراین برای حمله به شرق اوکراین از ان پلها استفاده می کند حتی سوخت نیروگاههای برق اوکراین را تامین می کند این نشان دهنده خیانت فرماندهان ارشد ارتش روسیه نیست
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
    1 0
    خیانت در سران ارتش روسیه به حد بسیار خطرناکی بالا رفته شکست های اخیر موئد آن است چرا ارتش روسیه با 50 درصد نیروی رزمی وارد خاک اوکراین نشده است و چرا با وجود بسیج عمومی همچنان ارتش روسیه اصرار دارد با 10 درصد توان رزمی اش در برابر 100 توان رزمی اوکراین بجنگند به مقامات برسانید
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    1 0
    ناتو هیچگاه بخاطر اوکراین حاضر نیست کاخهایش با بمب های اتمی روسیه از روی کره زمین محو گردد اینها فقط جهت روحیه بخشی به اوکراین است نه تهدید روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس